Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Eiendom
2.3
29 verifiserte omtaler

DNB Eiendom omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Eiendom har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.3
Dårlig
29 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
#30
Forferdelig
DNB Eiendom er rangert
#30 av 32 meglerkonsern
21%
Dårlig
21% anbefaler DNB Eiendom
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på eiendomsmegler
Få tilbud på eiendomsmegler
Selge bolig eller trenger du verdivurdering? Motta tilbud fra eiendomsmeglere

Utforsk 29 omtaler om DNB Eiendom

FILTRER OMTALER
5
0
0
5
19
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Eiendom
DNB Eiendom har 29 verifiserte omtaler på Bytt.no

Hold dere lang unna (Anonym) i Dnb Drammen.

Omtale av  Bolig S

Han lyver til sine kunder, inngår avtaler som han bevisst ikke har intensjon om å holde og følger ikke lov om eiendomsmegling. Når du tar han i løgner så slutter han å kommunisere med kunden (boligselger). I uke 11 2023 signerte vi på en avtale med (Anonym) om salg av vår bolig. Før signering ble det opplyst om at vi ønsket å selge vår bolig så snart som mulig. I tillegg til at vi allerede var flyttet fra hverandre, så begynte markedet på dette tidspunktet å bli vanskeligere for boligselger og områdets første store leilighetsprosjekt kom til å være ferdigstilt om noen få måneder noe som antageligvis ville gjøre at flere boliger i området ble lagt ut for salg i nær framtid. På dette tidspunktet hadde (Anonym) kun et annet oppdrag i området (et dødsbo).(Anonym) lovet å kontakte takstmann like etter møte hvis vi inngikk kontrakt med han, og fotografering av bolig skulle skje uken etter påske (uke 15) og annonsering påfølgende uke. Onsdag i påskenuken (uke 14) ringer (Anonym). Vi venter da fortsatt på tidspunkt for fotograferingen i uke 15. (Anonym) forteller at han har tenkt mye og mener at det vil være bedre om vi venter til ca 1 mai med fotografering og salg. Jeg sier at dette ønsker jeg ikke siden det da er større sannsynlighet for at flere boliger kommer for salg og mai er en måned med mange helligdager. (Anonym) lover at dersom vi går med på å flytte salget, skal han skal ha alt klart til dagen for fotografering (annonse, prospekt ol). Det eneste som skal er å legge inn bilder, samt korrektur fra oss. (Anonym) har heller ikke fått noen nye oppdrag i nærområdet siden sist. Vi lar oss overbevise og fotografering/salg flyttes på. Fotografering skjer 3.mai. Samme dag forteller (Anonym) at takstmann er forsinket med sine papirer og han får dermed ikke lagt ut boligen vår som planlagt. Dette har han hatt lang tid på fortelle, men drøyer altså så lenge at bolig vår ikke kommer til salgs 7.mai slik som lovet og garantert tidligere av (Anonym). I stedet for vår bolig, legger (Anonym) ut en annen bolig for salg i nærområdet denne dagen. Dette viser seg å være boligen til et familiemedlem av hans kollega. Jeg stiller i ettertid spørsmål om hvordan boligen til hans kollega kunne bli lagt ut før oss når han ikke hadde dette oppdraget for kun 4 uker siden. Dette vil ikke (Anonym) svar på og etter dette ungår han kontakt med oss. Det blir satt opp to ordinære visninger på vår bolig til 3000 kr stk. Etter visningene, tar ikke (Anonym) kontakt med oss for å fortelle om hvordan visningene har gått. Dette tar jeg opp med han i portalen og spør om han tenker at vi skal betale fullpris når han ikke kommuniserer med oss i etterkant. Dette svarer han ikke på (men fakturer fullt ut). Noen dager etter siste oppsatte visning tar kjøper kontakt med (Anonym) for å legge inn et bud. Dette ønsker ikke (Anonym) å videreformidle til oss. Han henviser heller kjøper til å ta kontakt med oss privat for å avlegge bud (brudd forskrift §6-3). Han guider kjøper under hele prosessen, men tar ingen konktakt med oss han har oppdraget. Oss vil han ikke prate med etter at det ble oppdaget at han solgte kollegaens "bolig" før vår (brudd på god meglerskikk ihht eiendomsmeglerloven). På morningen for overlevering våkner vi til en melding fra dnb om at oppgjør ikke er på konto og at vi må ta kontakt med megler, og vi ringer (Anonym) mange ganger uten at han svarer eller ringer opp igjen. Like før overleveringen ringer jeg (Anonym)s sjef og forteller om situasjonen. Hun ønsker heller ikke å gi oss råd om hva vi skal gjøre, men lover å få (Anonym) til å ringe oss opp. Et kvarter ut i overleveringen ringer endelig (Anonym). Han sier at det ikke angår han at oppgjør ikke er på konto og legger på. (Anonym) har tatt seg full pris for oppdraget selv om han ikke har levert. Dette har vi klaget på allerede i juni 2023, men etter et år har han fremdeles ikke svart, tross purringer fra oss via dnb's oppgjørsavdeling.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Eiendom?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Pristilbud

Omtale av  Thomas

Fikk pristilbud på salg av leilighet bekreftet på sms. Da oppgjøret endelig kom tok megler ekstra betalt

Svar fra DNB Eiendom
27.08.2024 10:05

Hei! Takk for tilbakemelding. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no, men ta gjerne kontakt med megler, kontoret eller kundeservice slik at vi får sett nærmere på dette: https://dnbeiendom.no/Kontakt /Marthe

Uerfarne meglere

Omtale av  May

Har tatt kontakt med DnB eiendom og en annen megler. Fikk samme verdivurdering. Men valgt den andre megler. Det som skjedde etterpå at DnB megler begynte å spre rykter at huset var høyprist og anbefalt den som ville kjøpe å betale kr 2 000 000 under takst. I tilegn sa han til noen jeg kjenner at huset er høyprist. Hvor er moralen her? Diskutere huset mitt med andre som ikke ville kjøpe så får jeg vite fra dem at huset et for dyrt ! Uprofesjonelt arbeid. Jeg har brukt DnB tidligere og har dårlig erfaring med megler. Hun hørte ikke på hva vi sier, glemte å nevne en ekstra stue vi hadde.

Svar fra DNB Eiendom
14.05.2024 14:00

Hei, dette er ikke praksis vi ønsker at våre rådgivere praktiserer. Hvis du kan kontakte oss på [email protected] og forklare saken nærmere, og hvem det gjelder, så skal vi få sett nærmere på dette og tatt saken din :) Vi håper du kan gjøre dette så vi kan se nærmere på saken din, da vi har et øye fokus på ekspertise og profesjonalitet! Håper å høre fra deg /Vinjar

Uprofesjonelle

Omtale av  Naboen

Hold dere langt unna DNB eiendom avd sandnes. Vanvittig Uprofesjonell ledelse. De er ikke til å stole på..

Svar fra DNB Eiendom
03.05.2024 22:21

Hei! Det er veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. VI har dessverre ikke innsyn i enkeltsaker her på bytt.no, men ta gjerne kontakt med kundesenteret vårt på 91504800, så kan vi se på det. /Tonje

Vær obs ved bruk av DNB-Stavanger.

Omtale av  Bjørn K

Har kjøpt og solgt flere boliger, men denne kjøperopplevelsen fra DNB i Stavanger var den verste. Megler var kollega med selger og de holdt igjen opplysninger om vannskade selv om skadene kunne ses på prospektet. At de synes det er greit å bruke firmaet til å prøve å lure kjøpere kan tyde på dårlig bedriftskultur. Vil derfor advare andre før de bruker DNB til å selge eller å kjøpe eiendom. Det finnes heldigvis andre seriøse aktører som kan brukes.

Svar fra DNB Eiendom
11.01.2024 11:30

Hei! Veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss, slik skal det selvsagt ikke være. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no. Håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter så kan vi se nærmere på saken din. /Lisa

Få tilbud på eiendomsmegler
Skal du selge bolig eller trenger du en verdivurdering?
Sammenlign tilbud fra eiendomsmeglere - få tilbud fra flere helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Dårligste megler jeg har brukt av 7 gjennomførte salg av egne boliger

Omtale av  Skuffet K

Selvhøytidelig og uprofesjonell megler som snakker deg etter munnen og tar innspill og uenighet som personlige fornærmelser. Er passiv og mangler strategi i salgsprosessen. Uærlig om egeninteresser og tilbakeholder relevante opplysninger. Leverer ikke verken iht prisvurdering eller innsats. Snakker nedsettende og latterliggjør deg som kunde når han tror du ikke overhører samtalen.

Svar fra DNB Eiendom
19.12.2023 11:15

Hei! Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med en av våre meglere. Vi ønsker gjerne sjekke opp saken videre, så send gjerne en epost til [email protected] med informasjon om hvilket av kontorene våre det gjelder og informasjon om saken. Sånn skal det ikke være, så dette vil vi gjerne ta videre. /Frida

Kyniske «stjerne-megler» (SM) manipulerte kunden til å selge til off-marked trader

Omtale av  Liv G

Bjellen skullet allerede ringt for meg da vask & flytte byrå som SM anbefalte avslørt som oppført ULOVLIG hos Arbeidstilsynet. Dette firmaet fra Sandvika (OS) kom på befaring og roset SM til himmels for mange oppdrag de fikk. Tatt det ordrett er : «Gud skal velsignet han og alle i hans familie i himmels paradis!» Rett etter OS fikk nøkkelen til sommerhus, ranet de både verdisaker, og dyre hage maskiner. Vi fant tilfeldigvis på Finn.no at kjente maskiner selges samlet til 1000 kr. Det må være at de glemte å ta med lader, batteriet i all hast…. Da vi kom til hytta , det ser helt rasert ut. Tingene ble kastet ut over hele eiendom. Alt har stått i regn og vind siden juni… det kom grove trusler om vi anmeldte dem. — Vi kjøpte nybygd leilighet fra DNB i Drammen for 2 år siden. Vi ble anbefalt for SM fra DNB i Asker. Nye leilighet ble ferdig nå i juli. Vi tok kontakt med SM i våren for å selge leilighet i Spikkestad. Siden kom det en etter andre merkelige forklaringer på svikt i salgsprosessen. Bla. som: 1) vi ble nektet å kunne se på de som kom på den eneste visningen langt ut på kvelden før en arbeidsdag. 2) vi prøvde å foreslå en ny visning litt tidligere på dagen i en helg. Men SM tok aldri telefon. 3) Antallet på de som kom og de som ringte etter for «visning etter avtale» varierte hver gang vi etterspurte listen. 4) Etter flere purring, satt SM «Til Salgs» plakat 2 uker etter visning. Dagen etter , kom et bud fra Eivind, SM sin «samarbeids kollega» på 600000 kr under prisantydning. Salgsgaranti / e-takst fra SM i 2021 var på 4 500 000 kr. 5) Så måttet vi tåle så mye alvorsprat fra SM om boligkrakk, ingen vil ha vår leilighet , vi må være takknemlig på at vi har en budgiver i det hele tatt. Vi allikevel avslo budet. Men ønsket å få se kopi av bud journal. Da «plutselig» kom et nytt bud med 200000 kr mer. Denne gangen også fra Eivind. Vi avslo dette budet også. Fikset ikke økonomisk . 6) i mellomtida, så var det så mye feil i annonsen på Finn.no. Essensielle data som byggeår, BRA, BTA størrelsen bod og teknisk rom, fordeler som ende seksjon, rett ved en ny flott barnehage og barneskole måtte rettes opp av SM sin assistent. 7) Jeg har vært SAGA -kunde i over 10 år. Fikk god rente på mellomfinansiering når jeg skal bytte til en ny leilighet i Drammen som er 1/2 mindre. Leiligheten i Spikkestad hadde allerede 2 potensielle kjøper som er super ivrig pga. skole til barna da jeg kontakt i mars. 8) det er helt uvirkelig at gamle leiligheten min ikke ble solgt enda uken før 6 måneders salgs garanti utløper om 6 dager. 9) økonomisk er vi pr. nå total ødelagt når som renteøkning kom på toppen av det hele. Jeg måttet i forrige uke selge bilen min for å betale en full styling som aktiv dødshjelp. Og enda ble vi «mobbet/advart» at det er dumt, det kommer til å ikke å komme noen på denne visningen nr.2, FINN tar ikke nye bilder etter stylinger. 10) vi ble rådet til å « nesten krype etter Eivind og bønnfalle han å gi det forrige budet en gang til». Vi måtte ta en telefon med egen rådgiver i DNB og ba om råd. Hun var lett sagt forvirret at det har gått så dårlig hittil. Det vises også at salg av Spikkestad var fremdeles ikke registrert i min portal hos DNB eiendom inntil for 10 dager siden… 11) På vår annonse å finne en ny megler , kom det mange , interessant og ikke minst troverdige kandidater fra andre vel renovert meglerhus her i bygda. Da blir det lettere i den totale unødvendige fabrikkerte depresjon fra SM & Eivind. Konklusjon : til dere som lest denne fra DnB , hva skal vi gjøre nå ??

Svar fra DNB Eiendom
09.10.2023 12:42

Hei Liv ! Veldig kjedelig å lese at du har hatt en dårlig opplevelse. Dette ønsker vi selvsagt ikke at noen kunder skal oppleve. Jeg har dessverre ikke innsikt i saken her, men jeg vil anbefale å sende en epost til [email protected] slik vi kan sjekke opp saken nærmere. /Elisabeth

DNB Eiendom har 29 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Eiendom mener

DNB Eiendom

Har tilegnet profilen
DNB Eiendom deltar på Bytt.no

DNB Eiendom har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Eiendom besvarer omtaler

DNB Eiendom har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Eiendom henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Eiendom benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR