Telia Mobil opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Telia har portert et mobilnummer fra en annen aktør til seg selv, uten samtykke. Ved klage kommer de med gjentatte forsøk på å fraskrive seg ansvar. Forstår helt klart ikke alvoret og har tydeligvis unge mennesker som sitter og svarer, uten erfaring eller greie på hverken personvern eller GDPR. Saken vil aldri avsluttes uten at de innser hvor alvorlig dette er og ledelsen vil involveres i dette.
Vær obs på Telia da de porterer mobilnummer fra andre aktører uten samtykke. Fikk nylig beskjed om at mitt nummer porteres over til de uten at det er godkjent. Alvorlige brudd ifm GDPR. Saken er meldt inn til Datatilsynet.
Telia for meg har vært stablit, vennlig og problemfritt. Bortsett fra et par ting. Telia er dyrt Og en dags svakhet med apple ungdom i hus må man ha tungen rett i munn .. De tilbyr kanskje den dårligste varianten av "Switch" tjeneste. En tjeneste som mange selskaper fikk lurt sine kunder inn i før det ble mer kjent hva konsekvensene egentlig var. 2 års bindende avtatler for å utløse triggeren "Bytte inn telefonen din i en ny fresh model" ""Gratis"" Bortsett fra at du må kjøpe telefonen ut (eksempelvis kjøpte jeg Iphone 12 pro til datter med SVISJ" til 449,-.pr mnd. som selvsagt sku betale abonomentet sitt selv.. Det var frem til hun ble internat-student med magert stipend... så da blei det jo en grei smørje med flesk på månedsutgifene med mobil faktura på 1400 kr ... fordi 16 åringer brukte 2318942 GB mobil data om de kunne.. mens 17 åringen på internat med wifi bruker ca 5GB /mnd .. 95GB overkill hver jævla mnd. uten mulihget for å justere abonomentet BORTSETT fra å fu^***' oppgradere til et dyrere et.. Valgte da å kjøpe ut mobilen til resterende 9600 ca. men da mister man all forsikring o.l pluss at svisj avtalen må SIES OPP MANUELT med et gebyr.. eller så kan man prute seg til en rabatt på Telia X med 12mnd binding og svisj avtalen blir magisk borte.. .. og la det fare. .. glemmes og forbli drømmekunden... nok er nok, Telia er ikke noe student vennelig på noen nivå og til sammenligning kan man bruke onecall i 2 mnd ubrgrenset til 198,- mnd for 2 personer og bruke student pakka og betale 2/5 av prisen for oss uten bindinger og skit.........
Aldri hatt problemer med telia, veldig fornøyd! Har hatt telia fordi det var det eneste selskapet som kunne levere mobildekning der vi har hytte.
Mine efaringer har kun vært gode. Jeg setter kundeservice høyt, og dekningen og regningene har vært forutsigbare og tilfredsstillende. Takk Telia.
Plutselig legger Telia på 200 kr pr mnd og da er det over og ut for en pensjonist. Umulig å få kontakt med kundeservice. Nå er prisen oppe i kr: 858,- pr mnd etter kr: 137,- i rabatt, uholdbart.
Hadde Chess før dei blei Telia og vert veldig fornøyd med dei i mange år. Litt små skuffa når eg fekk eit ok tilbud med 12 måneders binding og eit løfte om å bli kontaktet igjen før desse 12 månedene var ute og prisen på spesial abonnementet mitt skulle øke. Dei tok ikkje kontakt som lovet og har no belastet abonnenter mitt med vanlig pris, derfor ser eg etter tilbod frå andre leverandører. Utenom om det er eg veldig fornøyd med kundeservice, appen deira og dekningen er ok, sjølv om den ikkje er tipp topp overalt (slik som tunneler og langt til fjells der det generelt sett er dårlig dekning).