Haugaland Kraft opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Min forståelse av skybatteri er at vi sender overskuddsproduksjon til «naboen». Da slipper «naboen» å få kraften produsert av vannkraft. Ergo vi sparer vann i magasin. Da kan dette vannet brukes om vinteren 🤔 At strøm skal være gratis er det mest idiotiske jeg har hørt. Må da kunne komme med en mer fornuftig gjennomsnittlig pris??
De endret vilkårene for solkonto med det jeg mener er tilbakevirkendre kraft.
Mangel på respekt overfor kundene deres. Dere har lokket kundene til dere med skybatteritjenesten, og nå tvinger dere dem til å selge mesteparten av oppsparte kWh nærmest gratis. Denne fremgangsmåten vil klart speile hva slags bedrift Haugaland Kraft er, og jeg håper at mange potensielle kunder velger å styre unna.
Hei Lasse. Takk for din henvendelse. Vi forstår godt at kunder som har spart opp mye kWh blir skuffet. Grunnen til vilkårsendringen er at det ikke er bærekraftig for oss å fortsette tilbudet med dagens vilkår. Vi har i de nye vilkårene som trer i kraft 20.09.24 utarbeidet en prismodell som kan fungere godt for de fleste, med en risiko vi er villig til å bære. Alternativet hadde vært å legge ned tjenesten, men det ønsker vi ikke å gjøre. Haugaland Kraft tjener fortsatt ikke penger på Skybatteriet, men vi begrenser nå tap og risiko. Vennlig hilsen Haugaland Kraft
De har innført en abonnementsordning knyttet til virtuell lagring av solenergi, som gjør det helt ulønnsomt å lagre energi. Dette innfører de til tross for at de for få måneder siden sa at de ikke hadde planer om å endre ordningen. De gjør det på sensommeren, slik at det er vanskelig for kunder å spare opp på en solkonto hos en annen leverandør før vinteren. Dette er så nært lureri som man kan komme.
Hei Kjersti, Takk for at du skriver tilbakemelding til oss. Vi har forståelse for at du ikke er fornøyd med vilkårsendringene vi nå gjør, da dette har vært en gunstig tjeneste for alle med egen solproduksjon. Vilkårene vi nå har varslet, blir gjeldende fra 20. september 2024. Som kunde har du nå valget mellom å gjøre uttak av alle dine lagrede kWt, gjøre uttak ned til ønsket nivå, eller betale et månedsbeløp for det du allerede har lagret frem til du selger det ut. Du kan når som helst innen 19. september, selge ut dine lagrede kWt før nye vilkår trer i kraft den 20. september 2024. Prisen du får per kWt er snitt spotpris siste 30 dager. Endringer av vilkårene må til for å unngå for høy risiko og store tap for oss som strømselskap. Alternativet hadde vært å legge ned tjenesten, og det ønsker vi ikke. Til tross for ny prismodell, er Skybatteri en tjeneste vi opplever at de fleste av våre kunder er fornøyde med og ønsker å beholde. Vennlig hilsen Haugaland Kraft
Haugaland kraft går langt i å lure kundene sine ved å endre betingelser som har tilbakevirkende effekt. Når kraftprisene er på sitt laveste og kunder med solkraft har lagret gjennom vår og sommer for uttak på vinteren velger de å legge en kostnad på oppspart strøm. At betingelser på fremtidig lagring endres er greit nok, men når de velger denne tilnærmingen på et svært ugunstige tidspunktet for kunden er det svært provoserende. Fraråder andre fra å benytte dette selskaper.
Hei Jonas, Takk for din tilbakemelding. Vi har forståelse for at ikke alle er fornøyde med vilkårsendringene vi nå gjør på Skybatteri. Det er mange som produserer egen strøm, og tallet på «plusskunder» forventes å stige fremover. For det første er det store variasjoner i spotprisene i løpet av bare 24 timer. Blant annet ser vi at det er stadig flere timer med minuspriser, hvor vi må betale for å sende strømmen ut på markedet. Vi har også fått flere nye kunder den siste tiden, hvor endringer av vilkårene må til for å unngå for høy risiko for oss som strømselskap. Alternativet hadde vært å legge ned tjenesten, og det ønsker vi ikke. De nye vilkårene gjelder ikke enda, så du blir ikke fakturert for produksjonen du allerede har lagret før de nye vilkårene trer i kraft fra og med 20. september 2024. Dersom du gjør uttak av all overskuddsproduksjon du har lagret før de nye vilkårene trer i kraft, så vil du ikke faktureres i henhold til den nye prismodellen vi informerte om ved varsel om endringer. De nye vilkårene vil påvirke det du allerede har lagret fra tidspunktet de nye vilkårene trer i kraft, da avregning for tjenesten skjer med utgangspunkt i tidspunktet du gjennomfører uttak, ikke tidspunktet for lagring. Verdien av beholdningen din vil endre seg fra dag til dag, og du bestemmer selv når du vil gjøre uttak, med de konsekvenser dette har for tjenestens pris. Vennlig hilsen Haugaland Kraft
Jeg hadde skybatteri og før vinteren kommer gjør de om på vilkårene slik at tjenesten blir latterlig dyrt. Den enste som da har tjent på Skybatteritjenesten er Hauglandskraft. Bare lureri
Hei Bård, Takk for din henvendelse. Vi har forståelse for at ikke alle er fornøyde med vilkårsendringene vi nå gjør. Det er mange som produserer egen strøm, og tallet på «plusskunder» forventes å stige fremover. For det første er det store variasjoner i spotprisene i løpet av bare 24 timer. Blant annet ser vi at det er stadig flere timer med minuspriser, hvor vi må betale for å sende strømmen ut på markedet. Vi har også fått flere nye kunder den siste tiden, hvor endringer av vilkårene må til for å unngå for høy risiko for oss som strømselskap. Alternativet hadde vært å legge ned tjenesten, men det ønsker vi ikke å gjøre. Til tross for ny prismodell, er Skybatteri en tjeneste vi opplever at de fleste av våre kunder er fornøyde med og ønsker å beholde. Vi forstår at enkelte kunder blir frustrerte når det kommer endringer på tjenesten. Haugaland Kraft tjener fortsatt ikke penger på Skybatteriet, men vi begrenser nå tap og risiko. Vennlig hilsen Haugaland Kraft.
Sjefen får betalt 6 millioner i året - ikke rart strømmen er dyr. Kundeservice svarer ikke på spørsmål, har ingen innsikt, avskriver ansvar og tar laaaaaang tid å svare. Alt i alt så er det ikke noe kundeservice hvis du har problemer utover at de står klar til å ta imot dine penger. Men så lenge samfunnet trenger strøm trenger ikke HK kundeservice. Det har de bevist.
Hei Thomas, Det er kjedelig å høre at du ikke er fornøyd med oss. Først av alt har sjefens lønn ingen innvirkning på strømprisen, det stemmer heller ikke at han har en så høy lønn. Det er synd at du ikke har god erfaring med kundesenteret vårt. De er hardtarbeidende mennesker som forsøker etter beste evne å svare alle kunder om det de måtte lure på om strøm og fiber. Er det noe vi ellers får gode tilbakemeldinger på fra andre, så er det nettopp kundesenteret vårt. Vi håper at du får en bedre opplevelse neste gang du ønsker å kontakte oss. Med vennlig hilsen Haugaland Kraft