DNB Eiendom har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
DNB Stovner skulle foreta eierskifte, og jeg befant meg i utlandet. Megler sa han hadde ringt nærmeste kontor å fått bekreftet riktig markedspris. DNB Kongsvinger hadde akkurat solgt naboens leilighet nesten 1/2 million høyere, hva jeg ikke viste, og megler burde ha fått vite ut. Boligen ble solgt til en person megler hadde flere tilknyttinger til. Da trekker DNB seg kun fra avtalen og vil ikke gjøre opp. Jeg tapte ca 400 000 ved resalget om vinteren og betaleførstekjøper som først hadde kontrakten for å forlate avtalen, og husleie strøm advokat m.m. Personen ble senere oppgradert i DNB eiendom. DNB var ufine, sjefer som hånlo meg på telefonen, og aldri fått noen erstatning. Dårlig sjekking av markedspris er hovedtabben. Enten har ikke Kongsvinger hatt orden på avdelingen, eller megler på Stovner viste noe helt annet enn han fortalte meg da han sa til meg rett markedspris, for så å stikke fra ansvaret. Resalg ble gjort av en annen megler 10 mil fra objektet, siden han hadde gått på ungdomsskolen med meg, og jeg ikke lenger hadde grunn til å stole på meglere.
Hei! Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med DNB Eiendom. Sånn ønsker vi absolutt ikke at det skal være, og det beklager jeg så mye for. I dette tilfellet vil jeg anbefale å sende inn en klage til oss, slik denne kan behandles av andre enn megler du var i kontakt med. Du kan sende inn klage til daglig leder på kontoret det gjelder, eller sende inn en klage sentralt på epost [email protected]. Om du ønsker å kontakte leder vil du finne kontaktinformasjon her: https://dnbeiendom.no/Finn-Eiendomsmegler Velg kontor det gjelder og finn deretter navn på daglig leder. Under navnet finner du epost. Håper du vil gi det en sjanse, da vi gjerne ønsker å sjekke opp i saken. Ønsker deg en riktig fin dag! /Frida
Salget kunne ikke gått bedre! DNB Eiendom hadde lokalkunnskapen, interessen og engasjementet som skulle til. Jeg ble veiledet gjennom hele salget, informasjonen underveis var upåklagelig, og var det noe jeg lurte på var megler alltid tilgjengelig - med et smil. Veldig enkelt å følge med via portalen med informasjon.
Hei Inger! Tusen hjertelig takk for en kjempefin anmeldelse. Det setter vi stor pris på! Veldig kjekt å høre at du er fornøyd. Ønsker deg en strålende dag! /Tonje
Kjøpte bolig hvor DNB var megler. Først brukte megler indirekte trusler for å presse opp prisen, før hun bevisst stresset meg for å få en rask overtagelse for selgeren - som alt hadde kjøpt ny bolig - langt raskere enn vi egentlig var komfortable med. Så brukte hun elleve dager på å legge ut for forkjøpsrett hos OBOS, fordi hun etter sigende ventet på en avgjørelse fra oss. Budet vårt var bindende, vi trodde vi var tydelige, vi måtte ta kontakt og megleren hadde mest sannsynlig stadig ikke lagt ut for forkjøp om vi ikke tok kontakt selv. Hun tok i hvert fall ikke kontakt selv - hun mente hun hadde mye å gjøre med visninger (altså å gjøre jobben sin). Resultatet er at vi får avklart forkjøpsretten først tre uker etter endelig bud - tre uker hvor vi ikke har fått vært på boligmarkedet i tilfelle vi ikke får denne boligen - og attpåtil dagen etter vi må ha budrunde på boligen vi selv selger. I verste fall må vi selge vår egen bolig uten å ha en ny på plass, fire uker før fellesferien. Megleren har vært ekstremt lite løsningsorientert, gitt oss all skyld, og i tillegg nektet å svare på skriftlige henvendelser (slik at vi ikke har noe skriftlig, kun muntlig). I forbindelse med vårt eget salg vurderte vi en kort periode å bruke DNB som megler, men de framsto litt for lite troverdige. Jeg er veldig glad vi ikke brukte dem selv. Styr unna, og ikke kjøp eiendommer de har megleransvar for.
Hei Martin. Takk for tilbakemelding. Dette var vondt å høre, og strider mot alt vi skal stå for. Beklager oppriktig for opplevelsen dere hadde med vår megler. Jeg vil oppfordre deg til å sende denne meldingen til daglig leder på kontoret til megler. Du finner oversikten over kontorene, ledere og meglere på denne siden: https://dnbeiendom.no/Finn-Eiendomsmegler Trykk deg inn på kontoret det gjelder, og videre til Daglig leder. Der finner du epost øverst på siden like under navnet på personen. Ønsker deg en fin dag, og lykke til med salget! Håper det blir en bedre opplevelse enn kjøpet ble. /Lene
Hei Fikk en E takst som var akseptabel av et firma Spurte om en verdivurdering av DNB bare for syns skyld Boligmekler Møtte opp !Han så ut vinduet og sa denne for du minstepris for Du har gjort for mye arbeid selv uten fagfolk (gulv kjøkken eletrisk utført av fagfolk jeg har papirer og en rørlegger ) Du behøver ikke forvente deg noe ! Jeg følte det var regn løgn de kom med ! Håper ikke flere biter på Da dere taper mye penger Her er det kun og selge for minstepris og få inn pengene fort Helt utrolig i disse dager
Hei! Dette var kjedelig å lese. Send oss gjerne en klage i nettbanken slik vi får videreformidlet den til kontoret. Ønsker deg en fin kveld!/Maren
Jeg er strålende fornøyd med DNB Eiendom Oppsal. De viste stor interesse for oppdraget, var veldig engasjert og tydelig. Ga meg som kunde all den informasjonen jeg trengte, viste meg støtte noe som igjen gjorde at jeg fikk full tillit til henne.
Så fin tilbakemelding! :)Vi setter stor pris på det! Ønsker deg en fin dag/Maren
Så fornøyd med salg av bolig fra DNB eiendom. Fantastisk god jobb av meglerne . Flott oppfølging, supert salg av 2 flinke meglere. Alltid blide,flinke og proffe i sine jobber. Hilsen en meget fornøyd kunde.
Hei. Tusen takk for en veldig hyggelig tilbakemelding fra deg! Dette var kjekt å lese :) Ønsker deg en riktig fin kveld! /Elisabeth
Det er den verste overtagelsen jeg har hatt. Megler er mere opptatt av og signere papirene, sånn at dem kommer seg videre å kan tjene penger bare. Huset jeg skulle ta var et total fiasko, ikke vasket, ikke ryddet, ikke klar på noen som helst måte. Megleren virket for meg som hun var ny. Her skulle hun møtt opp litt tidligere og snakket med huseier sånn at jeg hadde muligheter til å benytte meg av mine rettigheter. Hun mumler åå overtagelsen pg virker som er mest stressa med å komme seg videre. Avdeling Jessheim.
Hei! Takk for tilbakemelding, leit å høre at du ikke fikk den servicen du skulle hatt. Videresender denne meldingen til kontoret i Jessheim. /Maren