Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 370 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 370 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 370 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
996
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no

Elendig nettløsning@

Omtale av  Melle

Får ikke fullversjon fra mobil (som tidligere) og er dermed ikke mulig å endre feks fast overføring,! Blant annet... ang kundeservice: hvilken, hvor?

Svar fra DNB Bank
07.05.2022 08:24

Hei Melle! For å logge inn i fullversjonen av nettbanken på telefon kan du gå til www.dnb.no og bla helt ned på siden til "Dagligbank - Nettbank". Deretter trykker du på "logg inn i fullversjonen av nettbanken fra mobil" :) Kundesenteret vårt tilgjengelig via chat fra innlogget nettbank og på telefon 915 048 00 hver dag fra klokken 07-23. Erfaringsmessig er det mindre kø om morgenen og utpå ettermiddagen/kvelden :) /Tonje

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Uendelig mengde problemer

Omtale av  Frank

Mye problemer som oppstår. Når du tenker du har løst et problem oppstår et nytt.

Svar fra DNB Bank
07.05.2022 08:25

Hei Frank! Leit å høre at du er misfornøyd med tjenestene våre. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 915 048 00 eller start en chat med oss fra innlogget nettbank, så kan vi selvsagt se nærmere på det :) /Tonje

Umulig å få kontakt med banken

Omtale av  Tor

Priser og renter skiller seg ikke særlig ut fra markedet. Problemet med banken er at den er fullstendig utilgjengelig. Byttet fordi jeg kontaktet banken vedr. finansiering. La inn forespørsel elektronisk og så hørte jeg absolutt ingenting på over 2 mnd . til tross for gjenntatt purring på svar. Tok i mellomtiden kontakt med konkurrerende bank og fikk god hjelp til bedre vilkår. Flyttet alle konti og lån og hvem tok da kontakt tror du… Sliter nå med bank id i min nåværende bank ettersom DNB fortsatt ikke har avsluttet mitt kundeforhold og bankid fortsatt er aktiv hos dem. Blir nå bombardert med mail og meldinger om identifisering, kanskje jeg nå kan bli kvitt mitt kundeforhold…

Svar fra DNB Bank
07.05.2022 08:28

Hei Tor! Takk for tilbakemelding. Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd med oss. Vi forhindrer ikke at man kan avslutte kundeforhold om det er noe man ønsker å gjøre. Om man tar kontakt via innlogget chat i nettbanken, via nettbankmelding (Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss) eller på telefon 915 04800 så vil en rådgiver kunne bistå med å avslutte kundeforhold. /Tonje

Søppelbank , en skam for ordet bank.

Omtale av  Wiking

Kundeservice er ubrukelig om du er så "heldig" at du etter 40 minutter i kø treffer en som selvsagt ikke kan hjelpe deg eller ikke gjør som de lover. Det er ingen annen nettbank med så mye feil og nedetid som DNB sin. Når den en gang i blant virker, er den ganske grei. Ved årets relegitimering forsøker idiotene å presse deg til å laste ned enn helvetes app jeg ikke vil ha. Alternativt kan du sitte to timer i telefonkø for å få dritbanken til å sende deg i nettbanken det du trenger for å sende passkopien der, eller du kan reise en time til nærmeste filial for å stå i kø. Løsning: Send mail i nettbanken og skjell dem ut så jæ***g at du nesten rødmer selv. Resultat: Da kom løsningen så fort som f.. i nettbankens postkasse. Hvorfor kunne man ikke klikke seg inn på en løsning i nettbanken UTEN app, eller hvorfor sendte de ikke løsningen til alle så man kunne velge?? Nei, de arrogante jæ***ne vil lage det så tungvint at folk laster ned en app de ikke vil ha fordi de ikke orker mer. En søppelbank som man dessverre havnet automatisk i da man fulgte med på lasset fra postbanken. DNB er norges værste søppelbank, styr unna!!!!

Svar fra DNB Bank
05.05.2022 13:27

Hei Wiking. Takk for tilbakemelding. Vi har stor pågang for tiden, og det vil dessverre medføre lenger ventetid til vårt kundesenter. Det er som sagt ikke et krav at du laster ned appen, men det er et av alternativene vi tilbyr til å legitimere seg. /Viktoria

2010 ringte, de vil ha nettbanken sin tilbake

Omtale av  Stian

Har vært kunde hos DNB i mange år, helt siden jeg fikk mitt første bankkort og den røde tråden alle disse årene er den helt elendige nettbanken deres. Knotete, forvirrende design og løsninger som er gjemt på de merkeligste steder gjør det her til en skikkelig dårlig brukeropplevelse. Rett og slett utrolig at en så stor bank som DNB kan stå inne for en så ubrukelig løsning. Blir nesten flau på deres vegne. Synes synd på eldre og andre med mindre teknologisk innsikt som må prøve å navigere det rottereiret de kaller nettbanken. Appen på Android fungerer greit, liker spesielt godt at man kan skanne regninger, men utenom å få en oversikt, betale og overføre mellom egne konti så må du inne på den tragiske nettbanken igjen.

Svar fra DNB Bank
04.05.2022 10:41

Hei, takk for tilbakemelding. Vi jobber med å forbdre våre digitale løsninger og håper at vi kan vise til løsninger i nær fremtid som vil forandre ditt syn på våre digitale løsninger! /Vinjar

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Ingen Apple pay = bytte bank

Omtale av  Tor

Ja, man kan jo spørre seg om det ikke er drastisk, men faktum er at så lenge google pay har virket har jeg brukt dette, og nå så vant til friheten med å ikke ha med lommebok etc noe sted at jeg er avhengig av dette... og ja, vil faktisk gå så langt at jeg bytter bank (inkl lån etc) for å få dette.. Skjerp dere DNB, dere henger etter, og de unge idag gidder ikke velge dere om ikke dette er på plass (og det MEGET fort), vipps er fint, men LANGT flere butikker har kontakløs/tæpping enn de som har vipps... vipps er et supplement.. IKKE en erstattning... dessuten funker IKKE vipps i utlandet... Jeg skal gå en runde med meg selv, men ender antagelig opp med å bytte bank....

Svar fra DNB Bank
03.05.2022 09:35

Hei, takk for tilbakemelding! Vi har Apple Pay ofte oppe til vurdering, men vi velger per dags dato til å fokusere på Vipps sin betalingsløsning! Vi håper vi kan komme med tjenester i fremtiden som snur ditt syn på våre tjenester i dag! /Lars

Norges værste bank.

Omtale av  Miriam

Det skulle ikke vært lov til å få kjøpe Sbanken, av en eksisterende elendig bank. En bank som prøver å få mest mulig penger fra kunder med sine usynlige tjenester i tillegg til og ikke få lov/ mulighet til å avslutte kundeforhold.

Svar fra DNB Bank
03.05.2022 09:40

Hei Miriam! Leit å høre at du er misfornøyd med oss, slik skal det ikke være. Vi spesifiserer kostnaden for våre ulike produkter og tjenester her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/pris Vi forhindrer ikke at man kan avslutte kundeforhold om det er noe man ønsker å gjøre. Om man tar kontakt via innlogget chat i nettbanken, via nettbankmelding (Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss) eller på telefon 915 04800 så vil en rådgiver kunne bistå med å avslutte kundeforhold. Ønsker deg en fin dag! /Lars

DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener
Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR