Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Danske Bank
2.0
221 verifiserte omtaler

Danske Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

Danske Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.0
Dårlig
221 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#113
Forferdelig
Danske Bank er rangert
#113 av 116 dagligbanker
21%
Dårlig
21% anbefaler Danske Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 221 omtaler om Danske Bank

FILTRER OMTALER
30
13
8
33
137
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Danske Bank
Danske Bank har 221 verifiserte omtaler på Bytt.no

dårlig service

Omtale av  Erfan T

Danske bank må tildeles medalje for å ha landets dårligste service.... Helt jævlig.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Danske Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Bare å bytte bank!

Omtale av  Morten

Som de fleste andre her her jeg nesten bare utelukkende dårlig erfaring med Danske Bank. Byttet grunnet avtalen med akademikerne, og som nevnt av andre her tilbyr de god rente. Dessverre er renten det eneste positive med banken. 1. Ordnet med byggelån via danske bank, de har vært ubrukelig siden dag en, stadig nye behandlere og vi har vært nødt til å sende inn samme dokumentasjon 3 ganger før de endelig kunne gjøre noe. 2. Fikk sperret et kort for 5 uker siden, har enda ikke mottatt nytt kort. Sendte først feil, deretter har de plutselig problemer med produksjon av kort. Får jeg som kunde beskjed om dette ? Nei. Får jeg som kunde beskjed at kortet mitt er sendt (men tydeligvis ikke produsert). Ja. totalt 6 uker uten kort nå. 3. Helt elendig kundeservice, stadig nye behandlere som tydeligvis ikke har erfaring eller kunnskap til å svare på spørsmål. 4. Nettbanken er forferdelig dårlig. De er de tydeligvis helt klar over når du prater med de men ingenting er blitt gjort for at den skal forbedres. Oppsummert, bytter nå bank, villig til å betale mer i rente. Det sier vel nok.

Dårlig kundeservice og dårlige systemer

Omtale av  Hans H

Rævva kundeservice. Evig lang telefonkø, blir bedt om å gjøre alt selv i digitale skjema som ikke fungerer. Hvis du liker å holde det enkelt så styr unna denne drittbanken! Det du sparer i renteutgifter kan du heller tjene på din egen jobb. Hos Danske Bank må du selv jobbe, ringe, skrive og vente.

3 uker for å få et finansieringbevis

Omtale av  Hans

Pga Akademikeravtalen virker danske bank som den lureste banken å benytte når jeg nå skal få meg et boliglån, ettersom de tilbyr den laveste renta. På tross av lav rente vurderer jeg litt å ikke starte å bruke banken ettersom prosessen for kun å skaffe seg et finansieringsbevis er nesten umulig. Etter å ha prøvd 3 ganger å prøve å søke om finansieringsbeviset digitalt uten å få noe tilbakemelding ringte jeg en kunderådgiver. Etter 20 min ventetid på telefon fikk jeg et svar om at for å få finansieringbeviset må man ha møte med en person i banken og nå var det tre uker til neste ledige time. I forhold til andre banker er dette helt sykt. Jeg har fått et bevis i DNB og det tok ikke mer enn en dag.

Slett kundeservice

Omtale av  Birger

Satt i dag nesten en time i telefonen.Bare pausemusikk.Dette holder ikke.Er ny bank løsningen

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Utrolig dårlig brukergrensesnitt

Omtale av  Torjus

Ved overføring til utland er det ikke mulig å kopiere IBAN, navn og adresser. Dette medfører at man manuelt må skrive inn informasjonen med den risikoen det innebærer. I tillegg er brukergrensesnittet fullstendig utdatert og jeg må betale 25 kroner i avgift hver måned kun for å ha en brukskonto med kort, uten at jeg kan finne noe forklaring på dette noe sted. Selv med den gunstige renten jeg får gjennom akademikerne, er det ikke verdt det. Om de fortsatt har avtale med akademikerne i fremtiden og får totalrenovert nettbanken, skal jeg revurdere ;)

Håpløs bank med elendig kundeservice

Omtale av  Monica

Jeg byttet til Danske Bank for et år siden pga gunstig boliglånsrente gjennom Akademikerne - noe de har latt meg angre på mange ganger siden den tid. Nettbanken fremgår som elendig funksjonsmessig (lite brukervennlig, mye du ikke får gjort selv og må i stedet ha hjelp av kundeservice). Bankrådgiveren min har virket uproff siden første dag, hvor jeg blir bedt om å sende inn den samme dokumentasjonen flere ganger. Når jeg tok dette opp laget hun svært dårlig stemning. Da jeg flyttet over fikk jeg beskjed om at de skulle fikse alt; alle avtalegiroer skulle bli flyttet over uten at jeg trengte å gjøre noe. Det som skjedde var derimot at jeg fikk purregebyrer på alle regninger, fordi Danske Bank feilet. Dette lar de meg som kunde ta støyten for. Nylig har jeg også forsøkt å gjennomføre en utenlandsbetaling, og har vært i kontakt med kundeservice både på tlf og chat fordi betalingen ikke gikk igjennom. Jeg fikk beskjed om å prøve med ulik bankinfo, fordi de ikke kunne finne noen feil i betalingen min. Dette resulterte i at jeg la inn 3 betalinger, som etter en god stund kom i retur, hver av de med et gebyr på 300 (!) kr for ikke-utført betaling! Det viser seg at Danske Bank ikke godtar den type konto jeg har forsøkt å overføre penger til - noe ingen av de jeg har snakket med har kunnet fortelle meg. Jeg blir altså gjort ansvarlig for at de ikke har kunnet hjelpe meg, og må nå betale 900 kr for deres manglende info. Alle kan gjøre feil og det er ok, men at de trekker meg for disse gebyrene mener jeg er helt urimelig og utrolig dårlig kundeservice.

Danske Bank har 221 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Danske Bank mener

Danske Bank

Har ikke tilegnet profilen
Danske Bank deltar ikke på Bytt.no

Danske Bank har ikke tilegnet sin profil på Bytt.no for å besvare spørsmål, løse problemer eller vise takknemlighet til nye og eksisterende kunder.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no og dermed vise nye og eksisterende kunder at de bryr seg om tilbakemeldinger. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Danske Bank besvarer ikke omtaler

Danske Bank har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Danske Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

Danske Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR