Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Danske Bank
2.0
221 verifiserte omtaler

Danske Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

Danske Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.0
Dårlig
221 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#113
Forferdelig
Danske Bank er rangert
#113 av 116 dagligbanker
21%
Dårlig
21% anbefaler Danske Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 221 omtaler om Danske Bank

FILTRER OMTALER
30
13
8
33
137
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Danske Bank
Danske Bank har 221 verifiserte omtaler på Bytt.no

Danske bank, nei rakk

Omtale av  Arne J

Danske bank sin kundeservice er totalt ubrukelige. Ikke gir de god nok info(dårlig opplæring?), de skaper ekstra arbeid for folk, og de vil knapt la en avsluttet en konto. Det letteste var da å si opp kort, sjekke hvilke tjenester man betaler for, avslutte de, og la 10 kr stå igjen på konto, er det de tar i mnds gebyr bare man rører kortet. Så da tok jeg ut alle pengene. Avsluttet konto kun pga. dårlig kundeservice. Styr unna

Svar fra Danske Bank
13.07.2020 09:10

Hei, Arne. Det er leit å høre at du hadde en dårlig opplevelse med oss. Generelt kan vi si at vi selvsagt alltid forsøker å være løsningsorienterte og finne gode løsninger for hver enkelt kunde, så det er kjedelig å høre at ditt inntrykk er annerledes. Vi setter stor pris på tilbakemeldingen din og den blir tatt videre internt. / Thea

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Danske Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dyktig rådgiver og gunstige avtaler, men forferdelig dårlig nettbank trekker ned

Omtale av  Ida

Har Danske Bank pga Akademikernes gunstige avtale for boliglån. Svært fornøyd med kunderådgiver og all dialog med henne har vært positiv og raske prosesser. Dessverre er nettbanken til Danske Bank helt forferdelig dårlig. Gammelt grensesnitt, lite brukervennlig, for mange steg for å gjennomføre prosesser, vanskelig å finne frem til helt standard oppgaver. Meldinger fra kunderådgiver i Mobilbanken er umulig å finne igjen i nettbanken på desktop. Mobilbanken har begrenset bruksområde og funksjoner, noe som hele tiden tvinger deg inn i nettbanken. Dessverre er opplevelsen av nettbanken og Mobilbanken såpass dårlig at kun det helt nødvendige oppgaver utføres hos Danske Bank og jeg foretrekker i stedet å benytte min gamle nettbank i Sparebanken Vest.

Svar fra Danske Bank
09.07.2020 09:26

Hei, Ida! Det er godt å høre at du er fornøyd med vilkårene du får hos oss, men selvsagt kjedelig å høre at du er misfornøyd med nettbanken og mobilbanken vår. Vi tar med oss tilbakemeldingen din videre. Når det gjelder mobilbanken vår er denne i kontinuerlig utvikling. Vi håper at du velger å bli hos oss, og ta gjerne kontakt med oss enten per telefon eller via melding i nettbank/mobilbank om det er noe vi kan hjelpe deg med. /Thea

11 ukers ventetid

Omtale av  Eirik V

Vi spurte kundeservicen hvor lang tid del ville ta å bytte bank til danske bank. Da fikk vi beskjed om at det ville ta ca to til tre uker. Det har nå gått 11 uker siden vi ga alle våre opplysninger og informasjon til danske bank, for å bytte bank. Vi fikk fikk aldri beskjed fra kunderådgiveren vi hadde under bankbytteprosessen at det ville ta så lang tid. Vi avtalte også tider hvor kunderådgiveren skulle ringe oss, noe som sjeldent ble gjort som avtalt, og vi måtte mase på mail for å få en telefonsamtale. Siden det tok 11 uker, fikk boliglånet vårt en mye større overkurs. Vi regnet med at danske bank ville komme med en løsning med tanke på overkursen, siden den var blitt så høy på grunn av alt for lang ventetid og manglende kommunikasjon fra kunderådgiver. Vi fikk da beskjed at de ikke kunne gjøre noe med overkursen, og at ''det ikke var noe mer å si om saken''. Dette er utrolig dårlig, for her er det rett og slett kun snakk om å rydde opp etter seg, noe danskebank ikke var villig til å gjøre.

Svar fra Danske Bank
25.06.2020 11:33

Hei, Eirik! Det er kjedelig å høre at du har en dårlig opplevelse med oss. Det er beklagelig at det har tatt så lang tid med bankbytteprosessen din, noe som ikke skal ta 11 uker. Vi kan naturlig nok si noe om ditt spesifikke kundeforhold, men generelt kan vi si at vi selvsagt alltid forsøker å være løsningsorienterte og finne gode løsninger for hver enkelt kunde, så det er kjedelig å høre at ditt inntrykk er annerledes. Vi setter stor pris på tilbakemeldingen din og den er tatt videre internt. Beklager igjen at vi ikke kan levere til forventningene, håper likevel du finner kvaliteter som gjør at du ønsker å bli kunde av oss. /Thea

Mye byråkrati

Omtale av  Alan

Dårlig kundeservice spesielt fra rådgivere, tilfredsstillende/forventet behandling fra konsulenter. Vanskeligheter med oppretting av avtalegiro og efaktura avtaler.

Svar fra Danske Bank
23.06.2020 10:23

Hei, Alan. Det er kjedelig å høre at du har en dårlig opplevelse av oss. Om du har konkrete eksempler du er misfornøyd med rundt vår kundeservice setter vi pris på om du tar kontakt med oss enten via melding i nettbanken slik at vi får tatt med dette videre. / Thea

Ny kunde, ikke fornøyd med appen og nettbank

Omtale av  Pål

Hei, Anbefaler dere å oppgradere appen til mer brukervennlig og mer funksjoner, synes dere har god kapasitet til det. Tror ikke det koster veldig mye heller, ser 80% av de som ikke er fornøyde med banken er på grunn av brukervennligheten på nettbanken + appen. F.eks. savner å trykke med "force touch" på iphone og få meny der i fra. Ellers syns jeg de har Norges billigste renter for akademikere :-) Kundeservice: Føler de vil legge på fortest mulig, altså de ber deg om å gjøre alt på nettbanken, noe de kan faktisk gjøre selv.

Svar fra Danske Bank
23.06.2020 10:21

Hei, Pål. Det er kjedelig å høre at du er misfornøyd med både nettbank og mobilbank. Vi setter pris på din tilbakemelding. Vår mobilbank er i kontinuerlig utvikling og vi tar med din tilbakemelding videre. Om du har konkrete eksempler du er misfornøyd med rundt vår kundeservice setter vi pris på om du tar kontakt med oss enten via melding i nettbanken slik at vi får tatt dette videre./ Thea

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Takker nei til nye kunder

Omtale av  Tor

Man er ikke interessant nok for Danske Bank når man er LO-medlem. Kort og grei beskjed fra rådgiveren jeg snakket med i to og et halvt minutt. Hvor mye økonomi det er snakk om var ikke noe tema var beskjeden.

Svar fra Danske Bank
25.06.2020 11:27

Hei, Tor! Det er leit å høre at du hadde en dårlig opplevelse med oss. Vi kan naturlig nok ikke si noe om din spesifikke situasjon her, men generelt kan vi si at vi ønsker å gi alle en gjennomgang og et tilbud. Vi forsøker alltid å være løsningsorienterte og finne gode løsninger for hver enkelt kunde. Selv om vi ikke har en avtale med LO favør ønsker vi fortsatt å gi deg et tilbud. Dersom det fortsatt er ønskelig er du velkommen til å ta kontakt med oss igjen slik at vi får tatt en nærmere titt på saken din. / Thea

Kryptisk!

Omtale av  Frustrert

Jeg er frilanser og har flere oppdragsgivere. Mange utbetalinger står kun oppført som "posteringer" eller bare "lønn". Jeg trenger å få vite hvem som har utbetalt beløpene til meg. Nå har jeg brukt to dager med Bank ID-innlogging og meldingssystem som er så bakstreversk at det er til å grine av for å finne ut av det. Og svaret er at JEG ikke kan finne ut av det, det må en rådgiver gjøre. Og ikke bare ved et enkelt tastetrykk. Nei, jeg må faktisk sende over en liste med kryptiske "posteringer" for å få vite hvem som har utbetalt penger. Det gjør regnskapet fryktelig forvirrende. Jeg har virkelig forsøkt å holde rede på dette gjennom året, men likevel er jobben ekstremt kronglete for min regnskapsfører. Skulle tro dette var en enkel sak. Jeg opplever meg selv som relativt ryddig og digital kompetent, men overfor dette systemet mister jeg helt motet. Jeg har ofte spørsmål til Danske Bank, men jeg orker ikke alt styret med å ta kontakt. Jeg vurderer å bytte bank, for slik kan jeg ikke holde på.

Danske Bank har 221 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Danske Bank mener

Danske Bank

Har ikke tilegnet profilen
Danske Bank deltar ikke på Bytt.no

Danske Bank har ikke tilegnet sin profil på Bytt.no for å besvare spørsmål, løse problemer eller vise takknemlighet til nye og eksisterende kunder.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no og dermed vise nye og eksisterende kunder at de bryr seg om tilbakemeldinger. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Danske Bank besvarer ikke omtaler

Danske Bank har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Danske Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

Danske Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR