yA Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Oppsigelse av kredit hos YA Bank kan ikke gjennomføres uten tlf kontakt med kundeservice. I kontakt med undeservice sier de at de mangler oppdatert saldo på konto? Før oppsigelse må konto være i balanse +- 0 (dvs konto med kredit 100.000 med saldo + 100.616,14) - kan ikke sies opp før du selv har utbetalt kr 616,14 til deg selv. I mitt tilfelle manglet oppdatering som bare kundeservice kan se, resultat da hadde YA Bank 616,14 tilgode!! YA Bank har system som gjør det ytterst vanskelig å si opp kundeforholdet og med rente nivå på + 30%, og det kan man jo forstå
Kan ikke logge på nettbanken, ingen forklaring eller videre hjelp. Trenger kontoutskrift, og det er ikke mulig å få tak i.
Plundrete å si opp eksisterende konto hos dem og de tar skyhøyt gebyr for å overføre oppsparte midler på egen konto i annen bank
Efaktura funker ikke. Står "Ja takk til alle er aktivert", men får ingen efaktura inn i nettbanken.
Opplever stadig flere bugs, spesielt med enkelte nettlesere. Forsiden reklamerer med "Vi øker innskuddsrentene!". Men denne "nyheten" er et helt år gammel, og innskuddsrentene har ikke økt selv om styringsrenten har økt med 1,75 prosentpoeng. Rentene på lån, derimot, de har de selvfølgelig husket å justere.
Dårlig nå siste par årene. Ingen renteøkning siden jan. 2023 på sparekto. Skal si opp. Epostsystemet i nettbanken ligger nede… Skal bytte bank rett over nyttår.
Ikke svarer de på henvendelser, Ikke gjør de endringer. Sletter avtaler Ikke mulig å få oversikt over efakuraavtaler Svensk søppel
Skulle betale regninger. Da fungerte ikke banken i ca. en uke. Hva er det svenskene driver med? Det var en god bank til svenskene overtok.
Dette var banken som sa ja når alle andre sa nei og det var en lifesaver iforhold til å refinansiere dyre lån!
Etter du har fått kontakt , så vent en øyeblikk , men det tar lang tid , registrer også det at de har begynt med rentetransaksjon , noe de aldri har gjort , og begrunner det med at forfallsdag er på en helligdag , men det skal da ikke være en kostnad for men!??
Jeg har brukt yabank til innskudd i mange år. Men etter at Resurs overtok, er yabank ikke lenger konkurransedyktig sammenlignet med andre banker verken når det gjelder vilkår eller innskuddsrente. Mens andre banker øker innskuddsrenten i takt med at Norges bank øker renten, skjer det ingen økning i yabank. Rente på høyrentekonto pluss i ya er lavere enn for tilsvarende kontoer i andre banker, samtidig som man kun har ett gebyrfritt uttak i året. Tidligere hadde man to gebyrfrie uttak, men nå forlanger ya et gebyr på 1 prosent for mer enn ett uttak per kalenderår. Dette er for dårlig! De som betjenter kundeservice, er også dårlig informert og ofte ikke i stand til å gi svar på det man spør om. Mitt råd etter et mangeårig kundeforhold i ya, er: Styr unna ya hvis du vurderer å sette noen kroner på høyrentekonto.
- tar ikke i mot råd og veiledning fra kunder, må bedres - har en foreldet og klønete nettløsning, må bedres - taper stort i forhold til andre banker når det gjelder renter på innskudd - generell kunde service er blant de dårligste i markedet, må bedre - banken har forfalt på alle områder de siste ti årene, ingen bedring å spore
YA Bank er et stebarn i Sverige som nesten ingenting fungerer i. Penger forsvinner på konto, og de vet ikke hvorfor eller til hvem. Man kan ikke kommunisere via nettbank, den er død.
Umulig å overføre penger: Svarer ikke på klagebrev. Ingen hjelp å få via telefon!
ja bank var ok helt til resurs bank tok styringa da ble alt bare ræva. Har bytta bank, alldrig mere ja bank.
Etter mer enn tre år har jeg fått nok. Ikke bankID, "KID og melding" heter feltet, men godtar bare KID kode, laber satsning på nettbank og enda verre funksjonalitet i appen. Nå er det nok. Jeg bytter bank og avslutter kontoen. Dere var og er billige, men det er ikke verdt frustrasjonen og irritasjonen.