Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Danske Bank
2.0
221 verifiserte omtaler

Danske Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

Danske Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.0
Dårlig
221 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#113
Forferdelig
Danske Bank er rangert
#113 av 116 dagligbanker
21%
Dårlig
21% anbefaler Danske Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 221 omtaler om Danske Bank

FILTRER OMTALER
30
13
8
33
137
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Danske Bank
Danske Bank har 221 verifiserte omtaler på Bytt.no

Utrolig dårlig brukergrensesnitt

Omtale av  Torjus

Ved overføring til utland er det ikke mulig å kopiere IBAN, navn og adresser. Dette medfører at man manuelt må skrive inn informasjonen med den risikoen det innebærer. I tillegg er brukergrensesnittet fullstendig utdatert og jeg må betale 25 kroner i avgift hver måned kun for å ha en brukskonto med kort, uten at jeg kan finne noe forklaring på dette noe sted. Selv med den gunstige renten jeg får gjennom akademikerne, er det ikke verdt det. Om de fortsatt har avtale med akademikerne i fremtiden og får totalrenovert nettbanken, skal jeg revurdere ;)

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Danske Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Håpløs bank med elendig kundeservice

Omtale av  Monica

Jeg byttet til Danske Bank for et år siden pga gunstig boliglånsrente gjennom Akademikerne - noe de har latt meg angre på mange ganger siden den tid. Nettbanken fremgår som elendig funksjonsmessig (lite brukervennlig, mye du ikke får gjort selv og må i stedet ha hjelp av kundeservice). Bankrådgiveren min har virket uproff siden første dag, hvor jeg blir bedt om å sende inn den samme dokumentasjonen flere ganger. Når jeg tok dette opp laget hun svært dårlig stemning. Da jeg flyttet over fikk jeg beskjed om at de skulle fikse alt; alle avtalegiroer skulle bli flyttet over uten at jeg trengte å gjøre noe. Det som skjedde var derimot at jeg fikk purregebyrer på alle regninger, fordi Danske Bank feilet. Dette lar de meg som kunde ta støyten for. Nylig har jeg også forsøkt å gjennomføre en utenlandsbetaling, og har vært i kontakt med kundeservice både på tlf og chat fordi betalingen ikke gikk igjennom. Jeg fikk beskjed om å prøve med ulik bankinfo, fordi de ikke kunne finne noen feil i betalingen min. Dette resulterte i at jeg la inn 3 betalinger, som etter en god stund kom i retur, hver av de med et gebyr på 300 (!) kr for ikke-utført betaling! Det viser seg at Danske Bank ikke godtar den type konto jeg har forsøkt å overføre penger til - noe ingen av de jeg har snakket med har kunnet fortelle meg. Jeg blir altså gjort ansvarlig for at de ikke har kunnet hjelpe meg, og må nå betale 900 kr for deres manglende info. Alle kan gjøre feil og det er ok, men at de trekker meg for disse gebyrene mener jeg er helt urimelig og utrolig dårlig kundeservice.

Dårlig kunde services og dårlig fagforening avtale

Omtale av  David G

Danske bank lover boliglån til 1.35% via akademikerne men når det faktisk kommer til stykket giver de deg ingen bolig når alle andre banker giver deg boliglån til kjøpe av ny bolig. Jeg har fått ca 3 mil mer i lån hos en konkurrerende bank og danske gav meg nul kr mer i lån til ny bolig!

Verste banken!!!

Omtale av  Kajsa

Jeg har aldri vært borte i en dårligere bank. Hold dere langt unna. Det går ikke å få kontakt med denne banken.

Ikke tidsmessig. En katastrofe av bruker-uvennlighet.

Omtale av  Timbo

Jeg har benyttet SBanken i mange år, og latt meg imponere av hvor langt fremme de ligger når det gjelder brukervennlighet. SBanken er følgelig mitt sammenligningsgrunnlag. De har klart å lage en løsning som bare fungerer og som fungerer godt. Intet behov for brukerveiledninger eller å måtte søke seg frem til hvordan man får utført enkle og dagligdagse oppgaver. Akademikerne-avtalen med Danske Bank er økonomisk gunstig for meg, og jeg byttet derfor til DB. De opplevelsene jeg så langt har hatt med nettbanken, minner meg om "DnB anno år 2000". Meget tungvint og lite intuitivt i et forsøk på å fremstå som elegant. Det er faktisk katastrofalt, sett fra et brukervennlighet-perspektiv. Helt ærlig, det er så ille at jeg vurderer å gå tilbake til SBanken igjen - selv om det vil svi økonomisk. Men skal man virkelig akseptere lite brukervennlige og trege løsninger for hverdagsbruk? Nei. Jeg vil på det sterkeste anbefale Danske Bank å ta en kikk på hva SBanken har klart å få til. Det er et MEGET godt eksempel på hvordan det skal gjøres. Det er tydelig at nettbank-løsningen til DB overhodet ikke har vært prioritert. Noen artige eksempler fra OM NETTBANK - TEKNISKE KRAV samt OM NETTBANK - DRIFTSSTATUS: -Supportsidene anbefaler Internet Explorer v. 9 eller nyere. I år 2021 er det ingen som bør anbefale IE til noe som helst. - Det omtales JAVA-basert BankID-løsning ("For å kunne benytte BankID skal du ha Sun Java installert på din PC"). Dette til tross for at det er fullt mulig å benytte BankID uten Java. Er det i det hele tatt noen som benytter BankID med Java i 2021? - Løsningen er meget treg (dette til tross for at det skrytes av at den skal kunne kjøres over ...56k-modem og ISDN) - Løsningen er lite intuitiv. Forfallsregister ... godt gjemt! Hvor oppretter jeg AvtaleGiro? Hvor finner jeg kvitteringer for utførte betalinger? - Bruk av BankID, kunne dere ikke ha gjort det enkelt: fødselsdato og mobilnummer. Deretter autentisering ved hjelp av BankID/mobil. Ferdig. Men, neida. Må inn med fødselsnummer, ta en runde på BankID/mobil og deretter frem med personlig BankID-passord. Tungvint. Skal Danske Bank i det hele tatt kunne brukes som dagligbank, må tjenestene som skal benyttes på daglig basis faktisk fungere. Knirkefritt. Raskt. Effektivt. Uten irritasjonsmomenter. Dette kan bare bli bedre.

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Elendig kundeservice

Omtale av  Simen

Ikke interessert i beholde deg som kunde. Anbefaler faktisk kundene å bytte bank hvis du er misfornøyd

ELENDIG nettbank, dårlig app

Omtale av  Ørjan

Danske Bank er gode på betingelser, særlig gjennom avtaler med fagforeninger. Men en så ufattelig dårlig nettbankopplevelse skal du lete lenge etter! Nettbanken er treg, lite intuitiv, unødig komplisert, og krever mange klikk og trykk og bekreftelser og ditt og datt for å gjøre de enkleste operasjoner. Appen er marginalt bedre, men generelt ikke noe stjerneprodukt. DB kunne lært mye av Sbanken, som er best i klassen på nettbank og app.

Danske Bank har 221 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Danske Bank mener

Danske Bank

Har ikke tilegnet profilen
Danske Bank deltar ikke på Bytt.no

Danske Bank har ikke tilegnet sin profil på Bytt.no for å besvare spørsmål, løse problemer eller vise takknemlighet til nye og eksisterende kunder.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no og dermed vise nye og eksisterende kunder at de bryr seg om tilbakemeldinger. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Danske Bank besvarer ikke omtaler

Danske Bank har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Danske Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

Danske Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR