Danske Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Styr unna alt som har med Danica and Danske Bank. De har "champagne" taler og presentasjon. Men "ølstandard" på bakrommet. Gjennomgående elendig fra A til Å. Gammeldags nettbank, høye gebyrer på alt og ubrukelige forsikringsprodukter. Hvis jeg kunne gitt minus 5 stjerner ville det vært mer passende.
Jeg har benytte Danske Bank en del år på grunn av gunstig bedriftsavtale. Det er imidlertid ufattelig byråkratiske ordninger om en skal justere på noe f.eks. med lån o.l. Alt skal behandles på et sted med for dårlig kapasitet. Det samme gjelder kundeservice som er altfor lavt bemannet både på telefon, mail og chat.
Det er rart at noen sier de ikke kan bruke bank ID på mobil for å logge inn i nettbanken deres. Jeg har gjort det mange ganger og det fungerer alltid.
Jeg har vært kunde der i fem år og det har gått helt knirkefritt. Lånerente er ok. Føler de er konkurransedyktige.
Det positive: som regel gode rentevilkår for lån. Det negative: ikke kan man bruke bankid på mobil for å logge seg inn i nettbanken deres. Hvorfor Danske Bank absolutt skal ha sin egen proprietære løsning for dette når stort sett resten av Norge bruker bankid forstår ikke jeg som kunde. Kunderådgiveren jeg fikk direktenummer til er stadig ikke tilgjengelig, og jeg blir satt over til ordinær kundeservice hvor ventetiden på telefonen oppleves som veldig lang (sist gang ventet jeg 38 minutter på telefonen). Finansieringsbevis kun gyldig 3 måneder av gangen. Dersom man glemmer å fornye dette før det går ut må man gjennom hele søknadsprosessen på nytt. Nettbanken deres oppleves relativt ulogisk/ tungvint i bruk. Puh.. dette gidder jeg ikke mer. Nok til å få meg til å bytte bank.
Nå begynner jeg å bli mektig lei av problemer og mangler med DB sine løsninger for både nettbank og mobilbank, nå sist får jeg ikke kontakt via mobilbanken og får beskjed om at det er problemer med min internettforbindelse men den fungerer hos/med alle andre tilbydere og tjenester. Da DB heller ikke tilbyr bank id på mobil, det er faktisk tjenester som kun er mulig å kontakte via den tjenesten, så opprettet jeg kontoer i Sbanken får primært å få tilgang til bankid på mobil. En annen positiv opplevelse er gebyrpolitikken hos Sbanken, ingen eller svært lave gebyr , spesielt kurtasje ved verdipapirhandel (aksjer og fond) Ser hva banken svarer andre kunder som klager på tekniske løsninger og tjenester og syns å kjenne igjen enkelte holdninger da eneste grunn til at jeg ble kunde i forløperen til DB er at jeg var ansatt på en teknisk avdeling i Fokus Bank. I motsetning til mange vil jeg skryte av enkelte kundebehandlere som svært hjelpsomme, lang ventetid på telefon kan ikke de lastes for, men er et lederansvar. Så enste grunn til mine 2 stjerner er stort sett en positiv opplevelse ved kontakt med kundeservice.
Veldig dårlig kundeservice,,det tar cirka 6 til 7 uka å bytte båliglån til bygge lån . Det er litt billigere for akademiske men servis og kundebehandling er værst. Jeg vett ikke vurfur akademiske har valgt Danske Bank. Jeg vil foreslår til akademiker For kundeservice det er null. Bytter Bank.