Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 740 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 740 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#6
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#6 av 83 bredbåndsleverandører
34%
Middels
34% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 740 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
339
224
139
139
899
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Betale for returninger av router og dårlig kundebehandling

Omtale av  Mikal

Etter dårlig hastighet bestemte jeg meg for å bytte leverandør. Nextgentels svar var at jeg måtte betale for retur av utstyr etter at jeg hadde vært kunde i to år. Da jeg prøvde ringe kundeservice var det sinnsykt lang ventetid. Da jeg endelig kom gjennom, fikk jeg beskjed om å gå inn på nextgentel.no å bestille returslipp - noe jeg måtte betale for. Etter at jeg har betalt dem 7000 kroner året over to år, burde sjefen kommet på døra å hentet routeren personlig. Hele selskapet og deres tjenester frarådes på det sterkeste!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
13.05.2024 12:58

Hei, Mikal! Takk for at du har vært kunde hos oss, og for at du deler omtalen din her på Bytt.no 😊 Vi sette pris på tilbakemeldingen din. Veldig kjedelig å høre at du har opplevd dårlig hastighet på fiberen fra oss. Jeg kjenner ikke til den tekniske årsaken, men når du opplever dårlig hastighet på fiber er det vanligvis en sammenheng med WiFi. Det stemmer at du må betale for retur av leieutstyr hos oss. Det gjelder uavhengig av hvor lenge du har vært kunde hos oss, men vi tar alltid lavest mulig pris på retur av utstyr, akkurat slik som vi presser prisen på det du betaler for fiberabonnementet. Jeg håper at du har funnet en leverandør du er fornøyd med, og takker igjen for omtalen din 😊 Beste hilsen Martin, NextGenTel

Fornøyd

Omtale av  Kristian

Fikk bredbånd i mars har fungert utmerket gikk greit å innstalere bare velstand

Svar fra NextGenTel Bredbånd
13.05.2024 15:39

Hei, Kristian! Takk for at du har blitt kunde hos oss, og for at du deler din omtale på Bytt.no 😊 Når alt er bare velstand kan det vell knapt bli bedre! Vi skal fortsette med å gjøre internett så enkelt, og rimelig, som mulig hver dag fremover 🤩 Ha en kjempefin mandag! Beste hilsen Martin, NextGenTel

Virker som en bra leverandør.

Omtale av  Alf

Oppkobling virket etter noen minutter og har hittil virket som det skal.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
13.05.2024 15:18

Hei, Alf! Takk for at du har blitt kunde hos oss, og for at du legger igjen din omtale her på Bytt.no 🤗 Veldig kjekt å se at alt gikk fint med oppkoblingen og at du er fornøyd med hastigheten du har på fiberabonnementet fra oss. Vi jobber hver eneste dag for å gjøre internettavtalen din så enkel, og rimelig, som mulig. Takk igjen for at du har blitt kunde, og ha en superfin mandag 😊 Beste hilsen Martin, NextGenTel

Noe å tenke på for selskapet ?

Omtale av  Terje A

Virket bra tilslutt, men dårlig at dere ikke har folk til å rykke ut å hjelpe gamle pensjonister !!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
03.05.2024 15:15

Hei Terje, Takk for at du valgte å bli kunde hos NextGenTel 🤩 Det er svært gledelig å høre at alt funker som det skal hos deg, og så tar vi selvfølgelig med oss tilbakemeldingen din når det kommer til bistand. Setter pris på at du tok deg tid til å gi oss en vurdering og noen ord, og så ønsker jeg deg en riktig god helg ☺️ Mvh Christian NextGenTel

Godt bredbånd

Omtale av  Øyvind N

Fungerer som det skal! Har pr nå ikke opplevd noen problemer

Svar fra NextGenTel Bredbånd
03.05.2024 15:18

Hei Øyvind! Takk for at du valgte å bli kunde hos NextGenTel, og ikke minst takk for at du tok deg tid til å legge igjen en tilbakemelding til oss. Det setter vi stor pris på ☺️ Ekstremt gledelig å høre at alt funker som det skal og at din opplevelse har vært så god. Det er det vi jobber for hver eneste dag! Jeg ønsker deg en riktig fin helg, og håper du har strålende ☀️ sånn som vi har her i Bergen nå. Mvh Christian NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

VIRKE BRA

Omtale av  Paal

foreløpig virker det bra endel dårlige signalet ut i huset visse perioder.Ruteren er oppdater i går TP.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
13.05.2024 12:50

Hei, Paal! Takk for at du har blitt kunde hos oss, og for at du deler din mening her på Bytt.no 😊 Flott å se at nettet fungerer bra hos deg, men jeg vil gjerne at det fungerer perfekt! Dersom du opplever problemer med dekning i deler av huset så kan det virke som at du trenger flere WiFi-bokser. Er boligen på over 100 kvadratmeter for eksempel så bør du nok ha minst to WiFi-bokser fra TP-Link. Fysiske hindringer for signalet som tyngre materiale i vegger og tak er også noe som påvirker hvor mange bokser du trenger. Akkurat hvor mange bokser du trenger kan vi hjelpe deg med å finne ut av. Ring oss på telefon 987 07 979 eller bruk MinSide-chatten, så finner vi en god løsning 😊 PS: Du finner også mange gode tips for WiFi-dekning her: https://www.nextgentel.no/tips/darlig-dekning-les-vare-5-beste-tips-for-bedre-wifi-dekning Takk igjen for at du er kunde hos NextGenTel! Ha en nydelig mandag 💚 Beste hilsen Martin, NextGenTel

Fornøyd!

Omtale av  Karsten B

Litt utfordring å få satt opp ruter, men da årsaken til problemet var avdekket, gikk det veldig greit! Enkel og oversiktlig app for å styre ruteren.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
13.05.2024 12:46

Hei, Karsten! Takk for omtalen din her på Bytt.no, og for at du har blitt kunde hos oss 💚 Helt supert å høre at du er fornøyd med appen til WiFi-utstyret og kundeservicen vår! Det er viktig for oss, og det er akkurat det vi går på jobb for hver eneste dag 😊 Når det kommer til problemet du opplevde med å få satt opp WiFi-boksen så vil jeg gjerne vite hva som var årsaken, slik at vi kan bli bedre 👏 Dersom du kan bruke noen få minutter på å sende meg en mail til [email protected] med en kort forklaring så hadde det vært fantastisk 😊 Takk igjen for at du er kunde hos oss! Ha en flott mandag 😃 Beste hilsen Martin, NextGenTel

Dårlig innternett

Omtale av  Håkon

Mye hakking på nette. Mye hennvendelser til kundeservice. Vanskelig å nå kundeservice

Svar fra NextGenTel Bredbånd
13.05.2024 12:41

Hei, Håkon! Takk for at du er kunde hos NextGenTel, og for at du deler din omtale på Bytt.no 😊 Veldig kjedelig å høre at du opplever hakking på nettet. Nettet skal jo som oftest bare fungere, og det vi ønsker aller mest er at WiFi flyter knirkefritt hjemme hos deg. Hakking på WiFi er som oftest på grunn av fysiske hindringer og/eller for stort område som skal dekkes av for få bokser. Jeg får ikke sett mer enn at du har fiber fra oss, men for at vi skal finne ut av årsaken til hakkingen må vi nok snakke med deg når du er hjemme med WiFi-utstyret. Du kan nå oss på 987 07 979, eller bruke chatten på MinSide. Begge deler er åpent fra 08 til 18 😊 Takk igjen for at du er kunde hos oss, og jeg håper at vi hører fra deg slik at vi finner en løsning på hakkingen 😊 Beste hilsen Martin, NextGenTel

Nedgang...

Omtale av  Andrea

Mindre og mindre hastighet 😞 Begynnelse var 8 år siden 20-22 Mbps Idag er bare 15 Mbps. Ukentlig må starte nytt routeren (ikke router problem) det er ny. Nesten daglig må optimaliserer 😞

Svar fra NextGenTel Bredbånd
13.05.2024 12:35

Hei, Andrea! Takk for at du er kunde hos oss, og for at du deler din omtale her på Bytt.no 💚 Jeg ser at du har internett på ADSL-bredbånd. Det er en teknologi som skal fases ut de neste årene. Ta gjerne kontakt med oss så kan vi sjekke om vi kan levere internett til deg på en nyere teknologi som gir bedre hastighet tilpasset det du bruker internett til 😊 Takk igjen for at du er kunde hos NextGenTel, og ha en flott mandag! Beste hilsen Martin, NextGenTel

God service

Omtale av  Jan

Levert som avtalt. Veldig god informasjon underveis.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
13.05.2024 10:28

Hei, Jan! Takk for at du har blitt kunde hos oss, og for at du deler omtalen din 💚 Veldig fint å lese at du er fornøyd med servicen vår og ikke minst informasjonen vi har sendt til deg. Det varmer kundehjertet mitt 😊 Vi går på jobb hver dag for at du skal få en så enkel og god opplevelse med internettabonnementet ditt. Jeg ønsker deg en superfin mandag! Beste hilsen Martin, NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Venter på internettforsterker.

Omtale av  Odd J

Vi venter på Internett forsterker. Vi har bestilt fra dere. Nå har vi litt dårlig nett. Håper det blir bedre med forsterker.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
13.05.2024 10:26

Hei, Odd! Takk for at du er kunde hos oss, og for at du deler omtalen din på Bytt.no 😊 Jeg krysser fingrene for at opplevelsen din blir bedre med én ekstra WiFi-boks. Det er nemlig få ting som gir sjelero som et godt WiFi-nett der ting flyter. Derfor er vi glade for å tilby WiFi-utstyr fra kjente produsenter med lang fartstid innenfor god WiFi. Jeg håper at boks nummer to har komt frem til deg! Dersom det ikke har skjedd så vil jeg gjerne at du gir oss en lyd enten på telefon 987 07 979, eller MinSide-chatten 😊 Takk igjen for at du er kunde hos oss, og ha en flott mandag! Beste hilsen Martin, NextGenTel

Ikke fornøyd og anbefales ikke

Omtale av  Emilie

Det er alltid noe galt.. nettet er dårligere enn oppgitt og det er alltid noe problemer med å få det til å være som det snam

Svar fra NextGenTel Bredbånd
13.05.2024 10:22

Hei, Emilie! Takk for at du er kunde hos NextGenTel, og for at du deler omtalen din på Bytt.no 💚 Det gjør vondt i hjertet når jeg hører at du opplever problemer med fiberabonnementet ditt hos oss. Jeg kjenner ikke til hva som er problemet, men jeg har stor tro på at vi skal kunne finne ut hva som er feik, og deretter en god løsning på feilen 😊 Jeg håper at du kan ta kontakt med oss på telefon 987 07 979, eller bruke chatten på MinSide. Da kan vi, sammen med deg, finne ut hva som gjør at nettet ikke fungerer helt som det skal. Jeg ønsker deg en flott mandag, og håper at vi hører fra deg! Beste hilsen Martin, NextGenTel

Ganske bra

Omtale av  Knut

Det er et usikret nettverk ,hva skal til for å sikre det?

Svar fra NextGenTel Bredbånd
03.05.2024 15:23

Hei Knut, Takk for at du er kunde hos NextGenTel, og tusen takk for at du har tatt deg tid til å legge igjen en tilbakemelding til oss. Det setter vi veldig stor pris på ☺️ Når det kommer til usikret nettverk, så er jeg litt usikker på hva du egentlig mener i dette tilfellet. Hvis det er snakk om WiFi-passord så kommer det litt an på hva slags utstyr du har hos deg - og det har jeg dessverre ikke anledning til å se noe informasjon om. Jeg vil anbefale deg å ta en titt på hjelpesidene våre her: https://hjelp.nextgentel.no/ Der finner du masse nyttig informasjon om hvordan du setter opp forskjellig type utstyr mm. Forhåpentligvis finner du alt du trenger der, men om ikke så er du hjertelig velkommen til å kontakte kundeservice, som sitter klare for å hjelpe alle virkedager mellom kl 08-18. Et lite tips fra meg er å sende en melding via chat innlogget på MinSide eller via appen. Da får du raskest hjelp 😉 Ønsker deg en strålende helg ☀️ Mvh Christian NextGenTel

Bra så langt

Omtale av  Thor C. B

Utstyret som ble levert fungerer bra og kundeservice var hjelpsomme

Svar fra NextGenTel Bredbånd
13.05.2024 10:14

Hei, Thor! Takk for at du har blitt kunde hos NextGenTel, og for at du deler din omtale her på Bytt.no 😊 Veldig kjekt å lese at du er godt fornøyd med WiFi-utstyret, kundeservice og hastigheten som du har på abonnementet 💚 Ha en superfin mandag! Beste hilsen Martin, NextGenTel

Bra bytte.

Omtale av  Hilde

Ruteren fungerer bra med iPhone, I pad og Mac datamaskin. Men jeg får ikke koblet opp Crome cast for TV lenger.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

internett kortslutter, funker ikke å restarte ruteren.

Omtale av  Minh

mister nettet annenhver kveld,det har skjedd minst 100 ganger nå. må vente par timer før det kommer opp igjen hver gang. begynner å bli så lei. funker ikke å restarte ruteren, må bare vente timesvis til det dukker opp igjen

Svar fra NextGenTel Bredbånd
26.04.2024 13:58

Hei, Minh! Takk for at du er kunde hos oss, og for at du deler din omtale her på Bytt.no. Jeg forstår godt at det veldig irriterende når nettet faller ut så mye som det du beskriver. Det er jo ikke slik det skal være. Jeg får ikke sett noe mer informasjon enn navnet ditt her, men jeg er ganske sikker på at vi skal kunne finne ut hva som er feilårsaken. Det som er relevant å vite for oss her er hva som skjer med lampene på fiberboksen og WiFi-ruteren din når nettet faller ut. Du kan notere ned, eller ta bilde av hvilke lamper som endrer farge på de ulike boksene. Denne metoden gjør det mulig å finne ut akkurat hvor feilen ligger. Endrer ingen av lampene seg på noen av boksene så tyder det på at det er WiFi-dekning som trøbler. Til akkurat det problemet har vi samlet mange gode tips her: https://www.nextgentel.no/tips/darlig-dekning-les-vare-5-beste-tips-for-bedre-wifi-dekning Ta kontakt med oss på telefon 98707979 når du er hjemme slik at vi kan finne en løsning på problemet 😊 Takk igjen for at du er kunde hos oss, og ha en flott fredag! Beste hilsen Martin, NextGenTel

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR