Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Bredbånd 5. Faller ut i timesvis. Utallige klager. Feilretting består kun i og kjøre en nettsjekk. "Nettet ditt er i orden" bla bla. Telenor setter bort feilretting til Eltel. Hva de gjør for betalingen fra Telenor kan man saktens lure på..Aldri hørt noe fra dem. Ingen spørsmål, ingen assistanse..
Klarer ikke å levere farten du betaler for. Hvis du trenger nytt modem klarer de heller ikke å sende dette til normal tid. Risikerer og vente i en mnd +/- før det dukker opp. I mellom tiden ringer vi flere ganger for å høre hvor den blir av. Og hver gang skylder de på teknisk feil, og at de skal sende med en gang. Skjerpings Telenor!!
For noen år siden var ikke Telenor villig til å akseptere at jeg ikke hadde fastnettforbindelse i det hele tatt. Feilen lå i nabolaget. Det tok en måned med løgner og merkelige påfunn før de sendte en reparatør. Nå har jeg nett med redusert hastighet, Telenor erkjenner dette, men firmaet de har engasjert for å vedlikeholde nettet i Bergen er nærmest umulig å komme i kontakt med. Hvis en likevel klarer å få avtaler med dem, blir de ikke overholdt. Det eneste de hittil har klart er å ta ned nettforbindelsen min fullstendig og uten varsel. Jeg har gjentatte ganger måttet ringe Telenors kundeservice for å få den opp igjen. Problemet gjelder trolig alle leverandører av fastnett-bredbånd som betjenes av dette servicefirmaet i Bergen.
Gikk over til Telenor og ble lovet bedre dekning og kjappere nett, til omtrent samme pris vi hadde tidligere. Vi faller ut av nett flere ganger om dagen, og ofte er netter så tregt, at det er så godt som umulig å bruke. Altså daglig problemer med Telenors nett, så vi kommer til å bytte igjen. Når jeg har klaget har vi fått redusert pris, og det et jo fint(!).
Hva er bra? Grei fart. og hva er dårlig? Dyr leverandør, med andre ord, bra fart men dyrt!!! og dårlig service!!!
Ingenting positivt å si. Konsekvent nedetid når det er trafikk (16-24). Kundeservice leser fra script.
Hva som er dårlig? ADSL internettet de leverer + at de ikke kan levere bedre internett i område jeg bor. Hva telenor kunne gjort er å bygge ut internett over hele landet og ikke utelate de som ikke bor i byene, eks RENNESØY.
Hatt fiber fra Telenor i 4 år nå. Først 50Mbit, så 100Mbit og nå 500Mbit. Alltid på nett, stabil hastighet og god kundeservice. Ikke hatt noe tull med linja så langt på 4år, og det er jeg imponert over. Telenor Fiber anbefales!!
Jeg har bedt om fiber internettabonnement. Avtale var i 13.02.2018 som de ikke holdt - Ringte til Telenor - Unnskyldning - feil i systemet - Order var ikke gjennomført - Ringte igjen siden jeg krever reklamasjon/kompensasjon på grunn av jeg måtte være hjemme hele dagen mellom 7:30 og 16:00. Det kostet meg faktisk 1 fri dag.. - Forferdelig at de avtale at montøren kommer mellom 7:30 og 16:00 Konklusjon: - Jeg lever fortsatt med mobil bredbånd av 200 gb (ikke nok) og skikkelig dyrt per måned. Må passe på forbruk. Jeg har sagt opp siden jeg forventet fiber denne måneden. Ny avtale er i mars og jeg betaler dobbelt så mye med begrenset data. - Finnes ikke et alternativ siden Telenor kan bare levere det på adressen min.
Har nå hatt telenor fiber i snart 5 år, vært dønn stabilt og får alltid oppgitt hastighet. Har ringt 2 ganger til kundeservice og ventet aldri over 1 minutt før jeg fikk hjelp.
Byttet fra NextGenTel til Telenor og er superfornøyd, jeg ble fakturert for 7 dager for tidlig tjenesteleveranse, en liten samtale med raskt svar så ble disse dagene kreditert på neste faktura. Jeg har sånn alltid på nett garanti men ikke har behov for det enda. Kanskje ikke den laveste prisen men det er det verdt.
Har generelt sett et inntrykk av at Telenor gir flatt f#%n i kundene sine, men linjene er dønn stabile, det skal de ha. Hadde lenge en ADSL-linje ifra Telenor. Ikke kjapt, men stabilt lav ping. Utrolig nok bedre hastighet enn man betaler for.
Liker ikke å være kunde her... Men... Selv om de er dyrest så er det ikke mye seriøst å bytte til som alternativ, de fleste selskap er makkverk uten like, spesielt nextgentel, folk burde stå i gapestokk på torget hver helg!
Dårlig eller ingen kundeservice, dyrt i forhold til ytelse.
Den bra siden er at bredbåndskontakten er stabil. Men jeg gikk ned fra bredbånd 16 til 10 etter anbefalinger fra Telenor siden de sa jeg fikk det samme. Dette ender opp med at de kan gi alt fra 6 - 20 Mbits. Jeg får maks 12 Mbits som jeg trenger for å streame tv serier og være på nett samtidig. Jeg må ringe ofte og det er fortvilende å ligge på 6-7 Mbits og det er ikke mulig å se på tv uten at det stopper streamingen etc. En får alle forklaringer inkl. våt grunn. Jeg har hatt en gang 6 måneder med 12 Mbits, og grunnen var at Telenor sette en måling på mitt bredbåndsabonnement. Siden det har jeg gitt opp og håper at jeg av og til skal få 12 Mbits. Meste av tiden fungerer de som da jeg hadde oppringt modem, selv om en betaler for noe bedre. Jeg skulle ønske at Telenor fulgte litt mer med på linje mengden Mbits. Slik at kunden ikke får disse problemene. Jeg har alltid vert trofast telenor kunde i mange 10 år. En gir bare opp å ringe hver gang til kundeservice.
Fornøyd med tilbudet Telenor har til kundene. Telenor sitt ADSL abonnement er billig og bra.