Danske Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Gjør en vesentlig forskjell på akademikere kontra vanlige kunder
Gode rentebetingelser via Akademikerne. Appen er ikke så dårlig som mange skal ha det til, jeg savner bare notifikasjon på eFakturaer - mao at man får en varsel selv om man ikke er pålogget. Pålogging på Iphone med FaceID fungerer sømløst. Kundeservice er topp, men noe lang ventetid akkurat nå. Så det kan man bli bedre på. Selv om jeg opplevde ikke dette problemet før koronapandemien.
Hei, Veldig godt å høre at du er fornøyd med våre selvbetjeningsløsninger og ikke minst dine vilkår hos oss. I mobilbanken har du nå mulighet til å aktivere slik at du får varslinger når det ligger et fakturakrav til godkjenning. Varslingsfunksjonen aktiverer du i mobilbanken ved å trykke på menyvalget "Mer- Innstillinger" og knappen "pushvarslinger". Videre går du tilbake på forsiden og videre inn på menyvalget "betal og overfør"- "faktura". Da er varslingsfunksjonen aktivert og du vil få en notifikasjon når du har et eFaktura-krav som må godkjennes. Takk igjen for hyggelige tilbakemeldinger. /Rasmus
Utrolig vanskelig å få tak i kunderådgiver, og ting tar mye lenger tid enn avtalt. Det virker som de helst ikke vil ha kunder.
Hei, Siren. Det er synd å høre at du har hatt dårlige opplevelser med oss. Vi ønsker selvfølgelig ikke at det skal være slik. Vårt fokus er at hver enkelt kunde skal føle seg velkommen og ivaretatt, og vi må bare beklage at vi ikke har nådd opp til dine forventninger her. Vi har den siste tiden opplevd stor pågang som skaper en del lengre ventetider enn vi ønsker. Vi takker for din tilbakemelding og tar dette videre med internt. /Rasmus
Ingen kundeservice i det hele tatt. Ikke en bank for middelklassefamilier. Fornærmende, sett ned på og svarte uten svar. Ingen rådgiving. Jeg har fått bedre tjeneste og tilbud i andre banker som jeg har aldri vært kunde. Jeg slutter i denne banken og tar med meg hele familien og min bedrift.
Hei, Katrine. Det er veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi ønsker selvsagt ikke at noen av våre kunder skal sitte igjen med denne opplevelsen. Vi kan generelt si at vårt fokus alltid skal være å finne den beste løsningen og sørge for økonomisk trygghet for våre kunder. Hvis det ikke er for sent å rette opp inntrykket setter vi pris på om du tar kontakt med oss. / Thea
Jeg har nå vært kunde i danske bank i 5 år, hovedsaklig på grunn av akademikeravtalen. Men etter mine siste erfaringer, betaler jeg gladelig en høyere rente for bedre kundeservice! Etter at jeg kontaktet Danske bank, tok det TRE uker med å få et møte med banken ang boliglån. På grunn av lav EK, fikk vi innvilget litt lavere lån enn det vi hadde håpet på. Da drømmeleiligheten dukket opp en uke etterpå til en litt høyere pris, klarte vi å skrape sammen den ekstra egenkapitalen vi haddeog kontaktet rådgiveren for å øke finansieringsbeviset. Men rådgiveren var umulig å få tak i. Etter å sendt melding i nettbanken og e-post, uten å få svar på en uke, forsøktejeg å ringe kundeservice. Etter 2 timer på vent, ga jeg opp. Jeg forsøkte da chat-funksjonen i nettbanken, hvor jeg etter hvert fikk svar. Jeg fortalte problemet mitt og dama på chat skulle få rådgiveren til å kontakte meg. 3 timer senere får jeg en melding i nettbanken fra rådgiveren om at han skal se på saken og komme med en tilbakemelding på torsdag. I dag er det tirsdag (!) og jeg har fortsatt ikke fått svar. Jeg har gitt opp hele greia og tok i dag kontakt med DNB som gledelig ville gi meg både boliglån og en fin rente :)
Hei, Britt. Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med oss og har hatt problemer med å komme igjennom til oss. Vi har dessverre stor pågang for tiden og dette medfører lang ventetid i perioder. Vi jobber på spreng med å få svart så fort som mulig på alle henvendelser og vi kan ikke annet enn å beklage ventetiden. Vi ønsker selvfølgelig ikke at noen av våre kunder skal oppleve dette. Vi setter pris på din tilbakemelding og den vil bli tatt med videre internt. / Thea
Det eneste positive er renten, men snart er heller ikke det nok. For hver gang jeg går inn i nettbanken vokser min mistillit til nye høyder, det er så ufattelig dårlige løsninger!! Det er faktisk verdt å betale mer for å slippe å kjenne på det sinne som kommer hver gang jeg er inne i nettbanken.
Hei, Kari. Det er godt å høre at du er fornøyd med vilkårene du har hos oss, men leit å høre at du er misfornøyd med våre digitale løsninger. Nettbanken er noe vi jobber med, og vi setter pris på din tilbakemelding og tar det med oss i vår utvikling av digitale løsninger. / Thea
Jeg flyttet boliglånet til danske bank grunnet lav rente gjennom Tekna sin avtale. Det fungerer, renten er lav. Men vi tok omsider avgjørelsen å bytte bolig, og der begynte problemene. På 4 uker har ikke danske bank klart å ferdigstille et finansieringsbevis, noe som min lokale bank klarte på en ettermiddag. Det viser seg også at Danske Bank har tatt alt av verdier som sikring, selv fritidseiendommen vår som i utgangspunktet er nedbetalt. Vår lokale bank kan ikke ferdigstille finansieringsbeviset før heftelsen på fritidsboligen er slettet. Enkel sak å rette opp ifølge min lokale bank, men selv om jeg ringt hver dag den siste uken så klarer ikke danske bank å få seg til å slette den heftelsen. Kundeservice på telefon lover hver dag å ordne opp og gi oss bekreftelse på at heftelsen er slettet, men dagene går uten at vi hører fra dem. Vi har funnet drømmeboligen vår, har vært på visning og har veldig lyst å legge inn bud men må vente til Danske Bank klart å få slettet en heftelse slik at vi får vår lokale bank med på laget. Fryktelig, fryktelig kundebehandling. Det virker som at vi må gå rettens vei for å tvinge danske bank til å ordne opp i dette.
Hei, Johan. Fint å høre at du er fornøyd med vilkårene du får gjennom Tekna avtalen. Vi må bare beklage at du har hatt denne opplevelsen med oss. Dette er selvsagt ikke noe vi ønsker at noen av våre kunder skal oppleve. Vi kan naturlig nok ikke si noe om din spesifikke situasjon her, men din tilbakemelding vil bli tatt med videre internt. Vi setter pris på om du kan ta kontakt med oss per telefon slik at vi kan få undersøkt saken din. / Thea