Utleiemegleren har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg har leid ut leiligheter med Utleiemegleren Stavanger i flere år. Når noe må gjøres sender de det videre til meg som ikke er veldig hjelpsomt. Men det som har gjort meg ekstremt irritert er at de ikke sjekker leilighetene ordentlig mellom leietakere. Dette har ført til manglende møbler, og store skader på leilighetene. Når dette ble påpekt prøvde de å si at det «alltid var sånn», jeg kunne vise at det ikke stemte med bilder. Generelt vanskelige å ha med å gjøre, svarer ekstremt treigt på henvendelser og er helt ubegripelig hvor godt de tar seg betalt for å gjøre så lite. Når leietakere har sagt opp er de ekstremt treige med å legge ut leiligheten på ny slik at det blir perioder med tom leilighet, de har ikke tatt nye bilder mellom leietakere (ei heller tilstandsrapporter eller oppdatert inventar) - så hva i alle dager er det man betaler en månedsleie for hver gang man bytter leietaker.
Ikke nok med att dem høyer leien uten og si noe. Dem sender ikke regninger på ting som dem skall. Når ny kontrakt skall signeres tok det dem 6! måneder og få sent ny kontrakt. og så damp det en faktura på 6 måneder + forsinkelse renter ned i postkassen :)))))))) Året etterpå brukte dem faktiskt bare 2 måneder på og sende ny kontrakt. Dem lover og fikse ting etc. men det skjer jo ikke en drit. er det -10 ute er det +10 i leiligheten. "Bare ta på deg noe klær" Eier av bolig er drit hyggelig og drit lei av dem å. Dem betaler ikke ut penger, følger ikke kontrakter og gjør akkurat som dem vill. Kommer ALDRIG mere leie av disse, er så glad kontrakten min er utgått. Forventer og ikke få tillbake depositum. dem finner vel på noe tull der å, og vem har tid og penger og stride med advokaternes dem.
Har leid ut en leilighet og valgte å bruke et utleiefirma for å slippe unna skrekkhistoriene man kan ende opp i som utleier. Det viste seg å være et verdiløst mellomledd. Utleier fikk kjapt på plass potensielle leietakere og anbefalte dem varmt. De ønsket derimot ikke depositum, men heller at det ble stilt garanti. Vi stilte spørsmål ved dette, utleiemegleren mente dette var uproblematisk. Leietaker flyttet inn og så begynte den fraværende oppfølgingen. Leietaker klarte å ødelegge noe en gang i måneden. Resultatet av dette var en mail fra utleiemegleren til oss. Da koketoppen gikk i stykker, da oppvaskmaskinen gikk i stykker og da vaskemaskinen gikk i stykker var det kun en mail. På et tidspunkt fikk vi en mail om vannlekkasje under vasken fire dager (!) etter det hadde skjedd. Forsøkte da å få kommet meg inn i leiligheten for å se hvor omfattende skadene var. Da klarte ikke utleiemegleren å få tak i leietaker så jeg kom meg ikke inn. Endte med større rørleggerkostnader og heldigvis ingen vannskader. Så kastet vi ut leietaker da dette ble større utgifter enn vi hadde råd til. Ga dem nesten fire måneders varsling og allikevel klarte ikke leietaker å komme seg ut i tide. Null hjelp fra uteleiemegleren som svarte "da måtte vi finne en ny dato". Når det angår oppgjøret for skader, møbler leietaker hadde tatt med seg og ekstra leie for forsinket utflytting var Utleiemegleren like behjelpelig som frem til utflytting: null. Det er nå 300 dager siden leietaker flyttet ut og idag fikk vi penger for ødelagte møbler, møbler leietaker har kjøpt og betaling for forsinket utflytting (5 dager) - da klarte utleiemegleren det kunststykket å kreve provisjon for de fem dagene ekstra leie. For å oppsummere - hvis du skal leie ut en leilighet eller lignende og ønsker å betale for en ekstra e-post i innboksen din i uka og null hjelp på potensielle problemstillinger mellom utleier og leietaker så for all del prøv utleiemegleren...
Styr unna Utleiemegleren Stavanger. Da leietager flyttet ut, viste det seg at vedkommende hadde oppbevart inventar i en bod selv om jeg skriftlig hadde instruert Utleiemegleren at dette ikke var tillatt. Da skadene fremkom, satte Utleiemegleren alt de hadde av advokater på meg for å hindre at jeg forfulgte tapet rettslig. Utleiemegleren hadde i utgangspunktet sterkt anbefalt meg denne leietageren, selv om jeg skriftlig informerte at jeg var skeptisk. Videre viste det seg å være mer arbeid å ha avtale med Utleiemegleren enn om jeg hadde leid ut selv. Ikke en eneste gang gjennom tre år løste Utleiemegleren en oppgave, de ble hver gang oversendt til meg. Så nei takk, jeg klarer meg godt uten en mailboks til 10% av utleieinntekten...
Vi hadde fikk godt inntrykk ved første kontakt med megler, men når han ikke gadd å dukke opp selv engang på visning burde vi skjønt at noe ikke stemte. Han svarer aldri på noe som helst. Leiligheten har vært skitten og ødelagt fra dag 1, og vi fikk aldri hjelp av megler med å fikse noe som helst. De få gangene vi fikk svar så fikk vi beskjed om at vi kunne fikse ting selv. Aldri sett et såpass respektløst firma som lar ansatte holde på slik
Utleiermegler bør egentlig kalles leietajer megler, men betalt av utleier.. De er uprofesjonelt, uansvarlig og urettferdig med sine egme kunder. Jeg har hatt veldig bitter opplevelse og advarer alle mot de.
Fikk Leid en leilighet ,på selve overtagelse dagen møkkete og mange ,mangler ,sender noen i morgen for og fikse kom ingen ,og etter det frekk tone ,flytter nå