Verisure opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Jeg har sendt flere e mail om oppsigelse,men får ikke svar.Dette er veldig useriøst.
Fikk ikke til å kople enhet riktig på plass ved batteribytte og operatør på tlf foreslo å sende tekniker. Vedkommende oppdaget at vi hadde fått feil batterier og byttet disse Må likevel betale for utrykning Har derfor bestemt meg for å si opp Anne
Etter en konkuranse ble jeg ringt opp å forklart at jeg ikke vant hovdepremien, men det ble plukket ut 3 som skulle få et ekslusivt tilbud. I konkuransen forklarte jeg at jeg hadde lyst til å vinne siden vi hadde mye innbrud i blokken min. Mannen som ringte meg bestilte dag for å sette opp utstyret om noen dager og innsisterte på at dette var noe jeg måtte ha. Sannheten var at det «ekslusive tilbudet» var fortsatt dyrere en alle konkurenter. Jeg ringte inn å avbestilte alt som var helt greit, før mannen jeg snakket med tidligere ringte å innsisterte på at jeg burde være taknemelig for å vunnet denne «premien». Jeg kommer aldri til å ha Verisure etter en slik svindler opplevelse.
Fikk problemer i juli 2021, de skulle sende service, Service kommer men pga Karatene i huset måtte de gå uten å få gjort noe. Skulle avtale ny tid..men hørte aldri noe fra de, purrer og purrer. desember 2021. Etter flere mailer og purringer, sa jeg opp driten, DA er de kjapp og Tar kontakt og lokker med store rabatter.. men hjelper ikke det når det tar 6 mnd for å få svar og gjort noe... fremdeles i Januar 2022... mye kø hos service så det kan ta litt tid sier de.. nå er det nok... har betalt for et system som ikke virker i 6-7 mnd.... og de gidder ikke fikse opp i det en gang...
Overhodet ikke fornøyd med kundeservice fra Verisure hvor jeg i telefonsamtale beskriver et problem som kunde! Kundebehandler virket lite interessert og likegyldig ved beskrivelse av at vi fant det problematisk og ble forskremte/redde da hele familien vekkes av en stemme fra en av våre røykvarslere i påvente av nye batterier, dette skjer kl. 04:55 på natten!!! Det føltes svært ubehagelig! Nye batterier til samme røykvarsler ble bestilt fredag før hendelsen, men ikke sendt oss som abonnent samme dag! Husholdningen har to stk. røykvarslere hvor tidligere tilsendte batterier er benyttet i enhet for stue/gang.
Frekk og uprofesjonell kundebehandling. Prisen stiger hele tiden men de gidder ikke å informere kundene sine. Skamløst... i tillegg til 700kr i måned(dobbelt så mye enn avtalt) måtte jeg kjøpe batterier og bytte de selv når jeg fikk varsel om, noe som er egentlig inkludert i prisen. Dette var dråpen. Neste skritt er å si opp abonnement.
Jeg sendte dette til Forbrukertilsynet: Verisure - oppsigelsesprosess. Etter økte priser på abonnement hos Verisure, ønsket jeg å si opp min avtale. Det er en svært lang og unødvendig prosess, som Verisure gjør ekstra tungvinn for at de skal få mulighet til å prøve å overtale meg via en selger om å fortsette kundeforholdet. Prosessen: 1. Jeg logget meg på Mine Sider hos Verisure, men fant ikke mulighet for å enkelt si opp min avtale. Det var ikke mulig å sende inn e-post, men jeg måtte kontakte kundesenteret via telefon. 2. Jeg ringte kundesenteret, og valgte siste mulige inntastingsvalg (andre henvendelser) for å prate med en kundebehandler. Denne personen kunne ikke hjelpe meg, siden slike henvendelser måtte håndteres av abonnementsservice. Jeg godtok at en person kunne ringe meg tilbake. 3. Et par timer senere ringer en person opp fra Verisure, og innleder med at han har fått innvilget fra sin leder om å gi meg redusert abonnementspris i ca. 6 måneder, før avtalevilkårene gjenopptas. Jeg avslår tilbudet, men personen kan ikke bekrefte min oppsigelse. Opplysninger om hvordan oppsigelse skal gjennomføres, vil sendes på meg via tekstmelding. 4. Jeg mottar en tekstmelding litt etterpå, med instruksjoner. En oppsigelse må sendes til [email protected], og skal inneholde fullt navn, adresse, fra dagens dato og installasjonsnr. xxxxxx. 5. Jeg følger deretter instruksjonen og sender oppsigelsen via e-post slik som beskrevet. 6. Jeg mottar bekreftelse på e-post med bekreftelse, samt at oppsigelsestiden er inneværende måned + 3 måneder, og at en tekniker vil ta kontakt for å nedmontere utstyret i min bolig. Hele prosessen er styrt for at Verisure skal få mulighet til at selger skal overtale meg om å forbli kunde. Installasjonsnummeret de krever opplyst i oppsigelsen, og e-post adressen som skal benyttes, er ikke opplyst under "Mine Sider". Installasjonsnummer er heller ikke tilgjengelig informasjon på fakturaene fra Verisure. Jeg oppfatter dette som maktmisbruk i et kundeforhold, hvor prosesser skjules, informasjonskrav (installasjonskrav og e-postadresse for mottak) skjules for å styre forbrukere til trente selgere med lokketilbud. Som kunde er jeg ikke i stand til å avslutte et kundeforhold på en tilsvarende måte.