Svea Finans har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Trussel og varsel fra SVEA om inkassokrav knyttet til ubetalt faktura fra tjenesteleverandøren på en faktura jeg ikke har sett. På nett der for finne fakturaen for kontroll mot summen oppgitt fra Svea. Faktura ikke tilgjengelig - fjernet. På nett igjen, denne gang hos Svea etter å ha leitet etter kontaktpunkt. Sendt oppmoding om å få tilgang på opprinnelig faktura. Automatisk svar med henvisning til nettside for opplysninger som ikke fås ut, men med svarmulighet på mail. Opplyst at det ikke er mulig å få ut opplysninger, og med noen kommentarer om min irritasjon etter all tidsbruken. Svar- feilsendt e-post som ikke kan besvares. Tålmodigheten i ferd med å ta slutt! Ny mail med henvisning til Svea sitt ansvar. De har sendt meg en trussel om inkasso hvis jeg ikke betaler inn summen som står på fakturaen, rett eller gal. Påpeker at det ikke er mitt ansvar at konsernet tilsynelatende har stengt ned all intern kommunikasjonsmulighet, og ber på ny om at fakturaen blir sendt meg for sjekk mot avtale. Treffer en medarbeider på mail som fortjener takk fordi hun sender meg rett kontaktinfo, men advarer samtidig at det normalt tar lang tid på få svar på mail. På`n igjen - ny e-post - samme svar som sist. Gå til infoside som ikke er tilgjengelig for meg. Forventer at de ikke svarer innen fristen for å åpne inkassosak er utløpt. Du gis ingen mulighet annet enn å betale hvis du ikke vil ha noen runder i rettsvesenet. DET VET SVEA- DET ER DERFOR ARROGANSEN ER PÅ DET PLANET DE LEGGER SEG PÅ! Ikke bedt om å bli kunde hos dem, det har tjenesteleverandøren bestemt at de vil gjøre meg til. De har jeg gitt opp for lengst i en annen sammenheng. Samme saboteringen og kundefiendtligheten. Hvorfor disse selskapene oprerer med sine enheter de kaller "kundeservice"? - det kan du lure på. Må vel ha noen som kan ta mot kjeft, noen som kan bidra til å trekke ut tiden for å få mer penger i kassa. STYR UNNA OM DU HAR MULIGHETEN!
www.minside.sveafinans.no, prøv å finn den om du vil klage og ikke har tid til å vente timevis i telefonen. Jeg finner den ikke. Er det bevist for å hale inn gebyrer?
Kontaktet banken i forbindelse med brev om renteheving på sparekonto, men får til svar at dette gjelder senere ( ca 1.5 mnd etter mottatt brev). Tilbudet gjelder derimot umiddelbart for nye kunder. Tidligere konto står i 0 og har ikke blitt slettet tidligere. Kundebehandler sier han ikke kan gi samme betingelse som nye kunder pga allerede reg kundeforhold. Dette blir for regid og firkantet. Opplever ikke å bli ivaretatt. Lite kundevennlig bank. Har heller ikke tidligere opplevd vennlig og imøtekommende behandling.
Mottok en mail med link til Svea finans hvor jeg måtte oppgi personnummer og bekrefte betalingsmåte. Så lang så godt. Jeg fikk så en melding om at «Betaling er gjennomført». Dette er jo misledende informasjon. Jeg har ikke gjennomført noe betaling. Kun bekreftet hvordan jeg ønsker faktura (full faktua eller delbetaling). Neste utfordring. Hvordan få betalt. Ikke lett. Jeg ser at det er vedlagt en PDF med faktura informasjon og tenker at her finner jeg betalingsinfo - kontonummer og KID, men nei. Akkurat det har de utelatt. OK, la meg ringe dem. Da får jeg sikkert vite betalingsinfo. Jeg ønsker jo å få dette ut av verden. Jeg treffer en hyggelig dame, men hun kan ikke hjelpe meg. De har ikke generert betalingsinfo ennå selvom jeg har fått beskjed om at «betaling er gjennomført». Hmm - dette virker rart. Jeg spør så om hun kan sende meg en mail når betalingsinfo er klar. Det kan hun ikke men det kommer noe i posten etterhvert. Javel, tenker jeg, men hvorfor sender dere ikke ut det på mail, eller oppgir på telefon eller med en gang. Da er vel sannsynligheten for at folk betaler i tide større. Eller er det kanskje slik at Svea finans ønsker at folk ikke betaler i tide, at de ønsker betalings-mislighold fordi de da tjener mer penger?
Irriterende! Ringer en opp på tider de fleste av oss er opptatt, men når en svarer tlf. sier de ingenting for så å legge på. Prøver å ringe dem tilbake, men har flere ganger måtte gi opp pga. ventetid.
Hadde betalt en regning før fristen, men svea purret på flere ganger. Måtte bruke mye tid på tull, og ikke en gang et ord om at de beklager når de endelig fant ut at regningen var betalt. Useriøst! Hold deg unna!
Svært pågående og tar ikke hensyn til formidlende omstendighet som betaling ikke er utført fordi det er en reklamasjon. Gir betalingsanmerkninger på bestridte krav. Vil ikke slette betalingsanmerkninger før kredittilsynet er koblet inn. Svea Finans arbeider med inkassosaker som oppdragsgiver ikke betaler noe, og Svea Finans benytter alle sleipe triks for å få deg til å betale. Svea Finans er et useriøst selskap som du må styre unna.
Fikk en purring fra Svea finans. Ser at vi mangler faktura og ba naturlig vis om kopi. Var i god tro om at når vi hadde tatt kontakt og bedt om kopi og noen dager ekstra til bokføring og betaling så var det godt innenfor skikk og bruk. Men ikke hos SVEA. De brukte 4 dager på å svare på mailen. De sier at de har rett til behandlingstid. I mellomtiden sender de ut nytt krav med nye gebyrer. Har de rett faktura adresse på deg har du et problem dersom kravet ikke er BETALT på forfall. Gjennom et langt arbeidsliv i flere firma har jeg aldri opplevd å bli behandlet tilsvarende.. Anbefaler å styre unna dette selskapet.