Hva er adgangskontroll?
Adgangskontroll er et system montert rundt i dine arbeidslokaler, i dører og inngangspartier for eksempel, som regulerer hvem som har tilgang til dine lokaler.
Som ansatt kan man scanne et kort, brikke eller smarttelefonen for å få tilgang til bygget, og som arbeidsgiver kan man også tildele individuelle adgangsrettigheter.
I større organisasjoner er gjerne personalet delt inn i avdelinger, og da trenger kanskje ikke kundebehandlerne å ha tilgang til produktlageret.
En adgangskontroll kan også være en del av et større alarmsystem, og hvis din bedrift trenger økt sikkerhet til sine lokaler kan man også kombinere adgangskontroll med alarm, kameraovervåking og objektsikring blant annet.
Hvorfor trenger man adgangskontroll
Det finnes mange gode grunner til at man burde ha adgangskontroll, og det kan være like lønnsomt for små bedrifter også. Men uten adgangskontroll løper det en risiko for at en ansatt mister nøklene sine, og at man da må bytte ut nøklene og hele låsen.
Fordeler med en adgangskontroll:
- Full oversikt og kontroll på hvem som har tilgang til arbeidslokalene
- Digital besøkslogg
- Digital tilgang til lokalene
- Enkel og rask administrering av hvem som skal ha adgang
- Ingen fysiske nøkler
- Mulighet for bemannet resepsjon
Les mer om de forskjellige bedriftsalarmene du kan få til din bedrift her
Med en digital besøkslogg kan man enkelt gå inn i systemene for å undersøke hvem som var i lokalene dine til enhver tid. Dette kan være greit å ha når det oppstår uforutsette situasjoner eller eventuelt hærverk inne i lokalene, når du ikke er tilstede.
Pris for adgangskontroll
Adgangskontroll har ikke en fastsatt pris men heller en månedskostnad, og prisen er heller ikke lik for hvert alarmselskap. Prisen du får oppgitt på din adgangskontroll kommer an på hvor store arbeidslokaler du har, hvor mange dører du ønsker adgangskontroll på, og hvor mye ekstrautstyr eller merløsninger du ønsker.
Ofte så får man utstyret inkludert i en månedspris slik at du får en gjevn kostnad hver måned, kontra en skyhøy oppstartskostnad.
Få eksklusive tilbud på adgangskontroll til bedrift
I Bytt.no sin anbudstjeneste for boligalarmer vil du få skreddersydde tilbud på adgangskontroll, og andre alarmsystemer til bedrift. Vi varsler flere boligalarmselskap om at du ønsker et tilbud på adgangskontroll, hvor det blir opp til selskapene å sette sammen det beste tilbudet de kan.
På denne måten kan man enkelt forhandle på prisen på din boligalarm, samtidig som man ofte også kan lure til seg litt bedre betingelser enn hvis man hadde bestilt boligalarm på egenhånd.
Anbudstjenesten er helt uforpliktende. Du kan enkelt velge det tilbudet du selv ønsker, eller forkaste alle.