Bank Norwegian har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Differanse mellom innskuddsrente og debet-rente, er dårlig.
Jeg lot meg overtale til å inngå avtale med Bank Norwegian fordi de reklamerte for et kort med lave kostnader, gebyrer, renter osv. Det skulle ikke koste meg noe når jeg betalte faktura ved forfall. Istedet har jeg fått presentert påbeløpte renter fram til jeg betalte fakturaer, ved forfall. Jeg føler meg lurt! Jeg ville aldri har brukt dette kredittkortet om jeg hadde visst at renter skulle løpe fram til jeg betalte ved faktura. Dette er jo et utrolig dårlig tilbud til kunder! Alle andre kredittkort jeg har eller har hatt i andre banker, er rentefritt fram til forfall. Det er jo hele poenget med kredittkort. Det spiller ingen rolle hva man bruker det det til, om man betaler i butikk eller betaler en regning. Jeg kommer til å advare alle jeg kjenner om å bruke Bank Norwegian.
Alt man kan ønske seg i et kredittkort. Kunne vært lavere rente og lenger utsettelsestid, for betaling av kjøp i butikk. Eksempelvis lenger enn 50 dager.
Tok lån i 2012. Betaler 2500 i mnd i 2016 hadde jeg betalt ned 4000 kr. I 2016 hadde jeg noe problem med å betale. Da fikk jeg en regning på 33000 som jeg betalte. Kredinor tok over lån. Der har jeg lønnstrekk på 4800 i mnd. Ringte BankNorwegian i dag da jeg tittet på selvangivelsen. I dag har jeg 800 kr mer i restgjeld enn da jeg tok lånet. BankNorwegian trekker tydeligvis 2000 kr i mnd i renter på det lånet fortsatt. Ingen info om dette.
Jeg har betalt på et lån (70 000) siden 2011, ca. 1500 per mnd. og lånet har gått ned med kun 4000,- på 7 år! Jeg prøver å refinansiere, men angrer bittert på at jeg tok opp dette lånet, da jeg slo sammen to lån mens jeg fremdeles var student med 50%-stilling. Det står fint lite på fakturaen når det gjelder antall terminer igjen etc. Derimot OPPLÅNING får jeg stadig reklame om. Da jeg èn eneste gang for noen år siden ikke hadde mulighet å betale innen fristen, ringte de meg på jobb etc. og truet med inkasso. Utsettelse var uaktuelt - ekstremt rigide og griske. Nå betaler jeg alltid inn noen dager før fristen. Jeg føler meg lurt og det har vært en vedvarende byrde som jeg nå desperat prøver å refinansiere. Aldri mer Bank Norwegian - jeg kan ikke fatte og begripe at denne banken er "best i test" (!). Selv på Luksusfellen sier økonomene at dette er den banken det er vanskeligst å forhandle med, da syns jeg det er mistenkelig at flere artikler omtaler BN som "beste forbrukslån" etc. De kan umulig vært kunder selv?? Det er som et fjell du aldri blir kvitt hvis du ikke får mulighet til å innfri hele lånet med en slump-sum en gang.
Positivt - Rask låneprosess Dårlig - Altfor lett å få lån - Høye renter - Trege med å svare epost å vanskelig å finne et telefonnummer på siden - Kundebehandlere som høres grinete ut - Ikke fleksible i ettertid med lånet, uansett hva det måtte gjelde Aldri om jeg tar i bruk noen tjenester fra BankNorwegian igjen. Styr unna uansett hvor nødig du er!
Det som er bra med Bank Norwegian, er at de, i likhet med andre lånegivere med forbrukslån og kredittkort med høy rente, er svært raske til å overføre lånebeløp og sende kort. Forøvrig er de ekstremt rigide på den månedlige dato for fast innbetaling renter og avdrag, og er ikke fleksibel på å flytte denne datoen i en spesiell situasjon. Dette i stor motsetning til andre utlånere, som er villige til å tilpasse seg i en enkeltstående situasjon, og ikke presse sin debitor over evne. Bank Norwegian har i tillegg et absolutt nullnivå av tilbakemelding til kunde. Dette er en standardformulering fra banken: - Avslaget er basert på en totalvurdering av opplysninger vi har mottatt i søknaden og ditt kundeforhold hos oss. Vi utdyper ikke avslag ytterligere. Med hilsen Bank Norwegian Her var det mye å lære for en kunde eller lånesøker, ikke sant? Mange fine føringer fra BN som man kan ta ad notam hvis det er aktuelt å søke lån av en annen bank?