Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert mai 2024
Fjordkraft
2.2
1 316 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Negativ trend

Fjordkraft opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 316 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 315 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
154
98
127
729
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Utsuging

Omtale av  Roald H

Mnd tillegg kr 59,00 og strømforsikring kr 62,00. Har ikke godkjent slike tilllegg

Svar fra Fjordkraft
11.04.2024 13:45

Hei Roald, Takk for din tilbakemelding! Det er leit å høre at du opplever det slik. Vi ønsker alltid å gi kundene våre best mulig tilbud. Ved inngåelse av strømavtale får man alltid et tilbud som må bekreftes av kunden før avtalen trer i kraft. Kontakt gjerne kundeservice på telefon: 23 00 61 00 eller mail: [email protected], og vi hjelper deg gjerne med å se nærmere på din strømavtale. Vennlig hilsen Rikke, Fjordkraft

Bra i starten, dårlig etter noen mnd.

Omtale av  Gunnar I. B

Spotpris med forvaltning var bra når jeg tengnet avtalen, men så endret det seg både med påslag og fastbeløp. De fleste mnd i 2023 kom jeg ut dårligere en spotmarkede som forvaltningen påsto dem skulle klare en bedre pris på. Opplevde derfor et mye høyere påslag enn det som var satt av selskapet

Svar fra Fjordkraft
10.04.2024 10:55

Hei Gunnar, Takk for din tilbakemelding! I løpet av 2023 var strømprisen veldig varierende, og ofte lavere enn forventningene til markedet for denne tiden. Det betyr at våre forvaltere dessverre bommet noen måneder. Nå er analysene fremover bedre og vi ser igjen mer positive resultater. Vi kan selvfølgelig aldri love noe, da historiske resultater ikke gir sikkerhet for fremtidige resultater. Dette er også grunnen til at vi har satt et tak på maks 12,5 øre/kWh som man kan gå i tap med, som utgjør kun kr 125 per 1000 kWh. Dersom du ønsker mer informasjon om dette, kan du ta kontakt med vårt kundesenter så bistår vi deg videre der. Vennlig hilsen Alice, Fjordkraft

Misfornøyd

Omtale av  Sb

Føler meg regning på strømbruk er mye høyere sammenligning med forrige leverandør.

Svar fra Fjordkraft
09.04.2024 13:36

Hei Sb, Takk for din tilbakemelding. Så lenge du har ein spotprisavtale, så vil forskjellane du ser i pris hos samanlikna med andre leverandørar, berre vera avhengig av mnd. fastbeløp og påslag. Andre grunnar til variasjon i pris på straumregning er jo forbruk og prisar, som gjerne er høgre på vinterstid. Om du ønsker tips og triks til å redusera forbruk og pris, send oss gjerne ei melding på [email protected] Vennleg helsing Oddveig, Fjordkraft

Ikke til helt å stole på

Omtale av  Kåre H

Stoler ikke helt på disse strømselskapene. Føler at de i enkelte sammenhenger lurer oss og ikke handler til det beste for sine kunder.

Svar fra Fjordkraft
09.04.2024 13:36

Hei, Kåre! Takk for din tilbakemelding. Nå kan vi dessverre ikke se ditt kundeforhold her hos oss, men hvis du ønsker at vi hjelper deg med strømavtalen din eller noen andre tjenester på ditt kundeforhold er det bare å kontakte oss på tlf 23006100. Vennlig hilsen Caroline, Fjordkraft

Delvis nøgd

Omtale av  Arild B

Fekk tilbud med trumf bonus, etter eit par månader vart denne redusert med 1/2 part. No auka prisen att.

Svar fra Fjordkraft
09.04.2024 12:42

Hei, Arild! Takk for din tilbakemelding. Nå kan vi dessverre ikke se ditt kundeforhold her hos oss, men hvis du ønsker en prat hvor vi gjennomgår din strømavtale kan du gjerne ringe oss på telefonnummer 23006100. Sammen kan vi ta en titt og sjekke at du har den riktige avtalen for deg :) Vennlig hilsen Malin, Fjordkraft

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Styr unna Fjordkraft!

Omtale av  Mette

Håpløs å forholde seg til i forhold til bindingstid. Det er umulig å få kontakt med selger, da nummer de ringer fra oppgis ikke å være i bruk. Andre kundebehandlere betviler det tidligere kundebehandlere har sagt. Styr unna !!!!!!

Svar fra Fjordkraft
09.04.2024 10:54

Hei Mette. Takk for henvendelsen din. Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Det er dessverre ikke mulig å ringe direkte tilbake til selger, men vi vil gjerne hjelpe deg her på kundeservice. Vi har lite kø, og håper du vil ringe oss, slik at vi kan løse saken din :-) Ønsker deg en fin dag. Vennlig hilsen Caroline, Fjordkraft

Strøm og telefonkunde Fjordkraft

Omtale av  Svein H. L

Har hatt litt problemer med strømstøtten men det er ikke Fjordkraft sin skyll da nettleverandør ETNA NETT ikke samarbeider med dem. Det er nettleverandør som betaler strømstøtte

Svar fra Fjordkraft
04.04.2024 15:47

Hei Svein, Takk for din tilbakemelding! Så kjekt at du er fornøyd som strøm og mobilkunde hos oss:) Du har forstått det helt riktig når det kommer til strømstøtte, den kommer på nettleien bilaget som kommer direkte fra netteier hvis det ikke foreligger en avtale om gjennomfakturering. Med vennlig hilsen Tonje, Fjordkraft

Strøm

Omtale av  Tone

Lav spotpris og lav fastpris men som skal øke så derfor må jeg sjekke ut andre leverandører om jeg kan få det billigere.

Svar fra Fjordkraft
02.04.2024 11:13

Hei Tone Takk for din tilbakemelding. Pr nå har vi ingen fastprisavtaler, og spotprisen følger markedsprisen fra Nordpool. Ta gjerne kontakt med oss på telefon, så vi kan se litt nærmere på kundeforholdet ditt. Ønsker deg en fin dag videre. Vennlig hilsen Caroline, Fjordkraft

Fornøyd

Omtale av  Carina

Appen gir god oversikt over forbruk og pris! Jeg er veldig fornøyd som Fjordkraft kunde, og har tidligere opplevd prisen som bra. Fjordkraft er konkurranse dyktige i markedet - med gode priser, og gode kundefordeler.

Svar fra Fjordkraft
22.03.2024 13:49

Hei Carina Så fint å høre at du er fornøyd med både priser og kundefordeler. Vi er veldig stolte av appen vår, og da er det er hyggelig å høre at kundene våre er fornøyde med den. Vennlig hilsen Sandra fra Fjordkraft

Grusom leverandør

Omtale av  Paal C

Grusom, styr unna denne leverandøren. Justerer bare prisene opp og opp uten varsel

Svar fra Fjordkraft
21.03.2024 13:38

Hei, Paal! Takk for din tilbakemelding. Det er trist å lese at du har den opplevelsen av oss. Når vi må justere prisene grunnet økte kostnader, varsler vi kundene på e-post/SMS og på min side 30 dager før endringen trer i kraft. Send oss gjerne en e-post til [email protected] hvis du ønsker at vi skal se over ditt kundeforhold. Ønsker deg en god dag. Vennlig hilsen Endre, Fjordkraft

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Styr unna

Omtale av  Kjell

Endrer pris uten å ha hjemmel i verken vilkårene eller avtalen. Styr unna dette selskapet.

Svar fra Fjordkraft
21.03.2024 13:38

Hei Kjell. Takk for din tilbakemelding. Vi endrer aldri pris på en strømavtale uten å varsle kunde i forkant. Dette står i vilkårene for alle våre strømavtaler. Ring oss gjerne på 23006100, så kan vi se på kundeforholdet ditt hos oss. Vennlig hilsen Camilla, Fjordkraft.

Urimelige krav og for høy pris

Omtale av  Ada

Krav om tibber som jeg ikke ønsker. Nåværende ordning med månedlig innsending av målerstand funger fint for meg Dessuten er prisen tredoblet siste måned

Svar fra Fjordkraft
15.03.2024 13:20

Hei, Ada Takk for din henvendelse. Jeg er dessverre litt usikker på hva du refererer til med Tibber. Når det kommer til strømprisene er det dessverre vanlig at de går oppover i vinter månedene. Dette er på grunn av etterspørselen av strøm og markedet. Forbruket går også oppover i vintermånedene da det er kaldere ute som gjør at varmeovnene våre bruker mer strøm for å holde varmen vi har satt den på. Vi setter pris om på om du kan kontakte kundesenteret vårt på 230 06 100 slik at vi kan hjelpe deg, om du ønsker det. Ønsker deg en fin dag. Vennlig hilsen Marielle, Fjordkraft

Bra og dårlig på noen måter. Bytt strømavtaoe som du bytter undikk ohoooy

Omtale av  Vidar T

Hører fra andre at de har bedre pris på strømmen enn jeg har å det blor irrierndes. Tror det er lurt å bytte strømavtale like ofte som man bytter underbukse eller hææææ

Svar fra Fjordkraft
13.03.2024 10:49

Hei Vidar Takk for din tilbakemelding Pga økte kostnader i samfunnet, så må Fjordkraft i likhet med andre selskaper øke våre priser også. Jeg får ikke sett ditt kundeforhold, men om du ønsker å få tips om hvordan du kan spare på strømmen og finne ut om vi har noen rimeligere avtaler for deg så kan du ringe til vår hyggelige kundeservice og så vil vi hjelpe deg med dette. Om det er selve strømprisen du tenker på så leverer Fjordkraft bare strøm til markedspris via våre spotprisavtaler. Det vil si at du da betaler for det du bruker. Gjerne kontakt oss på tlf 23006100 for å få gode råd om sparing av strøm. Vennlig hilsen Sandra, Fjordkraft

Helt greit

Omtale av  Thor E. B

Helt greit, men ønsker å sjekke hva andre kan tilby.

Svar fra Fjordkraft
13.03.2024 10:53

Hei Thor E.B, Takk for din tilbakemelding. Så kjekt å høre at du er fornøyd med oss. Ta gjerne kontakt med kundesenteret vårt på 23 00 61 00 for å se om du har den beste strømavtalen for deg, og samtidig for å se om du benytter deg av våre fordeler. Med vennlig hilsen Jonas, Fjordkraft

App og faktura samsvarer ikke, skifter mellom avtaler som ikke er noe bedre.

Omtale av  Eilif K

Fikk innsyn i egen avtale gjennom appen til fjordkraft. I to måneder presterer fjordkraft og sende faktura på beløp som er 1500kr over første måned og 400kr over i måned nummer to , til tross for at jeg hadde annet beløp i deres egen app. Når de hadde fått nyss i at jeg skulle bytte, skulle de sette meg over på en helt egen avtale som var mye bedre ifølge de selv, men som ga meg akkurat samme spotpris og påslag som tidligere.

Svar fra Fjordkraft
06.03.2024 09:16

Hei Eilif K, Takk for din tilbakemelding. Siden jeg ikke kan se ditt kundeforhold her, er det dessverre litt vanskelig å si hva som er skjedd her. Vi ønsker gjerne å sjekke dette nærmere, og hadde satt stor pris på om du kunne tatt kontakt med vårt kundesenter per telefon 23006100 (åpningstid 09:00-16:00 alle hverdager). Vennlig hilsen Jonas, Fjordkraft

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

strømavtale

Omtale av  Svein J. A

Har vært fornøyd intil nylig,men di har økt prisen betraktelig

Svar fra Fjordkraft
29.02.2024 12:04

Hei Svein J. A, Takk for din tilbakemelding. Så kjekt å høre at du har vært fornøyd med oss, inntil nylig. Fra tid til annen er det dessverre nødvendig å øke prisen (påslag/månedlig fastbeløp) på våre strømavtaler, spesielt i disse tider med høyere kostnader generelt i samfunnet. Dette er for å kunne drive en sunn forretning og samtidig kunne videreutvikle verktøy som Fjordkraft-appen/Min side som hjelper våre kunder å redusere sitt forbruk (og derav også sin faktura). Et lite strømsparetips som kan redusere din strømfaktura er ved å se spotprisen time for time i appen/Min side, og planlegge forbruket ditt heretter for eksempel. Ta gjerne kontakt med kundesenteret vårt på 23 00 61 00 så vi kan se hvilke strømavtale som passer deg best, og samtidig for andre strømsparetips. Vi hjelper så gjerne! Med vennlig hilsen Jonas, Fjordkraft

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR