Utleiemegleren har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Leide en leilighet full av sopp og råte skader. Utleiemegleren fraskrev seg alt av ansvar og svarte ikke på henvendelsene. Etter flere uker fikk jeg selv tak i ett firma som så på skadene og sa leiligheten var full av sopp og fukt skader. Så skjedde ingenting enda jeg maste og maste. Etter flere uker fikk jeg endelig brutt ut av kontrakten mot at jeg ikke gikk videre med saken etter at jeg hadde sendt inn en del papirer på hvor helseskadelig det er å bo slik og at vi som bodde der ble syke! Når jeg skulle levere nøkkel til leiligheten var de ute etter å ta hevn ved å prøve å finne feil og mangler jeg hadde gjort.. Trodde det var trygt å leie via firma med dette er det verste jeg har opplevd! Leier nå til en privat person og kunne ikke hatt det bedre!
Jeg vil advare mot å bruke Utleiemegleren Kristiansand (tidligere Delego) dersom du er utleier. Min utleiemegler her var svært uprofesjonell, inkompetent og etterhvert uhøflig. Hun fulgte opp leieforholdet på en dårlig måte. Jeg endte med å betale flere titalls tusen for elendig service. - Utleiemegleren inngikk avtaler med mine leietagere i min disfavør. Disse avtalene var direkte kontraktsbrudd og dessuten brudd på Husleieloven. Et eksempel på dette var at utleiemegleren avtalte med leietager at de ikke trengte å bruke vaskefirma ved utflytt på tross av at dette sto i kontrakten. Dette endte med at jeg måtte bruke mange timer på å vaske leiligheten. - Jeg mottok flere klager fra naboer på leieboerne mine og hvordan de behandlet eiendommen. Utleiemegleren fulgte ikke opp disse klagene ovenfor leieboerne, hun mente dermot at det var naboene som var pirkete. - Utleiemegleren min, samt daglig leder i Utleiemegleren Kristiansand, har mangelfull juridisk kompetanse når det gjelder utleie. De kommer med råd og krav som er utenfor loven. I forbindelse med en av sakene måtte jeg, etter lang diskusjon med utleiemeglerem, til slutt ta kontakt med jurist i Huseiernes Landsforbund for å få bekreftelse på at det utleiemegleren sa var feil. - Utleiemegleren var svært lite løsningsorientert i forbindelse med at det var skader i leiligheten og hun var lite villig til å følge dette opp. - Leieforholdet startet med en problematisk og svært forsinket overføring av strømabonnementet på leietagerne.
To av mine døtre leide en leilighet fra sommeren 2020 der Utleiemegleren Nydalen, ved MH, var representant for utleier/boligeier. Både jeg og mine døtre har brukt utrolig mye tid til eposter, telefoner og SMS. Problemer med feil på lys, dør, dårlig utvask, feil billedbruk i annonser, TV, internett... Det gikk uker før de svarte på henvendelser, selv etter purringer. Frustrasjonen har vært meget stor hos oss. Noen av manglene var helt klare brudd etter reglene i Huseierloven. Leieavtalen de bruker er en historie for selv. De var utrolig lite imøtekommende og serviceinnstilte. Virket helt uinteressert i å ta kontakt med kunden for å ordne opp. Dialog virker ikke å være et begrep for dette foretaket. Jeg snakket også med daglig leder sommeren 2020. Føyer seg inn i min vurdering av foretaket. Jeg har passert 60 år. Jeg kan ikke huske at jeg har forholdt meg til et så useriøst foretak, verken i yrkeslivet eller som privatperson. Leieforholdet ble oppsagt etter et år.
Leiligheten fremsto som lekker på visning, men da jeg flyttet inn begynte problemene. Det var lekkasje på kjøkken, ikke visste jeg at bygget ikke hadde fellesvaskeri, kjøleskapet frungerte ikke som det skulle da det alltid var mye vann der, veggmontert ovn begynte å brenne, og vi fant at både ovn og mikrobølgeovn og kjøleskap var montert i samme kontakt via skjøteledning. Stekeovnen stod tett inntil kjøleskapet som ikke ble skikkelig kaldt ved bruk.Det var så og si ikke ventilasjon i leiligheten og sjekk av det elektriske anlegget fantes feil og noe var ulovlig satt opp. Uteboden er råtten da det regner inn. Det som er fint er beliggenheten. Husleien ble satt til 12500, nå 13038, Jeg har sagt opp, og ny leietaker er funnet og husleien er satt ned til 12500. Jeg forsøker å finne et nytt sted å bo og må oppgi min nåværende megler (nr 3 siden jeg flyttet inn)som referanse, vet ikke hva hun sier, men utleiere som jeg har hatt et positivt møte med mister interessen. Jeg vet ikke hva som blir sagt så det skaper uhygge. Jeg er en sikker og god betaler, rolig person som følger husordensreglene, men er nok blitt uglesett fordi jeg har klaget på ting som ikke har vært bra her.
Vi er to studenter som leier i nytt bygg gjennom en megler ansatt hos utleiemegleren. Vi har Internett og tv inkludert i leieavtalen og betaler en ganske drøy pris for å bo her vi bor, da forventer vi at ting er på stell. Vi har gått en måned uten Internett og har nå mobilregning på over 2000kr, vi prøver å få tak i megler men får beskjed av henne å ta kontakt med noen andre gjentatte ganger selvom hun er vår kontakt person. Hun nekter å hjelpe til med noe som helst, skriver fra seg alt ansvar og svarer så frekt at vi blir helt satt ut. Jeg har ALDRI opplevd maken til bedriten oppførsel fra noe som skal være et seriøst firma. Vi tok dette videre til sjefen hennes, men ingen bedring i verken oppførsel eller hjelpsomhet. Jeg vil aldri noen gang anbefale dette firmaet til noen, velg ALT annet for dette her er et fryktelig useriøst firma.
All kommunikasjon som skal frem til eier av leiligheten blir surret bort så dette «mellomleddet» som de er fungerer svært dårlig. Når man setter krav til dem blir man møtt med frekkhet og dårlig kundeservice. Innflytningsprossessen har blitt til et mareritt pga dem. Styr unna hvis du vil ha en knirkefri overtakelse.
Brukte disse til å leie ut bolig over en lengre periode. De fraskriver seg alt ansvar og gir blaffen i overtakelsesprosessen. Jeg skjønner ikke helt hva jeg har betalt dem 10% av leien for så lenge. De skummer fløten av andres innsats og gjør minst mulig. Jeg kan ikke komme på en tjeneste som gir så lite i forhold til kostnad, men det er vel derfor det er god butikk...