Sparebanken Vest har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Kunde med boliglån i SPV. Etter å ha vært kunde en periode (vi kom fra Nordea Direct/Nordea) så kan jeg si at i det store og hele har det vært en veldig positiv opplevelse! I SPV er det raskt og enkelt å kommunisere med egen rådgiver eller via chat. Chatten er faktisk tilgjengelig (med et levende menneske) på tider hvor så og si alle nettbanker enten ikke har chat eller kun gir deg en håpløs chatbot (ja, ser på dere Sbanken!). Det må også nevnes at sist vi var på boligjakt (og dermed grunn til flytting) fikk finansieringsbevis på flekken slik at vi kunne kjøpe huset vi ønsket oss. Mens Nordea viste seg å være tidens mest håpløse og tragiske bank noensinne i den prosessen. Snakker da om at jeg hadde fagforeningsavtale og allerede hadde vært boliglånskunde i Nordea Direct over flere år. Men likevel klarte de ikke å gi oss finansieringsbeivs i nærheten av det vi ønsket. Selv om ikke denne anmeldelsen handler om Nordea så må jeg advare alle om å bli kunde i Nordea. Fullstendig håpløs bank, på linje med hvordan Sbanken er nå (er også kunde i Sbanken fremdeles.. dessverre) Men i SPV ordnet det meste seg, og vi er veldig fornøyde så langt. De HAR faktisk en grei nettbank som har et enkelt og fint brukergrensesnitt (i motsetning til f.eks Nordea/DNB.. og Sbanken som tenkte at det var "lurt" å legge ned egen nettbank for å gi "bedre" tjenester.. total katastrofe). De har en APP som faktisk fungerer sånn noenlunde greit og som har et ganske OK og enkelt brukergrensesnitt når det gjelder de viktigste funksjonene (Sbanken.. lær noe her). I tillegg har de boliglån UNG fordeler og i SPV kan man også få kjøpeutbytte. Kanskje ikke noe man tenker så mye på i hverdagen, men det er positivt at banken i hvert fall har et LITE insentiv til å gi noe tilbake. Vi ble heller ikke "tvunget" til å ha alle forsikringer og lønnskonto i SPV, noe jeg var tydelig på da vi ble kunder. Man får bruke banken slik VI har behov for. Helt supert. Hvorfor er akkurat dette så vanskelig for (særlig) DNB og Nordea å forstå? Jeg er aktiv med renteradar og sammenligner våre betingelser opp imot konkurrentene. SPV scorer totaltsett så bra på kundeopplevelsen at det foreløpig ikke er aktuelt å vurdere Nordea hvor min fagforening har avtale. Enda jeg kan få minimalt bedre boliglånsrente, men hvor totalpakken er dårligere løsninger på ALLE fronter (i tillegg til ikke noe kundeutbytte). Vi vil fortsette vårt kundeforhold i SPV og jeg kan anbefale denne banken videre!
Søkte boliglån for å se om vi kan låne for å kjøpe en bolig, da vi ble ringt av dem. Jeg avslo fordi jeg er døv, da må vi kommunisere ved å skrive og lese. Fikk e-post fra dem, og sa de forsøkte å ringe, jeg forklarte hvorfor jeg ikke kunne ringe og sa vi kunne ta det opp på e-post istedenfor. Ingen svar fra dem siden da, komplett dårlig og trangsynt kundeservice. Jeg fikk boliglån fra andre banken. De mistet en kunde på grunn av manglende kunnskap. Skam på dem.
Inhabil og lite kompetent og høflig kundeservice, dårlige rutiner og oppfølging i alle anledninger. Useriøs bank som på INGEN MÅTE kan anbefales dessverre.
De belastet meg dobbelt på et betydelig beløp, og selv om jeg klaget og snakket med flere og brukte mye tid på saken, sier de at alt er riktig fra deres side. Det er ikke mulig å sende noe skriftlig til dem. Selv om det er et skjema på nettsiden deres, fungerer det ikke. Å snakke på telefon om en mer komplisert sak eller vise bevis på det, er det umulig. Jeg ble lei av dem og klaget via finkn.
Jeg ble tatt imot på en god måte. Vi fikk lån til leiligheten vi hadde mest lyst på, og opplevde at han som hjalp oss med råd om forsikringer osv var veldig god på å forklare og veldig opptatt av at vi tok beslutningene.
Kunne ikke vært mer fornøyd med banken. Søkte boliglån, fikk avslag hos en hel rekke med banker. Sparebanken Vest, som har vært min bank siden jeg var liten, hjalp med en gang. Takket være dem eier jeg nå min egen bolig! Aldri hatt problemer, bistått ved hver minste ting uansett om det gjelder kort, pensjon, sparing, lån eller hva det måtte være. Til og med svindel. Alle jeg kjenner som bruker dem er fornøyde.
🚨STYR UNNA🚨 Elendig kundeservice, har aldri blitt behandlet så dårlig, ble kastet utav banken for null grunn, fikk 30 dager på å finne meg en ny bank. SKIKKELIG MISFORNØYD. Årsavgift er 300kr, har blitt trukket 600kr hvert eneste år, tatt kontakt med de men de bryr seg ikke i det hele tatt. Gjeng med kjeltringer spør du meg!
Hei, My name is Leanne and i write here because of (anonymisert navn). He is a kundekonsulent and he is the most helpful staff i have ever come across. I am grateful to him for such good service and he compliments your Bank.
The conversation I had with (anonymisert navn) in Sparebanken Vest branch in Bergen, regarding opening of my new bank account, was nothing short of pleasant customer experience. He stood out as the most informative and considerate bank employee I interacted with in years of my international experience. As I am new to Norway, I especially appreciate his willingness to guide me to best practices available in SPV for individual financial prosperity. He solved many inquiries and worries of mine in one efficient conversation. After all, I decided to join SPV in big part because of professional hospitability I was met with. I am hoping this review will inspire a reward for (anonymisert navn)'s work.
Flyttede fra S-banken to Sparebanken Vest for 6 uker siden og flyttet alle avtalegiroer med bankens egen system. De forsvant hos S-banken men kom ikke til Sparebanken. Men de dukke opp som stoppede betalinger som banken manuelt må fikse da de mangler informasjon. Heller ikke e-faktura virker, men inkasso melding kommer da jeg ikke er i stand til å betale krav jeg ikke har informasjon om. Tross mange telefoner og meldinger gjør banken ingenting for å rett opp feilen og gir ingen tilbakemelding tross de lover å gjøre det. Utrolig dårlig kundebehandling.
Tar for lang tid med aksjehandel. Synes systemet er tregt for oversikt ved aksjehandel.
Grei bank, god nok app, men ganske dyr. Veldig god kundeservice.
Min bror og jeg hadde avtalt et møte med rådgiver i banken for å ordne opp skifte/arv etter min avdøde mor. Vi ble møtt av en veldig lite vennlig kunderådgiver. Vi hadde med skifteattest, men ble likevel nektet tilgang på min mors konto, fordi min mor også hadde uoppgjort gjeld/ boliglån i banken. Kunderådgiver opplyste at all gjelden måtte innfris først (f.eks ved salg av boligen eller at vi selv måtte ta opp lån), før de ville frigi de andre pengene. Banken har allerede pant i boligen, og dennes verdi overstiger langt lånebeløpet. Det vil ta oss litt tid med å ordne med et salg. I mellomtiden forfaller regninger i boet, som vi er ansvarlige for. Vi stusser over om banken har anledning til å ta «dobbel» pant, og vil undersøke juridisk om det stemmer. Rådgiver foreslo at vi enten fikk legge ut selv, eller komme inn med regninger eller sende pr post, ettersom banken heller ikke har noen løsning for å laste disse opp elektronisk. Å legge ut blir dyrt i lengden (vi har allerede lagt ut en hel del) og det å skulle reise til banken eller sende inn regninger blir tungvint. Etterpå fikk vi beskjed om at vi bare kunne lese inne på sparebanken sine nettsider om dødsbo, der det ble påstått at det sto alt om arv og oppgjør. Det stemmer ikke. Vi hadde allerede lest denne informasjonen, og det står ikke noe der om at banken kan holde igjen penger på konto ved gjeld. Det er mye å ordne opp i etter et dødsfall, og det er trist at arvinger i sorg blir møtt på denne måten. Vi opplevde kunderådgiver som avvisende og lite interessert i å hjelpe oss med noe som helst.
Er i ferd med å opprette brukskonto i Sparebanken Vest. Hittil har jeg bare møtt velvillig kundeservice.
Helt elendig bank, sparing via aksjer skjer via egen bank (norse) og disse klarer man ikke å koble mot hverandre. Endrer rentene på lånet uten og gi beskjed om endringer. Endrer ikke tilbake rentene til lavere om man ikke følger dem opp. Kjører påslag og skjulte kostnader på alt. Dette er dukka til pareto bank, alt styres fra denne banken. Ønsker du en bank som følger opp så er ikke dette banken for deg.
Forferdelig på kundeservice. De virker ikke interessert i å hjelpe sine egne kunder, og på oppmøte avtalt i banken så følte man seg bare til bry. De nedlegger filialer lokalt og sparer selv der de kan, på bekostning av sine egne trofaste kunder. Rentebetingelser er bånn i bøtta, og de tar ikke hensyn til sine eldste kunder som ikke behersker den digitale verden.
Hei Sølvi, Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss, at du har følt deg til bry. Sånn skal det ikke være, og de trofaste kundene våre vil vi gjerne ivareta på en god måte. Vi er nok ikke best på rente, det har du rett i, men vi tilbyr noe som de billigste bankene ikke gjør; nemlig det at man kan få sin egen rådgiver som man kan avtale møte med og få hjelp og gode økonomiske råd. Kundesenteret vårt er åpent fra kl. 7-23, og her kan man blant annet ringe og få hjelp om man ikke behersker de digitale tjenestene våre. Vi har ikke planer om å legge ned kontorer, og de siste årene har vi faktisk åpnet flere kontorer fremfor å legge ned. Det er fordi vi ønsker å være der kundene våre er og derfor har vi 36 kontorer på Vestlandet. Håper du gir oss en ny sjanse. Ønsker deg en god dag! Hilsen oss i Sparebanken Vest