Bank Norwegian kredittkort har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Bank Norwegian fungerer perfekt, jeg har hatt det i noen år nå!
For at dette kortet skal få karakteren bra må en være medlem av Norwegian Reward og reise minst en gang i året med flyselskapet Norwegian. Hvis ikke er opptjening av "cashpoints" med dette kortet helt bortkastet da de opptjente poengene (som er verdt like mange kr.) går tapt etter et par år. Poengene kan utelukkende benyttes til kjøp av flybilletter og flytjenester med Norwegian (ikke charter)! Reiseforsikringen på kortet er heller ikke noe å skryte av da den bl.a. har egenandel på 500 kr. ved skade og vil en ha forsikring mot egenandel ved skade på leiebil (CDW) så koster det 249 kr. ekstra. Ved kjøp som overskrider 100 000 kr. pr. år går poengopptjeningen ned fra 1% til usle 0,5%! Konklusjon: Ikke bruk dette kortet til noe annet enn kontantuttak i utlandet dersom du reiser sjelden eller aldri med Norwegian! Det finnes andre kredittkort som gir høyere rabatter (cashback som blir trukket fra på faktura uten risiko for at noe går tapt) og med bedre reiseforsikring uten egenandeler. Eksempler på disse er Ya og VIP kredittkort fra yA Bank.
Jeg har brukt Bank Norwegian sitt i mange år nå. Både på reiser (4-6 til utlandet) i året, samt til det meste jeg handler av varer i Norge og utlandet. Bygger jo opp gode poeng da !!
En profesjonell og seriøs bank med hyggelige ansatte som alltid er behjelpelige hvis det skulle være noe. Anbefales!
Dette er det eneste kredittkortet jeg bruker. Det er enkelt å regne ut hvor mye cashpoints man får og hvordan de kan brukes. Det er også enkelt å ha oversikt over hvor mye man skal betale ned samt transaksjoner. Aldri hatt noen utfordringer og kundeservice har alltid vært imøtekommende når jeg har hatt spørsmål og den ene gangen jeg hadde behov for å sperre kort. Det eneste jeg savner er en bedre oversikt over hvor pengene brukes - hadde man hatt dette ville bank norwegian vært min hovedbank.
Er stort sett fornøyd med kortet. Det har alltid fungert når jeg har brukt det, og siden jeg alltid betaler regningen i tide, gjør det ikke noe at det er høy rente. Eneste som trekker ned er at det er egenandel på 500 på resieforsikringen, så hvis en går til legen og det koster 650, får en bare 150 tilbake. Forsikringen gjelder også kun i utlandet. Det finnes andre kort som ikke har egenandel på reiseforsikringen, for eksempel yA Bank kredittkort.
Er mye ute og reiser, skulle ta ut penger i utlandet og det står at beløpe er for høyt (40.000 i kreditt stod ubrukt) skulle ta ut 3000 kr. Ikke pålitelig kort
Bra kredittkort om man flyr med Norwegian minst 1 gang i året. Ellers er det jo ikke noe poeng i å samle opp cashpoints, da disse går ut på dato etter en tid. Gode vilkår til å være et gratis kort. Jeg bruker kortet til å bestille flybilletter med Norwegian. Og kontant uttak i utland. Ellers bruker jeg andre kort som passer bedre til sitt bruk. De ga meg høyere kredittgrense enn jeg søkte om. Denne justerte jeg selv ned etterpå på nettsiden. Husk å betal regningen, ellers kan det bli dyrt :)
Kan brukes overalt. Opparbeidelse av Cashpoints som kan brukes til flybilletter etc.
Det beste er gebyrfritt kontantuttak i minibank i utlandet. Og at det ikke er årsavgift. Men reiseforsikringen (som jeg aldri har fått bruk for på omtrent 10 år) mistenker jeg er middelmådig. Har egen reiseforsikring pluss i et vanlig forsikringsselskap. Den ekstra leiebilforsikringen for 249.- har jeg vært interessert i, men aldri kjøpt. Da vanlig reiseforsikring dekker opp til 10.000 på uhell på leiebil. Rentene er høye hvis du ikke betaler innen første frist. Cashpoints fungerer bra. Hvis man reiser med Norwegian minst en gang i året. Kundeservicen har jeg svært liten erfaring med. Bare vær ekstra forsiktig ved bruk, slik at ingen får kopiert eller skimmet kortet. Og meld i fra med en gang hvis du skulle miste kortet. Lett å misbruke.
Ingenting. Fikk kort, fikk et til uten å be om det, dato ikke godt ut på disse to, så ser jeg at et tredje står på meg registrert på min side. Det første virker ikke. De andre ikke prøvd. Prøver å ringe. Stengt. Åpningstider ikke lette å finne 😠
Kortet ble sperret under en ferie i Kroatia, da Bank Norwegian oppdaget at mitt kort var misbrukt i Cambride! Jeg ble kontaktet umiddelbart av Bank Norwegians kundeservice. Fikk god bistand, og forklart hva jeg skulle gjøre når jeg kom hjem. Fikk bistand fra banken, og fylte ut skjema for reklamasjon med nødvendige vedlegg. Oversendte dette, og i løpet av neste dag var alt ordnet!! Utrolig god kundeservice, i tillegg til at jeg er veldig fornøyd med kortet og bruksområdet!
Hvorfor dette kortet får såpass gode omtaler skjønner jeg ikke. Den eneste fordelen i forhold til andre kredittkort er gratis uttak av kontanter i utlandet. Forøvrig er reiseforsikringen helt ordinær og den usle prosenten med rabatt i form av cashpoints en får på kjøp med kortet må en bruke på flybilletter med Norwegian. Akkurat dette kan bli et problem dersom en ikke reiser så ofte med dette selskapet fordi cashpoint'ene en tjener opp kan gå ut på dato og gå tapt etter et par år. Har derfor sluttet å bruke dette kortet til noe annet enn kontantuttak i utlandet. Det finnes flere andre kredittkort på markedet som gir samme eller bedre rabatter som dessuten blir fratrukket direkte på fakturaen uten fare for å miste rabatten (f.eks. yA. YX, VIP, Ikano, Trumf, Shell, Flexivisa)
Hadde kortet hatt litt bedre avtaler med drivstoff leverandørene så hadde det ikke vert behov for mer enn eit kredittkort.
..... Hadde utestående månedsgebyr på kr. 300 ved månedskiftet i utlandet. Bank Norwegian stengte kortet! Jeg henvendte meg til Bank norwegian., men banken sa at dette kunne skje! Faktisk sant! Dum som jeg var hadde jeg ikke annet kredittkort, kun debet kort. Litt risikofyllt å bruke debetkort, så neste gang bruker jeg et annet alternativ. Uansett: 300 kroner i gebyr pr. mnd!!! Stod ikke noe tydelig om praksisen rundt gebyrpolitikken og ingen ting om stenging av kortet da jeg skrev kontrakt med BankNorwegian.
Bank Norwegian sitt kredittkort har jeg brukt i et halvt år. Jeg får et månedlig gebyr på kr. 300 fordi jeg ikke går i null før månedskiftet. Har maks hatt 1800 kr utestående. En gang hadde jeg 400 kr utestående pende og måtte likevel betale 300 kroner i gebyr. En gang var jeg i utlandet, og hadde ikke gått i null før månedskiftet. Da ble ikke kortet godkjent. Kontaktet Bank Norwegian sin kundeservice, som sa at dette kunne skje. Å passe på dette mens man er på ferie, det gjør ikke jeg. Til alt hell, hadde jeg et annet kredittkort. Det må jo være dette minste gebyret på 300 kroner som Bank Norwegian har funnet ut er inntektsgivende. Litt dårlig gjort, fordi en finleser sjelden vilkårene til kjente selskaper. Det eneste som er høres bra ut er gebyrfritt kontantuttak i utlandet. Men hvor mange ganger tar man ut kontanter i i utlandet? Jeg tar ut i Norge, før jeg drar, uansett. Tok dette opp med kundeservice hos -Bank Norwegian for et par dager siden, og fikk forklart salgsparaksisen deres. 4 dager etterpå, fikk jeg nytt gebyr på 300 kroner, for en flybillett som jeg kjøpte for halvannen uke siden. Kundeservice er ikke alltid like snar til å svare. Har purret etter en ukes ventetid. Bank Norwegian reklamerer med Cashpoints, men jeg vil ikke kalle det smuler en gang, etter å ha fått cashpoints på 8 flyreiser. Jeg har sagt opp kredittkortet fra Bank Norwegian, og bruker mine gamle fra DNB og COOP. Totalt sett koster de mer (bortsett fra gebyr), er mer pålitelige i bruk utenlands (aldri hatt problemer), og de er mer redelige. 300 kroner i gebyr står ikke i samsvar med kostnadene som Bank Norwegian har for mitt beskjedne kortbruk. Det blir gebyret som er inntektkilden til Bank Norwegian, og det er ikke redelig.