Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
NextGenTel Bredbånd
3.2
1 780 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
1 780 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#5
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#5 av 83 bredbåndsleverandører
34%
Middels
34% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 780 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
354
237
144
143
902
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel Bredbånd
NextGenTel Bredbånd har 1 780 verifiserte omtaler på Bytt.no

Treg og lite hjelpsom kundeservice

Omtale av  Simen A

NextGenTel fremstår svært hjelpsomme når du ønsker å bli ny kunde, men det stopper der. Etter at mitt kundeforhold ble opprettet har jeg hatt store problemer med å få hjelp til oppdukkende problemer, hvor spesielt chattefunksjonen skiller seg ut som helt ubrukelig. De bruker gjerne flere timer på å svare, og da kommer de med unnvikende svar som ikke hjelper meg noe videre. Derfor byttet jeg etter hvert til en konkurrent, selv om jeg var innenfor bindingstid. NextGenTel ringte noen dager senere, og nærmest truende opplyste om at jeg hadde blitt lurt hvis jeg trodde jeg kom til å få bedre tjenester av konkurrenten. Da jeg forklarte at jeg var klar over at tjenestene var de samme, men kundeservicen mange hakk bedre, la de plutselig på. Dessverre glemte jeg å skru av AvtaleGiro, og fem-seks måneder etter oppsigelsen hadde det kommet inn en faktura fra NextGentel for alle disse månedene. Den var mao. på godt over 2000 kroner, og ble trukket fra konto før jeg rakk å oppdage det. Neste måneds faktura lå også inne til betaling, men den fikk jeg fjernet. Jeg tok kontakt med NextGenTel for å høre hva som hadde skjedd, og fikk opplyst at de skulle opprette en sak på det. Nå har det gått mer enn seks uker siden jeg først tok kontakt med dem om denne saken, og jeg har fremdeles ikke fått igjen pengene mine. Hver gang jeg prøver å følge opp saken sier de at "dette skal vi fikse", eller at pengene "skal utbetales snarest". NextGenTel hadde aldri godtatt at kundene brukte så lang tid på å betale det de skylder, så jeg synes det er utrolig at de tillater seg å gjøre det når det går andre veien.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig hjelp og internett

Omtale av  Repsil

Internetten virket bra når den først virket. Men nå detter den ut hele tiden og fikk ikke så mye hjelp på kundeservice heller. Har hatt bra internett fra dem i veldig mange år. Og nå kan de plutselig ikke levere hastighet de reklamerer for.

Er det Norges dårligste kundeservice?

Omtale av  Roger B

Jeg ble kunde tidlig i desember 2016. Selv etter over 15-20 chat klarte de ikke å gi TV-signal før det var gått 20 dager. De sa de ikke ville installere før "reklamasjonstid" var gått ut. Det sa de ikke noe om da vi bestilte. De gav fan i om vi ble uten TV i julen Jeg kan ikke se at de har definert kvalitetsmål for in kundeservice. Alle jeg kjenner som har NextGenTel er sjokkert over deres elendige kundeservice. Det som kan bli bedre er: TV-sigal skal iverksettes innen 10 minutter etter at formaliteter er i orden. Det er kun å trykke på en knapp, som oftest. Når et abbonement har vært stoppet og alt er oppgjort, da skal signal etableres innen 10 minutter. Det ER ingen i bransjen som holder på slik som dere. TV og nyheter er en dal av dagliglivet. Jeg kommer ALDRI til å anbefale NextGenTel til noen. Tvert imot. Jeg vil fraråde alle å tegne avtale med dere.

Utmerket

Omtale av  Andres S. G

Veldig bra på hastighet, kundeservice er hjelpsomme, lite nedetid:) Anbefales:)

Elendig kundeservice

Omtale av  Stine

Sitter i telefonen med jevne mellomrom, i timesvis med nextgentel, fordi tv-signalet kommer og går. Møter da mange kundebehandlere som gir inntrykk av dårlig fagkunnskap. Blir satt videre til nye hele tiden, og ofte skylder de på brukerfeil hos meg når de ikke klarer å løse problemet, selv om f. eks signalet plutselig har falt bort for så å komme tilbake av seg selv etter alt fra timer til dager. Dessverre har de monopol på fiber i mitt område.. Kommer til å kvitte meg med de det sekundet det kommer en annen leverandør i området.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dårligste kundeservice som har sett

Omtale av  Ziad

Det er mye brutt på linje hele tida og dårlig kundeservice for å hjelpe må vente i en time og ringe tilbake funksjon fungerer ikke.

NextGentel Dårlig kundeservice

Omtale av  Manfred

Dårlig kundeservice. De er ikke der for å hjelpe men er der for å suge mest mulig penger ut av deg. Får dem til å bekrefte det dem lover på email.

NextGenTel Bredbånd har 1 780 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel Bredbånd mener

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR