Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Overgang til Bulder var overraskende enkel. Men så søkte jeg om å øke lånet. Det har gått en over en måned nå uten at jeg har fått svar. Jeg kan heller ikke finne noe bekreftelse på mottatt søknad. Tok kontakt med Bulder og de ba meg vente på svar. Fikk inntrykk av at min søknad var glemt. Så tok jeg kontakt igjen forrige uke for å endre på lånet til et mye mindre sum slik at jeg kunne by på en eiendom med kort frist. Da fikk jeg igjen beskjed om å vente og damen på kundeservice svarte ikke på det jeg spurte om, men repeterte bare at jeg får svar når jeg får svar. Så nå ser jeg meg nødt til å overføre lånet igjen for å få dekket lånebehovet, slik at jeg ikke går glipp av eiendommen. Jeg skulle ønske de var høfligere og mer service innstilte på kundeservice, og jeg skulle ønske man fikk endret lånet med mindre beløp med automatisk saksbehandling. Eller at man fikk kontinuerlig tilbakemelding på hvor lenge det er til de behandler søknaden.
Hei Khan Takk for tilbakemeldingen din. Vi forstår at dette var frustrerende. Sånn skal du ikke oppleve en søknad om å øke lånet. Vi skal gå gjennom systemet og se hva som har skjedd her. Beklager om du har opplevd oss som uhøflige eller ikke har fått den hjelpen du trengte. Hilsen alle oss i Bulder :)
Har nettopp byttet til Bulder og er super fornøyd med prosessen ifbm overgangen. Appen og brukervennligheten, og ikke minst konkurransedyktig rente gjør at jeg totalt sette er meget godt fornøyd så langt.
Hei Øystein Så bra å høre at du er fornøyd med flytteprosessen, appen, brukervennligheten og renten! Det er godt å høre at Bulder fungerer så bra for deg. Vi skal jobbe knallhardt på for å holde deg like fornøyd i fremtiden. Hilsen alle oss i Bulder :)
Har søkt om lån men fått avslag. Dette er helt ok. For å søke om lån må man laste ned Bulder app. Man blir da automatisk kunde og får tilsendt kort. Hvis man får avslag på lån ønsker man jo ikke å ha noe med banken å gjøre. Så hvorfor i all verden har dere denne praksisen, dette er jo godt gammelt bondefangeri. Sak allerede sendt Forbrukertilsynet.
Hei Tore Her har du misforstått. Du behøver ikke laste ned Bulder-appen for å søke om lån. Her skiller vår søknad seg fra de aller fleste andre boliglånssøknader i Norge. Helt siden Bulder åpnet for boliglånssøknader i 2019 har det vært praksis at alle skal kunne søke uten å måtte laste ned appen eller måtte være kunde :) Hilsen oss i Bulder :)
Krever alt mulig av dokumentasjon, langt utover hva som er vanlig når man søker om lån. Har et lån som tilsvarer ca 1,7x av årsinntekt men allikevel krever de utlevering av alle mulige dokumenter du har fra arbeidsgiver.Tenker på grøss og gru hvor lite behjelpelig disse er når du trenger det. Prut heller på renta i banken din før du tenker på å bruke bulder. Styr unna!
Hei Vegard Selv om størrelsen på lønnen er høy sammenlignet med lånebeløpet kan det være nødvendig med dokumentasjon av den inntekten. Dersom søker for eksempel oppgir å ha en høyere inntekt enn det Altinn rapporterer om, ber vi for eksempel om dokumentajson for å forstå avviket. Det kan hende du nylig har byttet jobb og at du derfor ikke har historisk data å vise til for den lønnen du kommer til å få fremover. Da vil dokumentasjon løse dette. For de aller fleste som søker trenger vi ikke hente inn andre lønnsopplysninger enn det vi kan hente fra Altinn. Hilsen oss i Bulder
At de sperrer/tar kontroll over mitt rammelån i annen bank, etter kun forespørsel på tilbud om lån.Og det uten aksept eller signering fra meg. Helt uakseptabelt og kjeltringnykker i mine øyne. Styr unna.
Hei Ak Dette høres ut som en misforståelse. Ta kontakt med oss så finner vi ut av hvorfor du har inntrykk av dette. Hilsen oss i Bulder
Det er umulig og betale till utenland. En bank som mangler dette er ikke helt seriøs.
Hei Inger Det stemmer. Det er for øyeblikket ikke mulig å gjennomføre utenlandsbetaling med Bulder. Hilsen oss i Bulder:)
Appen dekker alle mine behov og er vel i toppen i gebyr og rentekonkurransen også. Kun én gang har jeg lurt på noe som ikke var lett tilgjengeliggjort informasjon. Da fikk jeg utfyllende svar på e-post med bedre responstid enn min tidligere bank.
Hei Trond Så bra å høre at Bulder fungerer godt for deg. Vi vil gjerne høre flere detaljer fra deg om hva du synes ikke var lett tilgjengeliggjort informasjon. Full åpenhet, oversiktlig og god informasjon er viktig for oss. Hilsen oss i Bulder :)