Nordax Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Ser ikke ut til at man har navn og personnummer forbundet med innskuddskonto, penge tilsendt fra annen bank, forsvant i 6 uker ,uten forklaring, end at de nokk lå i felleskasse, selv med vedlegg fra avsender ,fannt man ikke pengene ,leste åpenbart heller ikke vedlegget i Mailen ( frustrerende)
Jeg har et betydelig innskudd i Nordax bank som jeg for 3 uker siden har bedt om å få overført til en annen bank. Dette kunnes ikke la seg gjøre i nettbanken deres. Jeg måtte fylle ut et papirskjema og sende det inn gjennom nettbanken. Først kunne de ikke overføre til min brukskonto, så måtte jeg fylle ut et nytt skjema der jeg oppga en ny konto som de etter hva de sa kunne benyttes til overføringen. Dette måtte også skrives ut på papir og sendes via deres nettsted. Nå har jeg ventet på pengene i 3uker og de svarer meg ikke engang når jeg henvender meg til dem via nettstedet. På mail får jeg et automatisk svar om at de ikke kan svare på epost på grunn av bankens taushetsplikt.. Jeg burde egentlig aldri benyttet meg av denne useriøse banken da jeg hadde en dårlig opplevelse for noen år siden. Da steg rentene og likeså Nordax sine innskuddsrenter. Det var bare det at det gjaldt ikke den kontoen jeg hadde. Jeg måtte nemlig opprette en ny konto i Nordax og overføre pengene til denne for å få den beste renten. Alt dette måtte selvsagt gjøres på papirformularer og sendes i posten! Nei, styr unna dette useriøse fortaket!!
Refinansierte for en tid tilbake noen smålån til Nordax. Alt virket greit til og begynne med, og jeg betaler alltid på riktig forfallsdato samt noe ekstra hver måned. Passet på å få tiselndt nedbetalingsplan ved gjevne mellomrom, jeg hadde redusert nedbetalingstiden med ca 6 mnd pga innbetalingene. Så plutselig ved melding om renteøkning så ser jeg at månedsummen på lånet er redusert. Tar da kontakt å får greie på at de har økt lånetiden til opprinnelig avtale. Jeg protesterer på dette og har flere innspill mot behandlingen men får bare beskjed om at de ikke har mer å tilføye i saken og anser saken som avsluttet. Kan dette være lovlig? Min økonomiske situasjon tilsier at jeg greit kan nedbetale mer enn det regningen pålyder. De truer jo alltid med hvitvaskingsloven osv. På sidene står at om man innbetaler under 3 ganger månedsum så skal lånetiden reduseres, noe jeg har gjort. Men nå har de altså økt den igjen og satt ned månedsummen uansett. Må man virkelig engasjere advokat for å få orden på dette. Har heldigvis alle betalingsplaner og tidligere innbetalinger utskrevet på papir. Ved omlegging til nytt bank system så er alle tidligere dokumenter forsvunnet. De produserer jo betalingsproblemer også for folk som betaler regningene sine. Kan ikke anbefale noen å låne penger her. De tjener godt med penger på dette lureriet
Uansett hvor mye du skal betale og uansett hva som står i nedbetalingsplanen blir beløpet samme hver måned. Jeg lurer på om noen klarte å nedbetale forbrukslån
Rask utbetaling av lånet og fikk senere satt ned renten til et meget godt nivå sammenlignet med andre banker. Veldig god og behagelig kundeservice. Gir deg opptil 3 betalingsfrie måneder i året som er greit å benytte seg av hvis man får ekstra utgifter en eller flere måneder. Og de gir deg den beste renten du kan få på sparing. Det eneste minuset jeg kan nevne er at de krever dokumentasjon på hvor pengene kommer fra når du skal innfri lån. Men det er jo enkelt å få gjort uansett. Anbefales.
Kjempefornøyd, kan anbefales🙂 Her kan du ha over 500’ uten begrensinger. Og renten blir raskt endret etter markedet👍🏻
Positivt: +ivrige på å gi deg et lån +ok tidsaspekt på utbetaling Negativt: - ingen god nok info - får ikke kontakt via mail - får ikke skriftlig dokumenter tilsendt, som inneholder avtaleinngåelser. -fikk bare en sms med link til underskrift av lån, og da jeg etterspurte om å få all info på mail, hørte jeg ikke mer fra de. - svært dårlig nettside med minimalt innblikk på «MIN SIDE». - alt for svakt konsept. - virker useriøse. - ikke kundevennlig