Bank Norwegian kredittkort har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Bank Norwegian sitt kredittkort har jeg brukt i et halvt år. Jeg får et månedlig gebyr på kr. 300 fordi jeg ikke går i null før månedskiftet. Har maks hatt 1800 kr utestående. En gang hadde jeg 400 kr utestående pende og måtte likevel betale 300 kroner i gebyr. En gang var jeg i utlandet, og hadde ikke gått i null før månedskiftet. Da ble ikke kortet godkjent. Kontaktet Bank Norwegian sin kundeservice, som sa at dette kunne skje. Å passe på dette mens man er på ferie, det gjør ikke jeg. Til alt hell, hadde jeg et annet kredittkort. Det må jo være dette minste gebyret på 300 kroner som Bank Norwegian har funnet ut er inntektsgivende. Litt dårlig gjort, fordi en finleser sjelden vilkårene til kjente selskaper. Det eneste som er høres bra ut er gebyrfritt kontantuttak i utlandet. Men hvor mange ganger tar man ut kontanter i i utlandet? Jeg tar ut i Norge, før jeg drar, uansett. Tok dette opp med kundeservice hos -Bank Norwegian for et par dager siden, og fikk forklart salgsparaksisen deres. 4 dager etterpå, fikk jeg nytt gebyr på 300 kroner, for en flybillett som jeg kjøpte for halvannen uke siden. Kundeservice er ikke alltid like snar til å svare. Har purret etter en ukes ventetid. Bank Norwegian reklamerer med Cashpoints, men jeg vil ikke kalle det smuler en gang, etter å ha fått cashpoints på 8 flyreiser. Jeg har sagt opp kredittkortet fra Bank Norwegian, og bruker mine gamle fra DNB og COOP. Totalt sett koster de mer (bortsett fra gebyr), er mer pålitelige i bruk utenlands (aldri hatt problemer), og de er mer redelige. 300 kroner i gebyr står ikke i samsvar med kostnadene som Bank Norwegian har for mitt beskjedne kortbruk. Det blir gebyret som er inntektkilden til Bank Norwegian, og det er ikke redelig.
Du kan bruke kortet til alt. Dette er det eneste kortet du trenger på reise i verden. Ingen gebyr og reiseforsikring i kortet. Var i London og det ble testet i mange forskjellige butikker, restauranter, museer tog og buss, ingen problemer. Kortet ble brukt for å kjøpe reisen og fly, fikk da bonus poeng. Kortet som bare funker 😊.
Veldig bra lengde på reiseforsikringen. Oversiktlig faktura. Bra nettside med god info. Cashback på det meste.
Har bare gode erfaringer, bruker kortet jevnlig, også i utlandet.
Gebyrfri uttak av valuta. Får og tillegg reward poeng hos Norwegian. Grei nettbank.
Har sendt email til banken om dette uten at de tar ansvar. Andre gangen jeg skulle betale sendte jeg en mail til banken og spurte om kortet var aktivert, og det var det. Men når jeg skulle betale flyreisen gikk ikke kortet gjennom. Nå i januar bestilte jeg en reise med Lufthansa og skulle betale med kortet, det gikk ikke. Måtte bruke mastercard fra sparebank 1, og det var uten problemer. Det ser ikke ut som banken tar det alvorlig når man sender mail og forteller om dette, får til svar det er ingen feil med kortet. Meget dårlig kundeservice, jeg tømte kontoen min der, og flyttet over til Landkredittbank. Fikk heller ikke betale billettene med Norwegian, og der tapte jeg rabatten. Dårlig bank.
Alt som forventet. Men hold orden på økonomien da det fort kan gå over styr.