Bank Norwegian kredittkort har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Min 64 år gamle venn som er Lar pasient, fikk en 8 mnd fengselsdom for 4 år siden, og ble først nå innkalt til soning i åpen anstalt. Han har betalt alle sine regninger og all gjeld punktlig de siste 18 årene. Da vi tok kontakt med Bank Norwegian (BN) og 2 andre kreditorer for å få fryst gjelden i de 8 mnd han skulle sone, ble vi møtt komplett annerledes hos BN, kontra de andre 2. De 2 andre kreditorene frøs gjelden omgående og uten spørsmål (vi sendte dokumentasjon på innkallelse til soning til alle 3 kreditorer, samt dokumentasjon på at Nav stanser utbetaling av uførepensjonen etter 2 mnd) BN avviste derimot vår søknad om å fryse gjelden, uten å begrunne avslaget. Vi klaget på avgjørelsen og ba om at BN alternativt kunne sette ned terminbeløpet til en symbolsk sum, f.eks kr 50 pr mnd under soningen - slik at min venn ikke skulle få problemer. De avslo også dette, og skrev at de opprettholdt krav om månedlig innbetaling av terminbeløpet på rett under kr 2000,- pr mnd. Vi forklarte de, at de gjennom avslaget setter min venn i en svært vanskelig livssituasjon når soningen er ferdig - fordi han da vil ha både inkasso på seg og være registrert som dårlig betaler. Dette er en mann som har betalt punktlig hver eneste måned. Ikke bare mister han boligen sin - fordi han ikke lenger har midler til husleien - men han settes i en horribel situasjon av BN, der han kommer ut igjen til økt gjeld og inkasso. Hvem som helst klarer å se hvilken katastrofe dette kan utvikle seg til å bli. Bare ikke BN, - de tror kanskje man får masse dagpenger i fengsel, til å betjene gjeld med? Det er vanskelig å godta denne enveisholdningen til BN, og dette lukter diskriminering og stigmatisering lang vei.
Har andre Visakort jeg er fornøyd med. Om jeg en dag vil si opp avtalen så er det enkelt å trykke på: “ Jeg amed flyselskapet. Det gjør jeg ikke lenger - så jeg ville avslutte kontoen. Har andre Kredittkort sovslutter min KONTO!” Jeg lette lenge etter info om hvordan AVSLUTTE min konto, men det finnes ikke info på websiden. Fikk nytt kort i posten uten forvarsel. Dato var ikke utgått ! Har nå brukt mye tid på kundeservice. Jeg har bedt de 2 ganger; AVSLUTTE min konto og å ALDRI sende nytt Visakort! Jeg skylder null - Jeg makulerer mitt kort i dag!!!
Liker å bruke Norwegian flotte fly, grei betjening, men liker ikke at en må betale fir alt ang bagasje osv🌺
Jeg brukte kortet for over 100.000 kr i løpet av et år, og trodde jeg skulle bli belønnet med ekstra poeng eller 2 for 1-kupong (slik SAS Amex har). Men neida, ble straffet og fikk lavere (!!) bonus! Unngå.
Jeg er over 70 år, så derfor avslag på reiseforsikring. Sendte inn et krav på legebesøk i Thailand på hele 250 kr. AVSLAG! DU ER OVER 70 ÅR!
Har brukt kortet i mange år og vært fornøyd, ikke minst fordi man kan tjene opp til flyreiser hos Norwegian. MEN når jeg skulle bruke den inkluderte reiseforsikringen, ble opplevelsen en annen. Man MÅ ha kvittering på alt som skal dekkes hvis for eksempel en koffert forsvinner, som vår gjorde. Toalettartikler, truser, klær, ja til og med kofferten må man dokumenter pris på. SÅ her var det ikke mye å hente for vår del, total utbetaling 0 :-(
Fint med CashPoints 1% cashback. Savner remittering på dato fra sparekonto med KID, fordi overføring til de konti jeg vil sende penger til krever KID. Det gjelder sending til Nordnet, men også kredittkortselskapene inkl bankens egen kredittkortkonto krever KID.