Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert mai 2024
Fjordkraft
2.2
1 316 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Negativ trend

Fjordkraft opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 316 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 315 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
154
98
127
729
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dyr strøm

Omtale av  Torbjørg M

Synest prisen er dyr,aldri hatt så høge regninger Mndpris høy påslag høyt

Svar fra Fjordkraft
26.02.2024 15:52

Hei Torbjørn M! takk for din tilbakemelding. Det er dessverre slik at de økte kostnadene ellers i samfunnet treffer oss på samme måte, og da er vi nødt til å ha disse prisene for drive en sunn forretning og samtidig videreutvikle verktøy som hjelper våre kunder å redusere sitt forbruk og faktura. Hvis du ønsker tips som kan redusere forbruket og strømprisen er det bare å ta kontakt med vårt kundesenter på 23 00 61 00, eller sende en e-post til [email protected]. Med vennlig hilsen Miriam, Fjordkraft.

For dyr og lite fleksibel

Omtale av  Alice

Veldig dyr og lite fleksibel. App som fungerer bra.

Svar fra Fjordkraft
22.02.2024 11:11

Hei Alice. Ved å bruke verktøyene vi tiilbyr i appen og på Min side, kan du med enkle grep redusere din strømfaktura ved å flytte deler av forbruket ditt til timer der strømmen er billigere, benytte smartlading hvis man har elbil osv.. Da kan du potensielt spare merpenger enn ved å bare bytte til en leverandør som har lavere påslag. Hvir du ønsker tips og triks som kan redusere forbruk ig strømpris er det bare å sende oss en melding til [email protected]

Fjordkraft kjeltringer

Omtale av  Tone

Føler meg lurt. Selger ringer 100 ganger å maser om fordeler. Glemte å fortelle at vi må betale kr 3000 i bruddavgift til selskapet vi har. Jeg vil bruke angrerett ovenfor Fjordkraft, men de gir oss også 3000,- når vi sier at vi ikke vil flytte over. Kjeltringer.😡😡 Så nå må vi til de om et år for å slippe noen gebyr. Føler oss så lurt. Helt ekkelt at noen opptrer sånn i 2024.

Svar fra Fjordkraft
22.02.2024 11:25

Hei Tone! Takker så mye for din tilbakemelding. Vi beklager at du har hatt denne opplevelsen med oss, og ønsker gjerne å ta en nærmere titt på saken din. Vi hadde satt stor pris på om du kunne tatt kontakt med vårt kundesenter på telefonnummer 23006100 (Tastevalg 1 Bedrift-kunde/Tastevalg 3 Privat-kunde) eller e-post på [email protected] slik at vi kan se nærmere på dette for deg. Vennlig hilsen Jonas, Fjordkraft

Høye priser, telefonterror om du våger å forlate dem

Omtale av  Ole

Høye priser, ekstra gebyrer og når du bytter strømleverandør, blir du nedringt av selgere fra ulike nummere til alle døgnets tider. Jeg ville prøve en annen leverandør for å få bedre priser, men etter telefonterroren Fjordkraft har bedrevet den siste uken, kommer jeg ALDRI til å velge Fjordkraft igjen. Styr unna.

Svar fra Fjordkraft
22.02.2024 09:47

Hei Ole! Takk for din tilbakemelding. Jeg beklager så mye for dette. Jeg skal ta det videre, og vi ønsker selvfølgelig ikke at det skal være slik. Vi hadde satt stor pris på om du kunne tatt kontakt med kundesenteret vårt på tlfnr. 230 06 100 eller e-post på [email protected] slik at vi kan ordne dette for deg. Med vennlig hilsen Miriam, Fjordkraft

Hold dere langt unna.

Omtale av  Andreas

Jeg ble «lurt» inn i en avtale med 12mnd bindingstid. Når jeg etterhvert innså at avtalen var MYE dyrere enn sammenlignbare avtaler så sluttet tilfeldigvis Fjordkraft å svare på telefon og e-post. Etterhvert måtte jeg oppgi at jeg var «ny kunde» for å få si opp denne avtalen. Og nå, når 12mnd bindingstid ENDELIG er forbi, så prøver de endatil å lure meg til at det ikke er registrert noen oppsigelse på avtalen. Heldigvis har jeg e-post-utvekslingene som beviser at JO DET ER DET! Drittselskap.

Svar fra Fjordkraft
02.05.2024 14:56

Hei Andreas, Takk for din tilbakemelding! Vi lurer ingen, men vi finner det beklagelig at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Det er ikke slik vi ønsker å fremstilles, og vi setter stor pris på tilbakemeldingen din slik at vi kan forbedre oss. Du må gjerne ta kontakt med oss så kan vi se på hva som har skjedd her hvis du ønsker det. Vennlig hilsen Alice, Fjordkraft

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Opphør av avtaler bør varsles

Omtale av  Stina

Avtaler går ut uten varsel. Det føles som om man blir lurt

Svar fra Fjordkraft
20.02.2024 11:18

Hei Stina, Takk for din tilbakemelding! Det skal alltid varsler 30 dager før det skjer en endring av avtale. Dersom du ikke kan se å ha mottatt dette setter vi pris på om du tar kontakt med vårt kundesenter så vi får undersøkt det nærmere. Vennlig hilsen Alice, Fjordkraft

Elendig kundeservice

Omtale av  Helene

Svært lite kundevennlig og profesjonell kundeservice. Opplevde uvennlige tilbakemeldinger da jeg spurte om pris oppgitt på faktura kunne stemme. Hvordan kunden opplever seg møtt er ikke uvesentlig når strømleverandør skal velges. Fjordkraft har dessuten høyt påslag i forhold til andre leverandører.

Svar fra Fjordkraft
16.02.2024 11:13

Hei, Helene! Takk for din tilbakemelding. Vi beklager at du har hatt denne opplevelsen med oss. Vi ønsker alltid å yte best mulig service for våres kunder. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på e-post: [email protected] slik at vi kan gi deg ordentlig kundebehandling. Vennlig hilsen Endre, Fjordkraft

Strømavtale

Omtale av  Harald R

Det ble ikke opplyst om påslag med 5,8 øre ved bestilling av avtalen. Det kom frem når avtalen kom på sms.

Svar fra Fjordkraft
16.02.2024 11:06

Hei Harald! Takk for din tilbakemelding. Vi beklager at du ikke har blitt opplyst om vilkårene våre, vi ønsker ikke å fremstå slik. Om du ønsker å prate med oss vedrørende dette er du hjertelig velkommen til å kontakte oss på telefon: 23 00 61 00 mellom 09-16. Vennlig hilsen Nicolai, Fjordkraft

Surrete og dyrt

Omtale av  Christian R

Dyrt! Og jeg får regninger som ikke skal til meg .

Svar fra Fjordkraft
02.05.2024 14:55

Hei Christian R, Takk for din tilbakemelding! Veldig leit å høre at du ikke har vært fornøyd med prisen. Dersom du får fakturaer som ikke skal til deg, anbefaler vi at du tar kontakt med oss slik at vi kan ordne det. Det må du bare gjøre generelt også, så kan vi se om vi kan finne en avtale som passer for deg :) Vennlig hilsen Alice, Fjordkraft

Dårlig spotpris i dagens marked. Vil bytte

Omtale av  Peder C

De setter opp prisene med alt for mange prosent. Servicen med kunde mottak er god.

Svar fra Fjordkraft
02.05.2024 14:54

Hei Peder C, Takk for din tilbakemelding! Spotprisen kjøpes på strømbørsen NordPool, og vi skulle gjerne ønsket at den var billigere også. Dersom du ønsker at vi ser på priselementene av avtalen med deg, så er det bare til å ta kontakt med oss så skal vi hjelpe deg så godt vi kan :) Vennlig hilsen Alice, Fjordkraft

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Dårlig

Omtale av  Hc

Er ikke fornøyd setter opp pris annen vær mnd og dårlig service

Svar fra Fjordkraft
14.02.2024 13:48

Hei, Takk for din tilbakemelding! Nå kan vi dessverre ikke se hvilken avtale du har hatt hos oss, men som følger av økte kostnader også for Fjordkraft som strømleverandør er vi nødt til å øke prisene på blant annet påslag og fastbeløp på enkelte avtaler. Man skal derimot få et varsel om dette minst 30 dager før endringen inntreffer på mine sider på fjordkraft.no. Du må gjerne sende oss en epost på [email protected] eller ringe oss på 23006100 om du ønsker råd og veiledning om hvordan du kan få en billigere strømregning. Vennlig hilsen Caroline, Fjordkraft

Dårlig avtale med lang bindingstid og vanskelig oppsigelse

Omtale av  Finn B

Avtalen Spotpris med forvaltning har vært dårlige enn spotpris i hele perioden. Appen har bra funksjonalitet, men det er ikke mulig si opp avtalen via appen. Vær obs på 3 mnd bindingstid. Masse ubrukelige medlemsfordeler og tydeligvis mange organisasjoner og lag som får bedre tilbud enn «vanlige» folk

Svar fra Fjordkraft
13.02.2024 13:11

Hei Finn. Takk for din tilbakemelding. Kjekt å høre at du liker appen vår! Angående oppsigelse av avtalen "Spotpris med Forvaltning", så er det et godt innspill at det skulle vært mulig å melde oppsigelse via app! Tar det videre internt. Tross gode forvaltningsresultater i 12 av 12 måneder i 2022, ble år 2023 dessverre preget av noe dårligere resultater. Det ser derimot ut å ta seg opp fra januar av i år, så vi håper det er trenden fremover. Gjerne kontakt oss på tlf.23006100, så skal vi være behjelpelig med å starte oppsigelsestiden, samt se på andre strømavtaler som kan være aktuelle for deg. Vennlig hilsen Camilla, Fjordkraft.

Lureri

Omtale av  Rolf

Snakka med selger. Gikk for annet selskap fikk allikevel regning på 29,12 Hva skjer?

Svar fra Fjordkraft
13.02.2024 13:06

Hei Rolf, Takk for din tilbakemelding. Siden jeg ikke har mulighet til å se kundeforholdet ditt her, er det litt vanskelig å si hva som er fakturert. Du kan gjerne ta kontakt med oss på telefon 23006100, slik vi kan undersøke fakturaen du har mottatt fra oss. Vennlig hilsen Line, Fjordkraft

Strøm og mobil

Omtale av  Jan K

Har vært kunde hos dere siden år 2011. Stor sett fornøyd, men er blevet dyre og dårlig service. Pluss deres mobil også er blevet dårlig etter dere byttet til Telia. Har nå kun halv dekning på mobilen i Sandefjord hvor tidligere i hadde avtale med Telenor hadde jeg full dekning. Og det verste man fikk ingen informasjon om dette. Så jeg har besluttet for og bytte leverandør på begge strøm og mobil.

Svar fra Fjordkraft
13.02.2024 16:04

Hei, Jan K! Takk for tilbakemelding. Vi beklager at du har denne opplevelsen med oss. Vi ønsker alltid å yte best mulig service for våres kunder. Gjerne ta kontakt med vårt kundesenter så vi kan se på avtalen din med deg! Telia jobber kontinuerlig med utbygging av nettet for å gi så god dekning som mulig, til så mange som mulig, men vi anerkjenner at det er noen områder som faller utenfor. Vi håper dette endres med tiden. Vennlig hilsen Miriam, Fjordkraft

En tid for alt

Omtale av  Ter G

helt grei avtale da jeg haddemobil avtale med de også men no har de ikke fulgt med i timen så det er andre selskap som er billigere

Svar fra Fjordkraft
13.02.2024 10:57

Hei Ter, Takk for din tilbakemelding! Gjerne ta kontakt med vårt kundesenter så kan vi se litt på avtalen din, om du ønsker det :) Vennlig hilsen Alice, Fjordkraft

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Sjekk heller selv!

Omtale av  Knuterik

Det er bedre å sjekke strømpriser selv. Får bedre avtaler av å gjøre egne undersøkelser. Fjordkraft ringte meg 14 ganger (Jeg overdriver ikle dessverre..) etter at jeg sa jeg ikke var interessert.

Svar fra Fjordkraft
05.02.2024 16:00

Hei, Knut Erik Jeg beklager så mye for for dette. Jeg skal ta dette videre, og vi ønsker selvfølgelig ikke at det skal være slik. Vi hadde satt stor pris på om du kunne tatt kontakt med kundesenteret vårt på 230 06 100, slik at vi kan ordne dette for deg. Ønsker deg en fin dag. Vennlig hilsen Marielle, Fjordkraft

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR