Danske Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Det positive: som regel gode rentevilkår for lån. Det negative: ikke kan man bruke bankid på mobil for å logge seg inn i nettbanken deres. Hvorfor Danske Bank absolutt skal ha sin egen proprietære løsning for dette når stort sett resten av Norge bruker bankid forstår ikke jeg som kunde. Kunderådgiveren jeg fikk direktenummer til er stadig ikke tilgjengelig, og jeg blir satt over til ordinær kundeservice hvor ventetiden på telefonen oppleves som veldig lang (sist gang ventet jeg 38 minutter på telefonen). Finansieringsbevis kun gyldig 3 måneder av gangen. Dersom man glemmer å fornye dette før det går ut må man gjennom hele søknadsprosessen på nytt. Nettbanken deres oppleves relativt ulogisk/ tungvint i bruk. Puh.. dette gidder jeg ikke mer. Nok til å få meg til å bytte bank.
Nå begynner jeg å bli mektig lei av problemer og mangler med DB sine løsninger for både nettbank og mobilbank, nå sist får jeg ikke kontakt via mobilbanken og får beskjed om at det er problemer med min internettforbindelse men den fungerer hos/med alle andre tilbydere og tjenester. Da DB heller ikke tilbyr bank id på mobil, det er faktisk tjenester som kun er mulig å kontakte via den tjenesten, så opprettet jeg kontoer i Sbanken får primært å få tilgang til bankid på mobil. En annen positiv opplevelse er gebyrpolitikken hos Sbanken, ingen eller svært lave gebyr , spesielt kurtasje ved verdipapirhandel (aksjer og fond) Ser hva banken svarer andre kunder som klager på tekniske løsninger og tjenester og syns å kjenne igjen enkelte holdninger da eneste grunn til at jeg ble kunde i forløperen til DB er at jeg var ansatt på en teknisk avdeling i Fokus Bank. I motsetning til mange vil jeg skryte av enkelte kundebehandlere som svært hjelpsomme, lang ventetid på telefon kan ikke de lastes for, men er et lederansvar. Så enste grunn til mine 2 stjerner er stort sett en positiv opplevelse ved kontakt med kundeservice.
Veldig dårlig kundeservice,,det tar cirka 6 til 7 uka å bytte båliglån til bygge lån . Det er litt billigere for akademiske men servis og kundebehandling er værst. Jeg vett ikke vurfur akademiske har valgt Danske Bank. Jeg vil foreslår til akademiker For kundeservice det er null. Bytter Bank.
Verre kan det ikke være. Ingen tar telefon etter 25 minitter ventetid. Alle prosedyrer er veldig kompliserte, dvs. ikke kunde vennlig, akkurat som personalet. (
Banken reklamerer for bolig lån. Brukte tid på å søke om lån, men fikk bare et brev at de ikke har tid til å behandle saken. Har plettfri og god økonomi.
Danske bank må tildeles medalje for å ha landets dårligste service.... Helt jævlig.
Som de fleste andre her her jeg nesten bare utelukkende dårlig erfaring med Danske Bank. Byttet grunnet avtalen med akademikerne, og som nevnt av andre her tilbyr de god rente. Dessverre er renten det eneste positive med banken. 1. Ordnet med byggelån via danske bank, de har vært ubrukelig siden dag en, stadig nye behandlere og vi har vært nødt til å sende inn samme dokumentasjon 3 ganger før de endelig kunne gjøre noe. 2. Fikk sperret et kort for 5 uker siden, har enda ikke mottatt nytt kort. Sendte først feil, deretter har de plutselig problemer med produksjon av kort. Får jeg som kunde beskjed om dette ? Nei. Får jeg som kunde beskjed at kortet mitt er sendt (men tydeligvis ikke produsert). Ja. totalt 6 uker uten kort nå. 3. Helt elendig kundeservice, stadig nye behandlere som tydeligvis ikke har erfaring eller kunnskap til å svare på spørsmål. 4. Nettbanken er forferdelig dårlig. De er de tydeligvis helt klar over når du prater med de men ingenting er blitt gjort for at den skal forbedres. Oppsummert, bytter nå bank, villig til å betale mer i rente. Det sier vel nok.