Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Danske Bank
2.0
221 verifiserte omtaler

Danske Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

Danske Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.0
Dårlig
221 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#113
Forferdelig
Danske Bank er rangert
#113 av 116 dagligbanker
21%
Dårlig
21% anbefaler Danske Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 221 omtaler om Danske Bank

FILTRER OMTALER
30
13
8
33
137
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Danske Bank
Danske Bank har 221 verifiserte omtaler på Bytt.no

ELENDIG nettbank, dårlig app

Omtale av  Ørjan

Danske Bank er gode på betingelser, særlig gjennom avtaler med fagforeninger. Men en så ufattelig dårlig nettbankopplevelse skal du lete lenge etter! Nettbanken er treg, lite intuitiv, unødig komplisert, og krever mange klikk og trykk og bekreftelser og ditt og datt for å gjøre de enkleste operasjoner. Appen er marginalt bedre, men generelt ikke noe stjerneprodukt. DB kunne lært mye av Sbanken, som er best i klassen på nettbank og app.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Danske Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Man må bare le

Omtale av  Martin

Har brukt de siste tre ukene på å prøve å bli kunde i Danske Bank. Mitt inntrykk så langt er at de aldri har fått nye kunder før De forskjellige personene jeg har vært i kontakt med så langt (7 stk totalt) svarer på spørsmål i hytt og gevær, og det finnes ingen kontinuitet eller oversikt over hvor jeg er i prosessen. Tre ganger har jeg vært å skrevet ut og scannet inn dokumenter, og jeg har også vært på postkontoret og legitimert meg med pass. Jeg har fem forskjellige mailrekker med forskjellige folk (du sender melding til en, så får du svar av en helt annen person i Danske Bank), og har snakket på telefon etter å ha ringt i 40 minutter. Nå fikk jeg endelig bekreftet at alt var i orden - og behandlingstiden for å opprette en enkel brukskonto? En uke. Du hørte riktig - en uke for å opprette en brukskonto etter de har mottatt alle papirer. Og bank id? Det får jeg etter brukskonto er opprettet. Du trodde kanskje det var en sånn kodebrikke, eller at man bruker bank id med et par trykk på mobilen? Neida - de tilbyr ikke bank-id brikke eller bank-id på mobil, men en egen app som har 1,9 i vurdering på app store. På dette steget i prosessen håper jeg bare at jeg får betalt regninger igjen før sommeren. Virker som de skrev under Akademikerneavtalen for så å sparke halve staben

Veldig tungvint å få personlig rådgiving

Omtale av  Cecilie

Veldig vanskelig å komme igjennom kundeservice og henvisninger til diverse hjemmesider for faktisk å få snakket med en rådgiver. Fikk beskjed om at boliglån aldri blir innvilget over telefon og at det derfor ikke var noe poeng i å snakke med en rådgiver. Jeg forstår at man må ha elektronisk signatur for å godkjenne et lån i siste instans, men å før dette tidspunktet er det vel ytterst normalt å kunne diskutere ulike investeringsmuligheter med en rådgiver i banken? Kontaktet annen bank for råd om hva som er lurt å investere i, fikk hjelp direkte.

Dårlig kundeservice og kontaktmulighet

Omtale av  Ikke F. K

Står i kø i timesvis uten å få hjelp. Peøver å finn andre nummer eller annen kontaktinfo på nettet, men uten hell. Kan ikke bruke hele dagen på å få tak i danske bank.ordne heller en funksjon som gjør at dere ringertilbake.!

Forespørsler til banken

Omtale av  Aleksander

Føler ikke at man er ivaretatt som kunde. Har ikke en fast rådgiver og når man har diverse forespørsler er det tungvindt med forskjellig rådgiver hver gang som ikke har satt seg inn i kundeforholdet. Samme spørsmål må besvares flere ganger. Det går også lang tid for å få svar. Det er aldri noen oppfølging fra banken.

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Jeg vil bare avslutte hele kundeforholdet, men får det ikke til:(

Omtale av  Øyvind

Umulig å bruke nettbank, skjulte kostnader. I mitt tilfelle hadde jeg Tekna kundeavtale som visstnok var gratis for studenter. Den begynte visst å koste 25kr i måneden da jeg var ferdig studert. Jeg begynte aldri å bruke kontoene i Danske Bank fordi nettbanken var helt grusom å bruke så kontoene mine var tomme og derfor fikk jeg overtrekksgebyr når de i skjul begynte å trekke disse månedlige beløpene. Elektroniske meldinger forsvant etter jeg hadde lest dem én gang. Hver operasjon tar ca. en haltime å få til pga. lite logisk grensesnitt. Stadig store røde bokser med feilmeldinger. Prøvde å kontakte kundesupport via en chat, men den virket ikke. Jeg har prøvd i månedsvis å avslutte denne såkalt gode kundeavtalen, men får det ikke til. Når jeg klikker for å kontakte support får jeg bare en feilmelding. Totalt har dette kostet meg over 200kr i overtrekksgebyrer for å få lånebetingelser som det viste seg at DNB kunne matche. Jeg setter inn penger regelmessig bare for å dekke de månedlige kostnadene. Hele nettbanken føles som et sort hull. Jeg har prøvd å slette alle kontoene mine, men jeg får det ikke til, fordi de har et par øre i negativt beløp og jeg vet ikke hvorfor. Jeg har ingenting positivt å si om Danske Bank, men jeg har hørt at de selv sier at de har bra kundesupport, og det er kanskje ikke så rart, for de må ha fått god trening så vaskelig som det er å bruke nettbanken. Hvis du er pensjonist, er vant til unødvendige utgifter og foretrekker å snakke med rådgivere framfor å bruke nettbank kan det hende Danske Bank er midt i blinken.

Gebyrer, elendig nettbank og dårlige betingelser på huslån sammenlignet med konkurrenter

Omtale av  Thomas T

Byttet fra Danske bank til. Nybygger.no. Nettbanken til Danske bank er vanskelig å bruke, de tar betalt gebyr for å hvert terminbeløp for huslån, samt gebyr for å ha en innskuddskonto. Jeg fikk også vesentlig bedre vilkår ved å bytte til Sparebanken Øst sitt konsept: Nybygger.no.

Danske Bank har 221 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Danske Bank mener

Danske Bank

Har ikke tilegnet profilen
Danske Bank deltar ikke på Bytt.no

Danske Bank har ikke tilegnet sin profil på Bytt.no for å besvare spørsmål, løse problemer eller vise takknemlighet til nye og eksisterende kunder.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no og dermed vise nye og eksisterende kunder at de bryr seg om tilbakemeldinger. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Danske Bank besvarer ikke omtaler

Danske Bank har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Danske Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

Danske Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR