NordlysEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Forbrukerrådet sier at ikke en gang selgerne til Nordlys Energi visste hvilken dårlig avtale de solgte, de trodde de solgte en "Garantert topp 3" avtale. Gebyr på kr 2.100 hvis du skifter til ny leverandør uten å ha sagt opp avtalen med Nordlys først, med 3 mnd oppsigelsesfrist! Jeg var så dum at jeg ikke sjekket noe om Nordlys før JEG SA OPP AVTALEN! Fikk gebyr på 2.100 for jeg hadde ikke sagt opp avtalen med de 3 mnd før jeg skiftet til ny leverandør. Jeg burde satt meg bedre inn i det før jeg skiftet. Jeg Googlet og så at de var en gjenganger hos Forburkerrådet, men jeg leste ikke godt nok hva alle dere andre hadde sagt. Det kostet meg dyrt.
Kom som dørselger, og blir lurt inn i avtale med å snakke dritt om andre selskap. Høye regninger, dårlige avtaler, elendig kundeservice ( brukt over 2 mnd med å ha en dialog med dem som fortsatt ikke er ferdig), oppsigelsestid og bruddgebyr. På ingen måte fornøyd med noen ting. Anbefaler ingen å ha avtale med disse
De kom på døren. Virket som en fornuftig avtale, men de unnlot å fortelle om mange vesentlige detaljer (som står i liten skrift på baksiden av avtalen). Blant annet 3 måneder oppsigelsestid etter 12 måneder. Fokuserte veldig på at de alltid skulle være blant de 3 billigste i markedet. Det løftet er de ikke i nærheten av å holde. Jeg gjorde en tabbe med å tro på selger og signerte for raskt på avtalen. Da jeg endelig satt meg ned å leste hva avtalen innbar, så jeg at det selger informerte om, dessverre ikke stemte med virkeligheten. Så mitt råd, ta lærdom av mine feil. Dette selskapet er useriøst og svært lite profesjonelt. Velg noe annet.
Nordlysenergi ha klart å automatisere et system som gjør at din gamle strømleverandør blir varslet noen få dager før den signerte ettårig avtale utgår hos dem. Plutselig sender din gamle strømleverandør en sms hvor du må signere for å fornye ditt gamle abonnement. Du takker ja, og der falte du i fella, fordi du får et bruddgebyr på 2100kr på å gjøre noe du nemlig ikke har bedt om, advart om eller startet. Jeg ser at dette har foregått i mange måneder og de fortsetter dessverre å svindle folk.
Ble solgt denne avtalen av en veldig overbevisende dørselger som sa at det var billigste strømavtale. Han unnlot å opplyse om dyre påslag, bindingstid 12 mnd, dyre påslag, bruddgebyr, oppstartsgebyr og 3 mnd oppsigelsestid. Sendte de klage på Mail og har ikke fått svar nå etter 25 dager. Ikke eksisterende kundeservice. Det burde ikke være lovlig å drive på slik, men det er sikkert lovlig pga de skriver ting i liten skrift. Styr unna!
Vi fikk en selger fra NordlysEnergi på døren som solgte Topp 3 garanti avtalen. Han forklarte avtalen at det alltid ville være blant to tre i Norge på spotpris. Vi spurte flere ganger om det var en spotpris avtale og selger bekreftet dette. I etterkant viste der seg at selger løy om at topp 3 garanti var en spot pris avtale. Det viste seg at det var det ikke. Vi måtte binde oss i 12 mnd + ytterligere 3 måneders oppsigelsestid etter avtaleperiode. En elendig avtale som jeg ikke anbefaler noen å gå inn på. Strømmen blir mye dyrere enn en spotpris avtale.
I don't understand how such a total scam is allowed to operate in Norway. All client relationship is based on a lie. They lie about top 3 guarantee, they charge you double as much for every KWh consumed, they charge you when you want to leave, they have the worst customer service, terrible app. The only time they give you a positive impression is when they come to your door and go out of the way to try and trap you in their contract. Avoid at all cost and give up your relation with them. It might cost you, but still pays. I have reported their ill practice to forbrukerrådet, although uncertain if I will get anything out of it.