Codan Forsikring har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Ville holdt meg så langt vekke fra codan forsikring som mulig. Dei svindler folk. Lover det ene og det andre med oppgjør, men betaler ikkje ut noe. Sier du meningen din til di så blir du utestengt fra å kontakte di. Ville ikkje anbefalt codan forsikring til min verate fiende.
Hei Pål. Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Du skal selvfølgelig få ta kontakt med oss dersom du har noen spørsmål, det er ikke noe problem:) Alle er hjertelig velkommen til å kontakte oss, men ved sjikane eller stygt språkbruk på våre kanaler på sosiale medier kan vi utestenge brukere. Ring oss gjerne på 408 06300 så kan vi ta en prat. Hvis du ønsker å klage på skadebehandlingen kan du ta kontakt med Finansklagenemda www.finkn.no. Ønsker deg en god dag. Hilsen Codan
Bra kundebehandling, og bra håndtering av skader. Har hatt forsikring hos dem i fem år og er godt fornøyd.
Hei Per. Strålende å høre at du er fornøyd med oss. Slik skal det være :) Ønsker deg et godt nyttår! Hilsen Codan
Jeg har hatt tre forsikringssaker i hele mitt liv, og dette er den tredje. Ingen av de har bydd på store mengder administrering, og dette er første gangen jeg har opprettet et forsikringskrav på minst ti år, men selv om jeg hele tiden har gitt riktig opplysninger, meldt fra tyveri til Politi, kontaktet åstedet selv for å se om de har funnet noe, og gitt de alt av opplysninger som de har spurt etter, så utsetter de å ettergi kravet og utsetter erstatningen ved å spørre etter mer tid til å administrere eller flere opplysninger. Jeg har brukt veldig mye tid på å administrere, hente inn vitner som kan bekrefte mine bevegelser og prøvd alt for finne ut om noen har sett noe. Jeg ble også opplyst feil opplysninger i henhold til forsikringens vilkår for å få meg til å avsi fra meg mitt rettmessige krav. Tonen til de ansatte over telefon er nedsettende og truende. Jeg syns beskjedene de gir er tvetydige og informasjonen er lite synkronisert mellom de ansatte, i det minste utad mot meg som kunde. Kjenner meg godt igjen i mange av de negative omtalene som er registrert på denne siden, og vil i fremtiden bruke mer tid på å velge alternativer som fungerer smidigere og er mer kundevennlig enn Codan.
Hei Daniel. Takk for tilbakemeldingen din. Vi kan ikke gå konkret inn på saken din her, men forstår at du ikke har den beste opplevelsen av oss. Dessverre kan enkelte skadesaker ta noe tid, mens andre kan gå raskere. Noen ganger trenger vi mer informasjon for å kartlegge hendelsesforløpet. Men du skal selvfølgelig ikke oppleve nedsettende tone fra skadebehandler. Det er selvfølgelig beklagelig, og vi tar det videre. Hvis du fortsatt trenger hjelp i forbindelse med saken din, kontakt oss gjerne på tlf 408 06300. Ønsker deg et godt nyttår. Hilsen Codan
Som god kunde i mange år er jeg skuffet over merkelig behandling av ei som heter ####. Skulle bytte fra del kasko til full kasko. Men da må jeg ha bilen på verksted og få tilstandsrapport. Samt sende bilder av bilen. Jeg har ikke mulig til å ta fri fra jobb og dra på et verksted. Samt man må betale for dette også. Føler meg mistenkelig gjort. Da bytter jeg til et annet selskap, da det er mye lettere.
Hei Inger-Lise. Takk for tilbakemeldingen din. Det er leit at du følte det slik. Vi ønsker selvfølgelig ikke å gjøre det vanskelig for deg, men kundebehandleren fulgte våre retningslinjer. Ta gjerne kontakt med oss hvis du har noen spørsmål i forbindelse med dette. Hilsen Codan
Fikk en skade på en gangbane over myra til hytta. Blankt avslag, fordi jeg selv ikke eide grunnen over myra. Jeg har tillatelse fra grunneier, men dette var tydligvis ikke nok for Codan. Hva skal man med forsikring når man allikevel må betale selv for skaden. Kan jeg få kontigenten igjen for en verdiløs tåkeforsikring som jeg er lurt til å betale på? Selskapet ønsker tilbake melding for å gjøre Codan bedre... Skrev et brev og fortalte Codan om kundebehandling, kanskje de ville beholde oss som kunder.... De gadd aldri å svare engang. Er i full sving for å finne et seriøst selskap for enebolig, to hytter, to garasjer og en bil.
Hei Per. Leit at du har fått en skade på gangbanen din og det er forståelig at du er frustrert over avslaget. Vilkåret er dessverre allikevel likt for alle forsikringsselskap. Hvis det er en naturskade anbefaler vi deg å sjekke om naturskadefondet dekker skaden. Vi kan foreløpig ikke se at vi har mottatt klagebrevet om denne saken, men vi svarer selvfølgelig når vi mottar denne. For raskere svartid kan du gjerne sende oss en mail til [email protected]. Hilsen Codan
Har ikke forståelse for at jeg trengte litt tid på å få betalt.
Hei Edvard. Synd å høre at du ikke er fornøyd med oss. Vi gir våre kunder relativ lang betalingstid, som de fleste andre selskap. Faktura sendes alltid ut én måned før betalingsfrist, og hvis man ikke får betalt til fristen sendes det en betalingspåminnelse/purring som har betalingsfrist 3 uker etter opprinnelig frist. Hvis du har opplevd noe annet, ta gjerne kontakt med oss så ser vi selvfølgelig på det. Ha en fin dag! :) Hilsen Codan
Prisstigning på forsikringene ut over normal prisstigning ellers i samfunnet når det ikke har vært prisstigning som en ikke kan forklare - jeg har fått høyere forsikring enn det KPI tilsier. Jeg har ikke hatt skader.
Hei Thor. Takk for tilbakemeldingen din. Det er ikke alltid kun prisindeksen som påvirker prisen ved forsikringsfornyelse. Av og til kan forsikringer øke i pris hvis det f.eks. har vært stor skadefrekvens generelt i selskapet året før. Men det skal selvsagt ikke være stor prisøkning på skadefrie kunder. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oss og fått en forklaring, anbefaler vi deg det. Da kan vi se nærmere på hvorfor prisen har økt - evt. se om det er noe vi kan gjøre. :) Vennlig hilsen Codan