Haugaland Kraft opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Haugaland Kraft innfører nå et urimelig høyt gebyr på lagret kraft i skybatteriet. Tjenesten blir for meg nå uaktuell. De burde istedenfor et gebyr, satt et tak for hvor mye som kan lagres virtuelt, foreks 5000kwt. Da har de fleste brukerne nok til å redusere vinterens strømregninger betydelig. Tryggheten i å unngå strømregninger på 4-5k var hovedårsaken til at jeg opprettet skybatteri i 2022. Altså forutsigbarhet for familieøkonomien. Det sier seg selv at Haugaland Kraft har mer en nok buffer i sine vannmagasiner, problemet er iveren etter profitt og stadig mindre marginer mtp. Fyllingsgraden. Det frekkeste er at vilkårsendringen ikke ble varslet i vinter, men i August.. De ser aldri mer meg som kunde hos dem. Da de tydeligvis ikke eier skam.
De kuttet solkonto hvor du kunne lagre strøm gratis
Forandrer avtale om skybatteri med tilbakevirkende kraft, helt utrolig dårlig kundebehandling. Styr unna dette selskapet, håper de får gjennomgå av forbrukertilsynet.
Min forståelse av skybatteri er at vi sender overskuddsproduksjon til «naboen». Da slipper «naboen» å få kraften produsert av vannkraft. Ergo vi sparer vann i magasin. Da kan dette vannet brukes om vinteren 🤔 At strøm skal være gratis er det mest idiotiske jeg har hørt. Må da kunne komme med en mer fornuftig gjennomsnittlig pris??
De endret vilkårene for solkonto med det jeg mener er tilbakevirkendre kraft.
Mangel på respekt overfor kundene deres. Dere har lokket kundene til dere med skybatteritjenesten, og nå tvinger dere dem til å selge mesteparten av oppsparte kWh nærmest gratis. Denne fremgangsmåten vil klart speile hva slags bedrift Haugaland Kraft er, og jeg håper at mange potensielle kunder velger å styre unna.
Hei Lasse. Takk for din henvendelse. Vi forstår godt at kunder som har spart opp mye kWh blir skuffet. Grunnen til vilkårsendringen er at det ikke er bærekraftig for oss å fortsette tilbudet med dagens vilkår. Vi har i de nye vilkårene som trer i kraft 20.09.24 utarbeidet en prismodell som kan fungere godt for de fleste, med en risiko vi er villig til å bære. Alternativet hadde vært å legge ned tjenesten, men det ønsker vi ikke å gjøre. Haugaland Kraft tjener fortsatt ikke penger på Skybatteriet, men vi begrenser nå tap og risiko. Vennlig hilsen Haugaland Kraft
De har innført en abonnementsordning knyttet til virtuell lagring av solenergi, som gjør det helt ulønnsomt å lagre energi. Dette innfører de til tross for at de for få måneder siden sa at de ikke hadde planer om å endre ordningen. De gjør det på sensommeren, slik at det er vanskelig for kunder å spare opp på en solkonto hos en annen leverandør før vinteren. Dette er så nært lureri som man kan komme.
Hei Kjersti, Takk for at du skriver tilbakemelding til oss. Vi har forståelse for at du ikke er fornøyd med vilkårsendringene vi nå gjør, da dette har vært en gunstig tjeneste for alle med egen solproduksjon. Vilkårene vi nå har varslet, blir gjeldende fra 20. september 2024. Som kunde har du nå valget mellom å gjøre uttak av alle dine lagrede kWt, gjøre uttak ned til ønsket nivå, eller betale et månedsbeløp for det du allerede har lagret frem til du selger det ut. Du kan når som helst innen 19. september, selge ut dine lagrede kWt før nye vilkår trer i kraft den 20. september 2024. Prisen du får per kWt er snitt spotpris siste 30 dager. Endringer av vilkårene må til for å unngå for høy risiko og store tap for oss som strømselskap. Alternativet hadde vært å legge ned tjenesten, og det ønsker vi ikke. Til tross for ny prismodell, er Skybatteri en tjeneste vi opplever at de fleste av våre kunder er fornøyde med og ønsker å beholde. Vennlig hilsen Haugaland Kraft