Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 740 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 740 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#6
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#6 av 83 bredbåndsleverandører
33%
Middels
33% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 740 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
339
224
139
139
899
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ganske bra

Omtale av  Knut

Det er et usikret nettverk ,hva skal til for å sikre det?

Svar fra NextGenTel Bredbånd
03.05.2024 15:23

Hei Knut, Takk for at du er kunde hos NextGenTel, og tusen takk for at du har tatt deg tid til å legge igjen en tilbakemelding til oss. Det setter vi veldig stor pris på ☺️ Når det kommer til usikret nettverk, så er jeg litt usikker på hva du egentlig mener i dette tilfellet. Hvis det er snakk om WiFi-passord så kommer det litt an på hva slags utstyr du har hos deg - og det har jeg dessverre ikke anledning til å se noe informasjon om. Jeg vil anbefale deg å ta en titt på hjelpesidene våre her: https://hjelp.nextgentel.no/ Der finner du masse nyttig informasjon om hvordan du setter opp forskjellig type utstyr mm. Forhåpentligvis finner du alt du trenger der, men om ikke så er du hjertelig velkommen til å kontakte kundeservice, som sitter klare for å hjelpe alle virkedager mellom kl 08-18. Et lite tips fra meg er å sende en melding via chat innlogget på MinSide eller via appen. Da får du raskest hjelp 😉 Ønsker deg en strålende helg ☀️ Mvh Christian NextGenTel

Bra så langt

Omtale av  Thor C. B

Utstyret som ble levert fungerer bra og kundeservice var hjelpsomme

Bra bytte.

Omtale av  Hilde

Ruteren fungerer bra med iPhone, I pad og Mac datamaskin. Men jeg får ikke koblet opp Crome cast for TV lenger.

internett kortslutter, funker ikke å restarte ruteren.

Omtale av  Minh

mister nettet annenhver kveld,det har skjedd minst 100 ganger nå. må vente par timer før det kommer opp igjen hver gang. begynner å bli så lei. funker ikke å restarte ruteren, må bare vente timesvis til det dukker opp igjen

Svar fra NextGenTel Bredbånd
26.04.2024 13:58

Hei, Minh! Takk for at du er kunde hos oss, og for at du deler din omtale her på Bytt.no. Jeg forstår godt at det veldig irriterende når nettet faller ut så mye som det du beskriver. Det er jo ikke slik det skal være. Jeg får ikke sett noe mer informasjon enn navnet ditt her, men jeg er ganske sikker på at vi skal kunne finne ut hva som er feilårsaken. Det som er relevant å vite for oss her er hva som skjer med lampene på fiberboksen og WiFi-ruteren din når nettet faller ut. Du kan notere ned, eller ta bilde av hvilke lamper som endrer farge på de ulike boksene. Denne metoden gjør det mulig å finne ut akkurat hvor feilen ligger. Endrer ingen av lampene seg på noen av boksene så tyder det på at det er WiFi-dekning som trøbler. Til akkurat det problemet har vi samlet mange gode tips her: https://www.nextgentel.no/tips/darlig-dekning-les-vare-5-beste-tips-for-bedre-wifi-dekning Ta kontakt med oss på telefon 98707979 når du er hjemme slik at vi kan finne en løsning på problemet 😊 Takk igjen for at du er kunde hos oss, og ha en flott fredag! Beste hilsen Martin, NextGenTel

Fungerer godt.

Omtale av  Rolf J

Det har vært utmerket så langt. Det eneste var noe med fakturering 1 mnd. Fikk faktura både fra Telenor. Det var litt vanskelig å forstå.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
03.05.2024 13:21

Hei, Rolf J Tusen takk for at du velger internett fra NextGenTel 💚 Veldig kjekt for oss i NextGenTel å høre at internett har fungert utmerket og det skal vi jo jobbe for at det må fortsette å være! Jeg kan ikke flere detaljer fra ditt abonnement enn det du skriver her, så jeg kan ikke si en sikker grunn til hvorfor du har fått faktura fra begge, men det kan høres ut som at det gjelder oppsigelsestid hos forrige leverandør. Ta gjerne kontakt med oss, så vi får en oppklaring i hva som er grunnen. Ring oss på 98707979 eller ta kontakt med oss på chat via MinSide så hjelper vi deg 🤗 Ønsker deg en strålende helg, Hilsen Jenny NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Gode Forberedelser

Omtale av  Jan E

Lettvint med god bruksanvisning. God dekning og design

Svar fra NextGenTel Bredbånd
29.04.2024 11:35

Hei, Jan! Takk for at du har blitt kunde hos oss, og for at du deler din omtale på Bytt.no 😊 God bruksanvisning, dekning og design klinger bra i ørene mine. Vi jobber hver dag for å gjøre internett så enkelt som mulig, til en billig penge, og det er utrolig hyggelig å høre at du opplever starten på abonnementet på en så god måte 😊 Dersom du har spørsmål, eller ønsker rådgivning fra oss om internettabonnementet ditt, er vi klare til å hjelpe deg via chat på MinSide eller på telefon 98707979 🙌 Takk igjen for at du har blitt kunde hos oss! Ha en flott mandag! Beste hilsen Martin, NextGenTel

Selger som lyver, dyrere enn de andre, ligg unna

Omtale av  Magne

Selger løy om mengde data og priser, og oppkoblingsdato. Aldri få tilbud pr tlf. Oppkoblingsdato forsinket med 2 mnd fra det som var lovet av selger, og et helt styr med mange MANGE runder på chat og tlf for å få fortgang i oppkobling. Ingen oppfølging, og alt for kort agrerett ( 14-dagers agrerett og 5000 for å komme ut av knipa etter det) Jeg føler meg lurt! Styr unna!

dårlig

Omtale av  Leif

Etter under to uker har signalet falt ut to ganger, ene gangen borte i ca. 13 timer

Fornøyd

Omtale av  Bk

God support i overgangsfasen. Jevnlig oppdatering underveis frem til byttet. Alt gikk smertefritt, når vi switchet over. Alt ihht plan egentlig.

Ikke helt fornøgd,

Omtale av  Henrik

for llite sport. eg savnerNrk sprt qg Tv2 spot Elers er eg fornøgd sjølm eg ikje har hatt doke så lenge.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dårlig kundeservice

Omtale av  Camilla

Forferdelig kundeservice, prøvde å komme med et tilbud, sa jeg ikke var interessert fordi jeg ikke ville ha bindingstid i et år for under 100kr i rabatt, og spurte hvordan det ville være hvis man bryter ut av bindingstiden da ville det bli billigere å beholde det jeg har idag, da kom vedkommende med et OK tilbake og svarte ikke mer. I tillegg når jeg hadde stått 35 minutter i telefon kø og da valgte de å legge på når jeg hadde komt meg ned fra 44 til 18 i køen!

Nei, takk

Omtale av  Mimi

Sagt opp pga pris og dårligere vilkårene enn Telenor. De vil at jeg returnerer ruter (5 år gamel og betaler frakt selv. Merkelig. Og man må betale for "leie" av ruter så den er nedbetalt flerebganger ila de årene

Svar fra NextGenTel Bredbånd
29.04.2024 11:26

Hei, Mimi! Takk for at du deler din omtale med oss her på Bytt.no 😊 Veldig kjedelig å høre at du opplever pris og vilkår hos oss som dårligere hos oss enn andre leverandører. Vi jobber hver dag med å presse prisen på internettabonnement, og nylig ble vi kåret som beste og billigste fiberleverandør her på Bytt.no for 24 måned på rad. Takk for tilbakemeldingen din på praksisen vår med å sende tilbake utstyr 😊 Grunnen til at vi har denne praksisen er for å redusere miljøinngrepet vårt siden mye av rutere kan brukes på nytt. I de aller fleste rutere er det også brukt materialer som må behandles på en trygg måte. Jeg tar med meg tilbakemeldingen din internt hos oss. Det stemmer at vi har leiekostnad for ruter og WiFi-utstyr. Vi har markedets laveste leiepris per måned for WiFi-utstyr, og vi tar ingen etableringskostnad på utstyret. Med fiber fra oss kan du bruke hvilket som helst WiFi-utstyr, og leie av ruter er derfor helt valgfritt hos oss. Takk for at du har vært kunde hos oss, og du er hjertelig velkommen tilbake til oss ved en annen anledning 😊 Jeg ønsker deg en flott mandag! Beste hilsen Martin, NextGenTel

Null internett på måneder

Omtale av  Mathias

Internett har ikke funket på månedsvis. Ingen hjelp å få. Har ringt flere ganger og ingen kommer for å hjelpe.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
19.04.2024 13:28

Hei, Mathias! Takk for at du tar deg tid til å legge igjen din omtale her på Bytt.no 😊 Veldig kjedelig å høre at du opplever at internett ikke har fungert på så lang tid. Vi lever jo av å levere internett så når det ikke fungerer har vi ikke gjort en god nok jobb. Vi har kort ventetid på telefon hos oss, så du skal kunne komme i kontakt med en dyktig kollega av meg på telefon 987 07 979 som kan hjelpe deg med å finne en løsning på problemet. Vi er også tilgjengelig på chat via MinSide som du har tilgang til som kunde 😊 Håper at vi hører fra deg slik at vi kan finne en løsning! Beste hilsen Martin, NextGenTel

Funker som forventet

Omtale av  Geir M

Funker stabilt. Ble installert tidligere enn annonsert

Svar fra NextGenTel Bredbånd
22.04.2024 10:37

Hei, Geir! Takk for at du legger igjen din omtale av oss her på Bytt.no. Og ikke minst - takk for at du har blitt kunde hos NextGenTel 😊 Når du forteller at alt fungerer stabilt er det som musikk i mine internett-ører. Det er akkurat det vi jobber med hver dag for å få til. Stabilt nett med høy kvalitet, bare billigere. Så skader det selvfølgelig ikke at installasjonen gikk litt raskere også 😃 Om du opplever noe problemer, eller ønsker rådgvinging fra oss, er vi klare til å hjelpe deg på telefon 987 07 979. Takk igjen for at du har blitt kunde, og ha en flott mandag 😊 Beste hilsen Martin, NextGenTel

Bruk de om du er tålmodig og kan vente 4-5 måneder på svar!

Omtale av  Kjell

Bare rot, gjør de feil på faktura kan de ikke kreditere. tok over 4 måner og få svar fra de, etter 10 sendte mail, og fler telefoner.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
26.04.2024 14:17

Hei, Kjell! Takk for at du deler omtalen din med oss her på Bytt.no, og for at du er kunde hos oss 😊 Rot, ventetid på 4-5 måneder, og ingen kreditering ved fakturafeil forstår jeg er veldig frustrerende. Det er heller ikke sånn det skal være hos oss. Vi har en normal behandlingstid på 2-5 virkedager dersom du sender inn en sak til oss via MinSide. Og fakturafeil skal vi selvfølgelig rydde opp i ved å kreditere det beløpet som er feil. Jeg får ikke sett noe mer informasjon enn fornavnet ditt her på Bytt.no, men send meg gjerne en mail på [email protected] med litt mer informasjon om ditt kundeforhold. Da kan jeg se nærmere på dette for deg 😊 Takk igjen for at du er kunde hos oss, og ha en riktig fin fredag! Beste hilsen Martin, NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ikke helt fornøyd

Omtale av  Tore G

Routeren er ikke sikker (åpent nett), kan ikke legge inn password. Dessuten står den kun og blinker blått. Appen er fulgt til punkt og prikke.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
29.04.2024 11:31

Hei, Tore! Takk for at du har blitt kunde hos oss, og for at du legger igjen din omtale her på Bytt.no 😊 Sikkerhet er viktig for oss, og jeg forstår at det er viktig for deg. Jeg ser ikke akkurat hvilken type WiFi-utstyr du har, men dersom du har Heimgard eller TP-Link Deco X55 skal du få opp et alternativ i oppsettet hvor du kan velge passord for WiFi-nettet. Dersom du har TP-Link Deco X55 finner du en fremgangsmåte på hvordan du setter passord her: https://hjelp.nextgentel.no/no_NO/brukerguider/bli-kjent-med-tp-link-deco-appen Vi er klare til å hjelpe deg med oppsettet dersom du ønsker det. Du kan ringe oss på telefon 98707979, eller bruke chatten på MinSide 😊 Jeg håper at vi hører fra deg slik at vi kan hjelpe deg med oppsettet. Takk for at du har blitt kunde hos oss, og ha en riktig fin mandag! Beste hilsen Martin, NextGenTel

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR