Sector Alarm opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Medarbeidere som monterer og vedlikeholder anlegget er både svært hyggelige og svært hjelpsomme. De fortjener fem stjerner. Problemet er på organisasjonsnivå. Sector har liten forståelse for at folk flest faktisk er på jobb på dagtid, og at ikke alle sånn uten videre kan gå fra arbeidsplassen midt på dagen. All den tid vi betaler opp mot 600 kroner i måneden, er det ikke så mye forlangt å forvente at vi kan bestille eksakt tid for vedlikehold på anlegget.
Produktene er bra og lettvint, men man får så dårlig opplevelse med de når de som selger ikke kan nok om produkter de selger, lyver, utelater info og gjør alt de kan for å få salg. Første selger kunne ingenting og hadde helt feil info. Installatøren måtte flytte hovedboksen slik at vi nå har enda flere hull i veggen. Fikk en ekstra regning i etterkant på flere tusen vi ikke hadde hørt om, og som de innrømte hadde blitt utelatt å informere om, og vi må allikevel betale 50% av den. Kundeservice er ok, men her må man altså beregne at feil fra deres side går ut over kunden og ikke dem selv. Vurderer sterkt å si opp selv om vi da sitter igjen med hull i både tak og vegger, som de sikkert ikke fikser etter seg denne gangen heller! Anbefaler absolutt ingen!
Svindel av dørselgere. Styr unna disse "unike kampanjene" til Sector Alarm, fikk en heftig regning med skjulte kostnader i posten til et helt unødvendig system som ikke noen som helst har bruk for!
Bestilte Sector Alarm etter en lang samtale med en ivrig selger (90 minutter). Da hadde vi fått forhandlet frem gratis installasjon av systemet, en god del ekstra komponenter (disse også uten ekstra kostnad), 3 mnd gratis og en lavere mnd-pris. I forkant av at selger var innom, hadde vi fått flere tilbud fra Sector Alarm på epost hvor de hadde gitt oss bedre og bedre vilkår for å bli kunde. Denne eposten kunne vi referere til i møte med selger, som sa han kunne matche alle tilbud på pris - som sagt så gjort. Etter vi hadde signert avtalen, regnet jeg med å høre fra Sector Alarm uken etterpå, men det gikk 3-4 uker før jeg fikk en oppfølging med avtale om tidspunkt for montering av systemet. Montøren prøver selvfølgelig å selge opp ekstra komponenter når han monterer opp systemet. Det jeg ikke synes så mye om er at de spiller på samvittighet og paranoia når de skal selge opp ekstrasystemet. "Du vil vel ikke risikere at barnet ditt dør av røykforgiftning fordi du ikke vil betale 1500,- ekstra for en røykvarsler på barnerommet" Her kan man fort legge på mye ekstrakostnader, så her er det lurt å være bastant på at man kun skal ha det man har blitt enig om i den innledende avtalen. Fordelene med Sector Alarm er at alt av utrykning, om det skulls skje noe, er helt gratis, så det er en trygghet å ha beskyttelse for innbrudd og god varsling ved brann. Hele systemet kan i tillegg styres veldig enkelt fra en fin app. Alt i alt er jeg fornøyd, men man bør bruke tid på å forhandle og stille spørsmål før man signerer.