DNB Eiendom har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Megler fikk i oppdrag å selge en bolig for oss. I den forbindelse ble megler orientert om at det over gaten var en ubygget tomt som var regulert til boligformål, men som ikke var påbegynt bygging enda. Megler lovet å markedsføre dette slik at kjøpere ikke fikk feil opplysninger og følte seg lurt. Etter overdragelse går det kort tid før bygging starter og kjøper føler seg lurt. Saken havner i avisen hvor kjøper henger ut oss som selgere. Vi har i hele denne tiden bedt om bistand, råd eller "beroligelse" fra DNB Eiendomsmegling ved megleren og hennes daglige leder, men alle henvendelser avvises. DNB kan dessverre ikke anbefales.
Hei Christian! Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse når du solgte bolig via oss. Dette ønsker vi ikke at noen kunder skal oppleve. Jeg har dessverre ikke innsikt i saken her, men om du ikke oppnår kontakt med megler, eller daglig leder på kontoret det gjelder, så vil jeg anbefale å sende en epost til [email protected], slik vi kan sjekke opp saken nærmere. /Frida
Hvis du tror at et stort og kjent statlig selskap er pålitelig, så tar du feil. Spesielt hvis du er en kjøper, ikke stol på meglere. Når du kjøper en eiendom, bør du alltid forstå at megleren er din fiende. DNB Eiendom er intet unntak. Mangel på profesjonalitet på grense med løgner er fullt mulig i en avtale som involverer DNB Eiendom. Etter at transaksjonen er fullført, vær forberedt på at du ikke vil finne noen på sentralkontoret som vil evaluere handlingene til deres ansatte for overholdelse av loven. Du må forstå at på grunn av fiendens handlinger, vil du være involvert i mange måneder med rettslige prosesser i forskjellige instanser, og du vil bruke enorme mengder penger og helse på å prøve å kansellere avtalen og bevise meglerens løgn. Det er ikke et faktum at retten vil ta din side og dine tap i avtalen vil bli erstattet fullt ut. Når du kommer til retten, vil alle fiendene dine allerede glemme hvordan du ble lurt. Man får inntrykk av at DNB Eiendom selv føler et slags privilegium i markedet, føler mer straffrihet enn enkle små meglerbyråer, som er mer forsiktige i sine tjenester, redde for å miste lisensen og mer dyktig balansere mellom selger og kjøper. Jeg råder deg ikke til å kontakte DNB Eiendom hvis du har den mulighet, vær redd for dem. I korridorene til denne enorme byråkratiske maskinen vil du ikke finne din lille sannhet.
Hei Nz! Vi kan forsikre deg om at ingen er fiender her, derfor hadde det vært kjempeflott om du kunne tatt kontakt med oss slik at vi kan få høre mer om din opplevelse med oss. Du finner kontaktinformasjonen vår her: https://dnbeiendom.no/Kontakt Ønsker deg en flott dag! /Lene
DNB Stovner skulle foreta eierskifte, og jeg befant meg i utlandet. Megler sa han hadde ringt nærmeste kontor å fått bekreftet riktig markedspris. DNB Kongsvinger hadde akkurat solgt naboens leilighet nesten 1/2 million høyere, hva jeg ikke viste, og megler burde ha fått vite ut. Boligen ble solgt til en person megler hadde flere tilknyttinger til. Da trekker DNB seg kun fra avtalen og vil ikke gjøre opp. Jeg tapte ca 400 000 ved resalget om vinteren og betaleførstekjøper som først hadde kontrakten for å forlate avtalen, og husleie strøm advokat m.m. Personen ble senere oppgradert i DNB eiendom. DNB var ufine, sjefer som hånlo meg på telefonen, og aldri fått noen erstatning. Dårlig sjekking av markedspris er hovedtabben. Enten har ikke Kongsvinger hatt orden på avdelingen, eller megler på Stovner viste noe helt annet enn han fortalte meg da han sa til meg rett markedspris, for så å stikke fra ansvaret. Resalg ble gjort av en annen megler 10 mil fra objektet, siden han hadde gått på ungdomsskolen med meg, og jeg ikke lenger hadde grunn til å stole på meglere.
Hei! Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med DNB Eiendom. Sånn ønsker vi absolutt ikke at det skal være, og det beklager jeg så mye for. I dette tilfellet vil jeg anbefale å sende inn en klage til oss, slik denne kan behandles av andre enn megler du var i kontakt med. Du kan sende inn klage til daglig leder på kontoret det gjelder, eller sende inn en klage sentralt på epost [email protected]. Om du ønsker å kontakte leder vil du finne kontaktinformasjon her: https://dnbeiendom.no/Finn-Eiendomsmegler Velg kontor det gjelder og finn deretter navn på daglig leder. Under navnet finner du epost. Håper du vil gi det en sjanse, da vi gjerne ønsker å sjekke opp i saken. Ønsker deg en riktig fin dag! /Frida
Salget kunne ikke gått bedre! DNB Eiendom hadde lokalkunnskapen, interessen og engasjementet som skulle til. Jeg ble veiledet gjennom hele salget, informasjonen underveis var upåklagelig, og var det noe jeg lurte på var megler alltid tilgjengelig - med et smil. Veldig enkelt å følge med via portalen med informasjon.
Hei Inger! Tusen hjertelig takk for en kjempefin anmeldelse. Det setter vi stor pris på! Veldig kjekt å høre at du er fornøyd. Ønsker deg en strålende dag! /Tonje
Kjøpte bolig hvor DNB var megler. Først brukte megler indirekte trusler for å presse opp prisen, før hun bevisst stresset meg for å få en rask overtagelse for selgeren - som alt hadde kjøpt ny bolig - langt raskere enn vi egentlig var komfortable med. Så brukte hun elleve dager på å legge ut for forkjøpsrett hos OBOS, fordi hun etter sigende ventet på en avgjørelse fra oss. Budet vårt var bindende, vi trodde vi var tydelige, vi måtte ta kontakt og megleren hadde mest sannsynlig stadig ikke lagt ut for forkjøp om vi ikke tok kontakt selv. Hun tok i hvert fall ikke kontakt selv - hun mente hun hadde mye å gjøre med visninger (altså å gjøre jobben sin). Resultatet er at vi får avklart forkjøpsretten først tre uker etter endelig bud - tre uker hvor vi ikke har fått vært på boligmarkedet i tilfelle vi ikke får denne boligen - og attpåtil dagen etter vi må ha budrunde på boligen vi selv selger. I verste fall må vi selge vår egen bolig uten å ha en ny på plass, fire uker før fellesferien. Megleren har vært ekstremt lite løsningsorientert, gitt oss all skyld, og i tillegg nektet å svare på skriftlige henvendelser (slik at vi ikke har noe skriftlig, kun muntlig). I forbindelse med vårt eget salg vurderte vi en kort periode å bruke DNB som megler, men de framsto litt for lite troverdige. Jeg er veldig glad vi ikke brukte dem selv. Styr unna, og ikke kjøp eiendommer de har megleransvar for.
Hei Martin. Takk for tilbakemelding. Dette var vondt å høre, og strider mot alt vi skal stå for. Beklager oppriktig for opplevelsen dere hadde med vår megler. Jeg vil oppfordre deg til å sende denne meldingen til daglig leder på kontoret til megler. Du finner oversikten over kontorene, ledere og meglere på denne siden: https://dnbeiendom.no/Finn-Eiendomsmegler Trykk deg inn på kontoret det gjelder, og videre til Daglig leder. Der finner du epost øverst på siden like under navnet på personen. Ønsker deg en fin dag, og lykke til med salget! Håper det blir en bedre opplevelse enn kjøpet ble. /Lene
Hei Fikk en E takst som var akseptabel av et firma Spurte om en verdivurdering av DNB bare for syns skyld Boligmekler Møtte opp !Han så ut vinduet og sa denne for du minstepris for Du har gjort for mye arbeid selv uten fagfolk (gulv kjøkken eletrisk utført av fagfolk jeg har papirer og en rørlegger ) Du behøver ikke forvente deg noe ! Jeg følte det var regn løgn de kom med ! Håper ikke flere biter på Da dere taper mye penger Her er det kun og selge for minstepris og få inn pengene fort Helt utrolig i disse dager
Hei! Dette var kjedelig å lese. Send oss gjerne en klage i nettbanken slik vi får videreformidlet den til kontoret. Ønsker deg en fin kveld!/Maren
Jeg er strålende fornøyd med DNB Eiendom Oppsal. De viste stor interesse for oppdraget, var veldig engasjert og tydelig. Ga meg som kunde all den informasjonen jeg trengte, viste meg støtte noe som igjen gjorde at jeg fikk full tillit til henne.
Så fin tilbakemelding! :)Vi setter stor pris på det! Ønsker deg en fin dag/Maren