SpareBank 1 Østlandet opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Vi har nå endelig tatt steget å byttet bank til DNB etter over 15 år som kunde. De første årene hadde vi et godt samarbeid med god oppfølging hvis vi hadde noen spørsmål. De siste årene har vært sjokkerende dårlig. Da vi kontaktet vår kundeansvarlig å forteller at vi ønsker å heve boliglånet for å pusse opp, som jo er en ren investering, så møter vi en arroganse og likegyldighet som vi ikke trodde var mulig. Vi har også gjentatte ganger bedt om en oppfølging på å få en bedre rente, å der var det ingen tilbakemelding å få! Da vi kontaktet DNB for de samme spørsmålene, fikk vi en kundebehandler som virkelig tok seg tid, å hun ønsket oppriktig å hjelpe oss med det samme! Lånet vi ønsket ble godkjent og en langt bedre rente ble tilbudt med det samme! Regner med at det er mange som opplever det samme! Vi gleder oss nå til å starte med blanke ark hos DNB !
Jeg er kunde å eier 2 hus men ikke f**n om j får lån trenger ikke låne men søker om kreditkort, men fikk avslag. Å aldri om j er for seint ute med betaling. Alltid så r det avlag. Ånå går jeg til glomdalen, for å høre om det er bare jeg som blir behandlet slik.
Er en 33 år gammel person med solid økonomi. Ønsker å etablere et eget AS for å videreføre min hobby i en profesjonell setting samt å kunne skille privat økonomi fra foretakets. Ble nektet å i det hele tatt opprette en konto i Sparebank 1 Østlandet, uten begrunnelse sier de: "Etter vurdering av deres søknad med grunnlag i oversendt dokumentasjon kan banken på dette tidspunkt ikke tilby produkter og tjenester. Vi anbefaler å søke om kundeforhold i finansinstitusjon hvor nøkkelpersoner i foretaket har sin primære personlig bankforbindelse eller hvor aksjekapitalen er plassert pr. i dag. " Her søkes det ikke om finansiering, men kun om muligheten til å opprette en bankkonto, jeg spør altså banken om lov til å sende DE penger, men banken nekter og sier at jeg må benytte en konkurrerende bank. Jeg er forøvrig takknemlig for at banken ber meg benytte en konkurrent, men det sier mye om banken og dens forhold til kunder at man avvises fra å bli en kunde, begrunnet med at man ikke er kunde allerede.... elendig bank
Utrolig nedlatende og arrogant saksbehandler som ringte fra Hamar idag. Bare rot og feilinformasjon fra man tar kontakt. Er Lofavør medlem så ønsket å bruke denne banken. Det er det slutt på, nå bytter jeg bank!!
Vanskelig å få tak i noen. Slik at finansieringsbevis ikke kommer i tide når man trenger det. Umulig å få tak i hus slik.
Meget god kundeservice , profesjonell bank. Kan trygt anbefales.
Jeg har mange års med bank og forsikring Jeg er veldig fornøyd
Elendig kundeservice og dårlige vilkår! Nettbank og meldingssystem besvares ALDRI! De bruker lang tid og har sjelden vært hyggelige! Vilkårene til tross for Lo-Favør kunde, noe de heller ikke opplyser om uten at man maser, selv det hjelper lite! Rentene er til grine av til tross for langvarig kundeforhold! Skammelig rett og slett! Det eneste positive med denne banken er at nettbanken er ganske oversiktlig, selv om det stadig er "rusk i maskineriet" og man må starte på nytt.
Mange takk til fleksibilitet hos de mange på desken i Lillehammer.
Det eneste som er positivt med denne banken er at de aksepterer at kundene ikke bare de som har personnummer men d-nummer også. Ble kunde, men da jeg fikk innvilget norskt personnummer ble alt sletta fra min konto. All konto opplysning og tidligere konto utskrifter i tillegg fikk jeg ingen tilgang til min nettbank som jeg hadde på en app på mobilen. Måtte derfor ringe banken vær gang for og sjekke min saldo til jeg fikk bankid. Når jeg ringte for og få info om min saldo kunne de plutselig ikke fortelle meg om hvor mye min saldo var selvom de på toppen av det hele rådet meg og ringe dem frem til jeg ble bruker av bankid noe jeg måtte vente lenge på til slutt fikk jeg kranglet meg til oppmøte slik at jeg kunne legitimere meg for 2 gang slik at jeg ble bruker av bankid Vær gang jeg ringer banken er det bare frekke rådgivere som tar tlf snakker i ett arrogant tonefall yter dårlig service og er nedlatende mot sine kunder. Er veldig glad for og ha byttet bank. STYR UNNA
De er kjappe til å sette opp renten. Men der må du ringe å mase for å få renten ned igjen. Der går det kun i bankens favør. De er nådeløse.
Sparebank Østlandet har greie betingelser men kundeservicen er under enhver kritikk. Her kommer de både med missledende- og feil informasjon. De bruker enhver anledning til å sørge for banken beste og lurer deg gjerne for noen ekstra kroner. Anbefales ikke!
Jeg har ikke konto hos SB1 per dags dato, i og med at jeg er LO medlem tenkte jeg at jeg mulig skulle ha byttet bank til dem, så jeg bestemte meg først å chatte med dem på deres side, første kunderådgiveren gir meg ikke svar og forlater chatten, andre kunderådgiver bruker åresvis på å svare, ser at mange er meget lite fornøyd når det kommer til kundeservice hos dem, noe jeg legger vekt på dersom jeg skal være kunde hos en, så langt har jeg ikke noe godt inntrykk av SB1
Møkka bank, styr unna. Får mye dårligere rente (1,5% over) en jeg skulle. Har lo favør. Hjalp ikke å klage.
SpareBank 1 har gitt meg flere boliglån, med konkurransedyktig rente, samt alt av forsikringer. App og nettbank er OK mtp. brukervennlighet. Ønsker mer noe mer moderne løsninger. Slik som bedre oversikt over utgifter på nettbank og støtte for Apple og Google Pay. Tradisjonell og trygg bank, men noe gammeldags i innovasjon og å følge med på teknologisk utvikling.
Hvor lenge skal man vente med å få svar når man for en gang skyld ringer banken - istedenfor å gjøre alle banktjenester selv? Nettbank er bra, men faktisk kan det være ok å prate med noen når det er flere spørsmål og de er litt sammensatt. De fleste kan ikke sitte å vente i 20 minutter på å få et svar når man en gang i året prøver å ringe banken/rådgiver, men heldigvis kan man jo bare bytte bank, og det er rimelig enkelt i dag.