Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Litt vanskelig etter skilsmisse da man er kjøpt ut så eiendom er overdratt og tinglyst. Dette var dårlig!
Hei Vi tilbyr flytt av eksisterende boliglån, ikke finansiering av ny bolig per dags dato. Vi antar ut ifra spørsmålet ditt at det er det du er på jakt etter, å kjøpe en ny bolig? Skal du derimot flytte et lån må du ha en eiedom som er registrert på deg. Håper det var oppklarende Hilsen alle oss i Bulder :)
Nå når renten skal gå opp, burde man kunne legge inn den nye renten for boliglån i kalkulatoren (som kommer i slutten av desember). Dere er en bank som mange vurderer, og det virker ærligere.
Hei Lillebeth Jeg forstår hva du sikter til. Dette har vi tenkt mye på, nettopp for å finne den mest transparente måten å kommunisere renten på. Vi ønsker en måte å informere om renten på som er forståelig når det kommer til om vi har gjort en renteheving eller ikke, og som viser best hva du reelt kan spare over tid på å flytte. Vi har landet på at det blir mest riktig å kommunisere begge deler. Både dagens rente og fremtidig rente. Det gjør vi på nettsiden, underveis i søknaden og i tilbudet du får som kunde. Grunnen til at vi bruker nåværende rente i kalkulatoren er (1) fordi det er denne som gjelder nå og (2) fordi det gir en bedre sammenligning mot den renten du har i annen bank dag. Når rentene stiger blir det å sammenligne boliglån ekstra vanskelig. Forklaringene er flere, men en viktig grunn er at når bankene setter opp renten er det en varslingstid på 6 uker for eksisterende kunder, mens nye kunder ofte får den nye renten umiddelbart. Om man har lån i en bank som har varslet hveing og så sammenligner med et boliglån hos en annen bank - så tror mange kunder derfor at det er mindre å spare på å flyutte enn det det faktisk er. Dette fordi de sammenligner gammel rente hos sin nåværeden bank, med økt rente hos ny bank. Kundene går da glipp av en mulighet til å spare mye på boliglånet, fordi de sammenlignet i en periode der forskjellen ikke var så stor som den pleier å være over tid. I Bulder har vi i de siste rentehevingen gjort selve hevingen av rente på samme tidspunkt for nye og eksisterende kunder. Dette betyr at om du sammenligner oss med ditt eksisterende lånerente i en rentehevingsperiode vil sammenligningen blir mer reell for å forstå besparelsen du kan forvente over tid. Varslingstiden på 6 uker før en bank kan heve renten for kunden er ment for forbrukerens beste, og det er også en veldig god ting for forbrukerne - men det kan gjøre det vanskeligere å sammenligne boliglån med hverandre og forstå hvor mye man kan spare over tid. Derfor viser vi begge deler. Både den nåværende renten og den fremtidige renten. Håper det var forståelig formulert Hilsen alle oss i Bulder :)
Bulder Bank tilbyr godt konkurransedyktige betingelser både på lån og innskudd. Banken er allestedsværende og lett tilgjengelig. Her er det selvbetjeningsprinsippet som råder (via en fancy app), og banken fører et folkelig språk.
Hei Kåre Så bra å høre at Bulder funker godt for deg! Det stemmer, betingelsene på lån og innskudd er gode, og en del av grunnen til at vi klarer det er at du som kunde gjør det meste selv. Skulle det likevel være noe du trenger hjelp til så har vi en god support-avdeling som står klar til å hjelpe deg. Du har helt rett når det kommer til appen. Den er vi også veldig fornøyd med. Den får suverene tilbakemeldinger og vurderinger på App Store og Google Play! Takk for anbefaling! Hilsen alle oss i Bulder :)
Utrolig enkel prosess. God rente fra første krone (over 1% bedre rente enn vår gamle bank på sparing samt null gebyrer på uttak). Smidig og god nettbank. Kult at man ser estimert verdi av boligen. Bonusutbetaling avhengig av hvor mye lån og hvor mye man har til sparing, slik at reell rente faktisk er enda bedre enn bare tallet.
Hei Håkon! Dette var en perfekt oppsummering av det vi selv synes vi er gode på i Bulder! Så kjekt å høre at du er fornøyd med prosessen, renten, muligheten til å se boligverdien og kundeutbyttet! Vi skal jobbe knallhardt for å for å holde deg like fornøyd i fremtiden! Hilsen alle oss i Bulder :)
Beste bank jeg har hatt til nå. En bank uten filialer får ned utgiftene for kundene.
Hei Trond! Det stemmer på en prikk! Takk for anbefalingen og godt å høre at vi gjør deg fornøyd! Hilsen alle oss i Bulder :)
Bytta til Bulder bank for å få bedre rente på boliglånet. Nå er det omtrent samme nivå som i andre banker, da alle har satt opp renta. Bra med Bulder er at de har god rente på sparepengene, men det er sikkert bedre å ha dem i fond etc. Alt hos Bulder Bank skjer via appen. Det er greit når alt er i orden, men slitsomt når du bare trenger å snakke med et menneske. Å få finansieringsbevis var en prøvelse. Det er sikkert bedre om du er lønnsmottaker, men for meg som er frilanser, selvstendig næringsdrivende og lønnsmottaker ble det mye rot. Det verste synes jeg faktisk er at de ikke signerer mailer med fullt navn. Det var pinlig at jeg ikke visste mer enn fornavnet til min "kontakt" i banken da jeg kjøpte bolig. Det er fint med moderne greier, men akkurat bank er greit at er like traust og kjedelig som det har vært før.
Hei Trude Sjekker du Finansportalen.no så ser du at Bulder har det billigste lånet i markedet på blant annet 50 % belåning. Det stemmer at i Bulder får du en god rente på sparepengene. Vil du heller spare i fond kan du også gjøre det. :) I Bulder er det først og fremst flytt av eksisterende lån vi utfører. Det er mye enklere for både kunde og bank å flytte et lån enn å tilby lån i forbindelse med kjøp av bolig som gjerne også betyr periode med mellomfinansiering. At det er enklere å flytte lån gjør det mulig med automatisering, noe som kan hjelpe oss å presser rentene ned. Per i dag har vi ikke noe tilbud på finansieringsbevis. Du har helt rett i at det er lettere for en bank med en lånekunde som har fast stabil lønn. Det gjør det enklere for banken å vurdere sikkerheten for at kunden har mulighet til å betale tilbake lånet. Som selvstendig næringsdrivende og frilanser så forstår vi at du kan ønske tettere rådgivning og gjerne en fast personlig rådgiver. Vi har veldig gode rådgivere men tilbyr ikke en fast kontaktperson. Dette henger igjen sammen med ønske vårt om å presse boliglånsrenten ned. Husk at traust og kjedelig bank ofte kommer med en høyere prislapp. Vi står uansett klar til å hjelpe deg så godt vi kan fremover:) Hilsen alle oss i Bulder :)
Svært fornøyd med opplevelsen i bruk av appen som også er bankens ansikt utad. Her får du god oversikt- også fremover i tid, og kan utføre alle dine bank-oppgaver på en rask og effektiv måte. Veldig positivt overrasket også hvor raskt selve operasjonene blir utført i bak-kant. Jeg flyttet over to boliglån og fikk organisert det sammen til ett i løpet av en kort kveldsstund.
Hei Kjetil! Det er herlig å høre at flyttingen av lånene dine gikk så smurt og at du liker appen og oversikten den gir deg. Vi er glade for å høre at vi gjør deg fornøyd! Det skal vi fortsette med. Hilsen alle oss i Bulder :)