Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert november 2024
Bulder
1 948 verifiserte omtaler

Bulder omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

4.3
Bra
1 948 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#3
Utmerket
Bulder er rangert
#3 av 116 dagligbanker
83%
Utmerket
83% anbefaler Bulder
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 948 omtaler om Bulder

FILTRER OMTALER
1 229
344
118
89
168
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Bulder
Bulder har 1 948 verifiserte omtaler på Bytt.no

Fortsatt en strålende fornøyd kunde av Bulder

Omtale av  Ronny B

Nå har jeg vært kunde i 2 år og er strålende fornøyd med banken. De utvider stadig tilbudet sitt i appen. Et tips for å få mest mulig renter ut av lønna er å opprette en sparekonto i appen. Alt som ikke skal brukes umiddelbart settes inn der og jeg får akkurat nå 3,82% rente. Når jeg trenger pengene overfører jeg kostnadsfritt og uten begrensninger penger til lønnskontoen. Trenger jeg å nevne at de har de beste rentene på lån? Eller at debetkortet også går på Apple Pay?

Svar fra Bulder
06.10.2023 13:52

Hei Ronny! Så bra å høre at Bulder fungerer så godt for deg! Helt riktig, det kan være lurt å flytte pengene over på sparekontoen for bedre rente. Vi har ingen begrensninger i antall uttak eller krav til beløp for å få den gode renten. Det er mange som deg som digger å bruke Apple Pay. Ha en herlig dag! Hilsen alle oss i Bulder:)

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Bulder?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Tenker på sine kunder

Omtale av  Steinsound

Tenker på sine kunder. Raske og gir kunnskaps rik hjelp.

Svar fra Bulder
29.09.2023 14:19

Hei Steinsound Det stemmer. Du skulle bare visst hvor mye vi tenker på dere, kundene våre. Det er kanskje derfor vi ble målt til å ha Norges mest fornøyde bankkunder i 2023 i en måling gjort av EPSI. Takk for fem stjerner! Hilsen alle oss i Bulder :)

Bør bo i storby

Omtale av  Hilde

Bor litt utafor selve byen Mo I Rana. Men pga av at det selges for lite boliger her så kan deres digitale greie ikke finne ut hva eiendommen vår er verdt , ergo vi får ikke byttet til bulder om vi ønsket det aldri så mye.... så en bank som ikke akkurat støtter de små bygdene i mine øyne. Og E takst er vistnok ikke godtatt... så ikke en bank for hele folket i Norge akkurat, uansett hvor digital man ønsker å være i dagens digitale samfunn.....

Svar fra Bulder
29.09.2023 14:31

Hei Hilde Det stemmer. Vi skjønner godt at dette er frustrerende. Vi betjener Norge digitalt uten noen kontorer. Det betyr at vi ikke har lokalkunnskap om alle områder i landet. Derfor lener vi oss på en underleverandørs vurdering av alle boliger i Norge. I områder der det er få kjøp og salg vil disse estimatene ikke være presise nok til at vi kan bruke dem som grunnlag for å låne ut penger. Når en bank låner ut penger ligger sikkerheten for lånet i boligen. Det er derfor ikke bare selve verdien av boligen som er relevant, men også om den kan selges til denne verdien, dersom kunden ikke betaler tilbake pengene de har lånt hos banken. Sannsynligheten for at boligen vil kunne selges til verdien sin beregnes ut fra om andre boliger i området blir solgt til verdien sin. Dersom det er få eller ingen boliger i området som selges/kjøpes har vi altså ikke god nok informasjon til å kunne gi ut et lån. Den gode nyheten er at dette kan endre seg. Dersom det kommer noen kjøp og salg i ditt nærområde vil estimatene bli bedre og du vil kunne få lån i Bulder. Dette har skjedd for flere av våre kunder. Vi krysser fingrene for at det blir noen kjøp og salg i området ditt og at vi kan gi deg lån i Bulder i fremtiden. Hilsen alle oss i Bulder :)

Mareritt å flytte alt over til Bulder bank

Omtale av  Morten

Det er et mareritt å få registrert kortet i betalingstjenester, når jeg legger inn det gamle kortet fra Sbanke så går det igjennom på første forsøk. Men kortet fra Bulder må jeg prøve mange ganger, og kortet blir bare avist, for så om noen timer gå igjennom, aldri hatt dette problemet med andre banker, brukt enormt mye tid på å flytte alt over til Bulder. Kan virke som om de ikke har gode nok løsninger enda, vil ikke anbefale denne banken.

Svar fra Bulder
29.09.2023 14:33

Hei Morten Forstår godt at det var frustrerende å ikke få registrert kortet. Dette er ikke et vanlig problem. Brukte du den dynamiske CVV-koden i appen, eller den som står på kortet ditt? Det kan også hende at det har vært tekniske problemer akkurat når du forsøkte å registrere kortet. Hilsen alle oss i Bulder:)

Ubegrunnet avslag på flytting av boliglån pga. automatisert system (kom igjen Bulder)

Omtale av  Betina

Får ubegrunnet avslag på flytting av boliglån til Bulder pga. deres automatiserte system. Kundeservice kan ikke forklare hvorfor jeg får avslag, og ber meg prøve på nytt etter noen måneder. Har dere ingen innsikt i hvordan deres automatiserte system sin algoritme fungerer, og hvordan den kalkulerer en kredittscore? Jeg har en belåningsgrad på 30% (eier 70% av egen bolig), og størrelsen på mitt gjenværende boliglån er på akkurat 1,5 ganger så mye som min årsinntekt (150% av min årslønn). Dette burde være helt trygge tall for å passere kredittsjekken. Deres automatiserte system treffer sikkert greit på gruppenivå, men det er mange enkeltsaker som får ubegrunnede avslag. Her hadde det vært greit med hvertfall en forklaring på avslaget (med tall og kalkulasjoner) som ble brukt i deres verktøy for kredittsjekken (en ide for utviklerene). Eller et enda bedre forslag er at de som får et ubegrunnet avslåg hvertfall får muligheten til å snakke med en rådgiver/økonom om deres søknad (manuell søknad gjennom en av bankens ansatte i stedet for et strengt automatisert verktøy). Tenk litt over forslagene som jeg presenterer i denne omtalen. Dere kan potensielt få flere tusener av kunder som vil flytte deres boliglån til Bulder. Jeg håper ikke at det er pga. få ansatte i Bulder at potensielle kunder ikke har mulighet for å snakke med kunderådgiver/økonom manuelt.

Svar fra Bulder
03.10.2023 13:54

Hei Betina Du har helt rett. Vi er ikke gode nok på å gi gode avslag per i dag. Vi ønsker å gi så presise og forståelige avslag som mulig. Her skal vi bli bedre. Det er ikke alltid et avslag har en enkelt forklaring. Det kan være flere grunner. Du har muligheten til å kontakte en rådgiver dersom du ønsker det. Under "Hjelp & kontakt" på nettsidene våre ser du hvordan du gjør det. De automatiserte prosessene er med på å kunne holde boliglånsrentene våre lave. Reglene og kriteriene vi setter treffer godt på gruppenivå. Men vi ser at det er flere enkelttilfeller der vi ikke treffer like godt, og der en menneskelig rådgiver ville truffet bedre. Vi jobber hele tiden for å luke bort disse. Du har helt rett i at ut ifra de tallene du deler her burde søknaden din gå gjennom. Men det er altså mer enn bare disse tallene som vurderes. Hilsen alle oss i Bulder :)

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Byttet fra sbanken. Beste valget som er gjort

Omtale av  Vebjørn

Gruet meg til å flytte avtalegiro osv ved bankbytte. Det var gjort ved ett tastetrykk. Bruker kun mobilbank, og aktiv bruker av apple watch. Det å ha Apple Pay var avgjørende, men banken er super på mange måter.

Svar fra Bulder
03.10.2023 13:56

Hei Vebjørn! Herlig å høre at du er godt fornøyd med valget og at det var en smidig opplevelse å bli kunde. Helt enig, Apple Pay er en suveren måte å gjøre betalinger på. Velkommen til Bulder! Hilsen alle oss

For dårlig løsning i 2023

Omtale av  Paal

Har du Android telefon så er det kun fingertrykkssensor som er eneste mulighet for betalinger og overføringer. Skulle noe skje med din finger eller sensor, så har man et problem. I 2023 så burde flere løsninger vært på plass. Pga dette flytter jeg til en annen bank.

Svar fra Bulder
03.10.2023 13:58

Hei Paal Fingeravtrykk- og ansiktsgjenkjenning er en superrask og sikker metode, når den virker. Vi vet at det er en del Android-enheter som sliter med fingeravtrykk-godkjenningen sin. Vi jobber derfor med et alternativ nå, som snart er klart for kundene. Da vil du kunne bruke Bank-ID som alternativ dersom du foretrekker det. Forstår godt at det er frustrerende om ikke fingeravtrykk-godkjenningen fungerer. Hilsen alle oss i Bulder:)

Bulder har 1 948 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Bulder mener
Har tilegnet profilen
Bulder deltar på Bytt.no

Bulder har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Bulder besvarer omtaler

Bulder har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Bulder henter ikke inn tilbakemeldinger

Bulder benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR