Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
NTE
3.5
74 verifiserte omtaler

NTE omtaler og erfaringer

Ingen trend

NTE har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
74 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#13
Utmerket
NTE er rangert
#13 av 88 strømselskaper
58%
Bra
58% anbefaler NTE
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 74 omtaler om NTE

FILTRER OMTALER
31
14
4
6
19
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NTE?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ryddig, enkel, forståelig og rimelig

Omtale av  Ojv

God erfaring, grei oversikt. Gir dvs tilbud som passer best de som bor i midtnorge

Svar fra NTE
11.07.2023 08:56

Hei! Så hyggelig å høre! Takk for at du tok deg tid til å skrive en omtale her inne, det setter vi stor pris på. Ønsker deg en god sommer! Med vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice

Fornøyd!

Omtale av  Tommy

Oversiktlig app med gjeldende strømpriser til enhver tid. Gjennomgående fakturering av nettleie. Minuspåslag i 12 mnd (med NTE Webspot) Jeg har nå vært superfornøyd kunde i 11 måneder. Bare pass på å bytt til annen leverandør før du passerer 12 måneder, ellers blir det mye dyrere.

Svar fra NTE
24.05.2023 09:46

Hei, Tommy. Så hyggelig omtale du har skrevet. Det setter vi stor pris på at du tok deg tiden til her inne. Glad du har vært fornøyd den tiden du har vært kunde hos oss. Ønsker deg en riktig god dag! Med vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice

Verdens dårligste kundeservice og internett leverandør i hele Norge

Omtale av  Jimm

Dere er den Verdens dårligste leverandør rett og slett ! To uker siden uten internett ! Kundeservice klarer ikke å løse saken ! Det koster mye å sende noen å fikse den hos deg !Sier hun i Kundeservice ?? Hva i verden er den ! Bedre å stenge ned enn å gi dårlig service !!!!

Svar fra NTE
07.03.2023 12:27

Hei, Jimm. :-) Takk for at du har tatt deg tid til å skrive her. Vi setter pris på alle tilbakemeldinger vi får, også de mindre konstruktive. På denne måten kan vi lære av det og bruke innsikten til å bli bedre. Vi kan ikke kommentere saken din offentlig fordi det er vår plikt å ivareta personvernet ditt. Vi håper løsningen vi har lagt frem er tilfredsstillende og at du blir mer fornøyd med oss og våre internettjenester med tiden. Hvis det skulle være noe er det bare å kontakte oss på Facebook, chat eller telefon, for vi vil gjerne hjelpe deg om du lurer på noe mer. Ønsker deg en strålende dag videre. Vennlig hilsen  oss i NTE Kundeservice

Godt fornøyd

Omtale av  Rune T. K

Holder seg blant de 10 laveste i pris over tid. Grei kundeservice.

Svar fra NTE
27.02.2023 10:23

Hei, Rune. Så hyggelig å høre at du er fornøyd med oss som din strømleverandør, og at du opplever en grei kundeservice. Vi ønsker å fortsette med det, og gjerne bli enda bedre. Tusen takk for tilbakemeldingen og at du tok deg tid til å skrive her! Med vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice

Påtrengende selgere

Omtale av  Nick

Var på utkikk etter en strømleverandør og vurderte flere aktører. NTE ringte meg opp og selgeren framstå som ekstremt påtrengende at det er akkurat dette jeg trenger og han måtte selge strømavtale til meg. Etter elendig diskusjon på telefon takker jeg ja og angret ikke 24 timer seinere. Veldig useriøs og som ‘trakasserer’ potensielle nye kunder. Ble bare skremt av salgsmetoden. Dette er ikke å anbefale samt at det finnes mye bedre alternativer på strømmarkedet. Tenk deg godt om. Det ble også utført en kredittsjekk på meg som jeg syntes er helt unødvendig i denne saken.

Svar fra NTE
27.02.2023 10:11

Hei, Nick. Så synd å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi ønsker ikke at potensielle kunder skal få denne opplevelsen, og derfor er din tilbakemelding veldig viktig for oss. Om du ønsker og vil, så send oss gjerne en melding på Facebook, eller via vårt kontaktskjema: https://nte.no/kundeservice/kontaktskjema/strom/ Med kort forklaring, dag og ca. tidspunkt dette skjedde, så skal vi ta det videre med salgsselskapet vårt. Når det gjelder kredittsjekk, så er dette standard hos oss. Det gjøres hos både private- og bedriftskunder. Med vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Nte webspot

Omtale av  Krisroffer F

Har ikke hatt kontakt med kundeservice eller mennesker i nte. Eneste kontakt er betaling av regninger og det er sømløst.

Nte er et bra strømselskap

Omtale av  Eva

Har vokset opp med NTE og har aldri hatt noe å klage på . Oversiktlig og bra app som jeg ser på hver dag. Etterskuddsbetaling og gjennomfakturering gjør livet enkelt mht strømstøtte.

Kosbar

Omtale av  Jan

For høy pris i forhold til andre. Ble lovet topp ti pris. Det stemmer ikke.

Svar fra NTE
20.12.2022 16:58

Hei, Jan. Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med avtalen vår, Topp 5 garanti. Denne avtalen tar utgangspunkt i at prisen du betaler for din strøm er en av topp 5 strømleverandører med lavest pris i snitt på et år. Denne garantien har vi overholdt. Ta gjerne kontakt med vår kundeservice for en uforpliktende samtale om våre avtaler. Kanskje finner vi en avtale som passer deg bedre. Ønsker deg en fin dag videre og en riktig god jul! Med vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice

Billig og erfaren leverandør.

Omtale av  Nils B

Billig og levert av et solid firma som takler noen måneder med svingninger. Har også tro på at kommunene som eier NTE, tenker langsiktig og ikke tenker kortsiktig profitt.

Meget bra.

Omtale av  Odd

Et ryddig og pålitelig selskap. Ingen overraskelser, leverer det som er avtalt.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Jevnt over gode priser

Omtale av  Erik

NTE er ikke helt lavest på pris, men de har svært gode priser og god kundeservice. I tillegg går mye av overskuddet tilbake til aktiviteter i nærområdet.

Svar fra NTE
04.11.2022 16:29

Hei Erik. Takk for at du tok deg tid til å skrive en omtale. Det setter vi pris på. Ha ei god helg! Vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice

"tilbudet" som fremkommer på bytt.no eksisterer ikke

Omtale av  Knut B

Selskapet kommer godt ut på bytt.no med en strømavtale spot -1,72 øre. når man skal bestille på hjemmesiden, så eksisterer det kun en spotavtale. den har et påslag på 5,215 øre og fastbesløp på 42 kr mnd. - uten at dette opplyses ved bestilling reelt vil således den prisen man får ved bestilling avvike langt over 10øre/kwh ift hva som opplyses på bytt.no

Svar fra NTE
12.10.2022 14:56

Hei Knut. :-) Joda, avtalen eksisterer. Jeg antar du viser til Webspot-avtalen vår med minuspåslag -1,7 øre. Denne kan man bestille som vanlig hvis man er ny kunde og beholde i et år. Den ligger ute på nettsiden vår der hvor alle avtalene våre er ført opp. Her er lenken for å gjøre det enklere: https://nte.no/strom/avtaler/ Vi ønsker deg en fin dag videre. Vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice

Billig og forutsigbar

Omtale av  Gunnar O

Fant en leverandør som fremdeles kunne levere fastpris til en levelig pris. 74 øre per kWh/t i 3 år. Får strøm i huset og alt fungerer godt så langt. God kundeservice.

Svar fra NTE
10.10.2022 10:05

Hei, Gunnar. Takk for at du tok deg tid til å skrive en omtale her inne. Hyggelig å høre at du er fornøyd med oss og den kundeservicen vi yter. Ønsker deg en riktig god dag. Med vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice

Veldig fornøyd, MEN:

Omtale av  Pål

nå i oktober 2022 så jeg må bytte til en annen leverandør for da er 12 mndr gått og da flyttes abonnementene mine over til en annen og svært ugunstig avtale...... Det gjelder å følge godt med :-)

Svar fra NTE
26.09.2022 18:50

Hei Pål. :-) Takk for den fine omtalen. Det er hyggelig å høre at du har vært fornøyd med oss. Vi kan ikke uttale oss om saken grunnet personvernreglementet, men kontakt oss gjerne for en uforpliktende samtale rundt hva som kan være en passende avtale for deg. Ha en fortsatt strålende dag. Vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice

God avtale

Omtale av  Nokjto

Har bare positiv erfaring med NTE Tegnet avtalen for ca. et år siden så regner med at prisen stiger når avtalen på et år går ut. Vurderer derfor og bytte nå.

Svar fra NTE
16.09.2022 12:20

Hei! Så hyggelig å høre at du har hatt positive erfaringer med oss. Vi takker så mye for tilbakemeldingen og den positive omtalen her inne. Har du spørsmål angående din nåværende avtale og hva som skjer når den eventuelt går ut, ta gjerne kontakt med oss. Du når oss per telefon, 741 50 200. Eller via chat på nte.no eller Facebook. Ønsker deg en riktig god dag. Med vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Kommunikasjon

Omtale av  Turid

Det er som å stange hodet i veggen å prøve å snakke med dem. Hver gang jeg henvender meg til selskapet- nye personer som svarer svevende på det jeg spør om og så sier de at dette ikke er deres område…. Jeg må kontakte andre osv. Jeg gjør oppmerksom på at jeg mangler målerstand for start og stopp pr. måned. Den ble tatt vekk da nye strømmålere ble satt inn. En sier at jeg bør kjøpr fjutt…..(fjott) Det gir meg bare merutgifter!! Det eneste jeg får ut av dette er at NTE ikke er kundevennlig, men bare ser mpter p suge mer penger ut av oss som kunder.

Svar fra NTE
14.09.2022 13:41

Hei Turid. Det er leit å lese at du har hatt en negativ opplevelse av oss. Vi jobber hardt for å gi den beste servicen til de som kontakter oss. Vi kan ikke kommentere saken din offentlig, men når det kommer til strømmålere er det ikke NTE, men ditt lokale nettselskap, du må forhøre deg med. Det stemmer at vi tilbyr utstyr som vi har kalt Fjutt, men denne er utelukkende for å måle sanntidsforbruket ditt på strøm som strømkunde hos oss. Vi henter ellers inn strømforbruket ditt fra Elhub, som er en database hvor nettselskapene rapporterer inn det de henter ut av strømmålerne. Vi vil likevel benytte anledningen til å takke for tilbakemeldingen din her. Vi ønsker all ris og ros velkommen, men særlig det mindre heldige lar oss se nærmere på egne rutiner og lar oss se på muligheter for forbedringer. Ønsker deg en fortsatt fin dag, vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR