Handelsbanken har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Dårligste kundeservice jeg har vært borti.Jeg har selv jobbet med kunder hele min karriere.
Jeg hadde tidligere en god relasjon til Handelsbanken, men i den senere tid har har situasjonen endret seg. Banken svarer verken på e-poster eller gir tilbakemelding på telefonen på tross av purringer (også til medarbeidere på filialen som skal gi beskjed videre til rette vedkommende). Hvis det fortsetter slik må jeg dessverre finne meg en annen bank.
Nettbanken hos handelsbanken er en tragedie, fra midten av oktober 2021 gjorde de Forandringer som resulterte at det kommer opp bare en blank side ved bruk av Bank id, Min bank id fungerer perfekt andre plasser ved innlogging. Har også testet mine nettlesere mot ”bankid.no/privat/” uten det er påvist noen feil. All dokumentasjon er blitt forelagt lokalkontoret i skien, de sender saken videre uten Dette har løst noe. Når jeg spør hvilken forandringer De har foretatt, får jeg ingen svar Heldigvis har jeg fått stoppet innbetaling av lønn etc og tatt ut sparepengene fra denne Banken. Mest sannsynlig forlanger denne banken at du sitter med en ny eller nyere pc, med det Siste oppdaterte systemet hele tiden ( ikke noe bank for folk flest ) Dette bør fremgå på hjemmesiden til handelsbanken , hvis en kunde ønsker og knytte til seg nettbanken, hva de forlanger av kunden`s pc av programvare,nettlesere, oppdateringer alder på pc etc. etc ( det virket nesten som lokal-kontoret i skien mente at dette fant kunden ut av , etter hvert ) Renter på lån og innskudd er ikke mye og skryte av heller ( bra det er konkurranse I dette markedet ) Aage s
Ringte de. Fikk rente muntlig på tlf. Da la seg 0.2 % under det vi fikk i annen bank. De fikk all info på forhånd. Lån, leieinntekter, lønn, tilgang alltinn. De matchet det vi hadde i dag og nye tilbudet fra annen bank. Dette var med ny renteoppgang sa de på tlf. Da vi kom i banken 1.5 uke etterpå, sa de at det ikke gjald. Kunne gi oss 0.2 % på ett lån men 0.15 % høyere på de to andre lånene. Alt er 2 lån med delt inn på utleie hus i banken. Eneste argumenta var deres inntjening. Det er lureri å gi muntlig avtale, for og si at vi at de matcher. Tar oss fri fra jobb for å møtet opp i banken da vi trodde vi fikk 0.2% lavere en tilbud annen bank. For å legge på 0.15 %. Ved oppmøte på 60 % av lånet. Dette ville kostet oss ca 1200-1500,- mere i mnd. Skal sies vi har mellom 53-65 % i belåningsgrad. Ga beskjed om at dere kunne ringt på forhånd når dere endret mening på 1.5 uke. Dette var bortkastet tid og svært dårlig kundebehandling. Dårlig service av en anbefalingsbank. Synd det ikke er opptak når man ringer direkte.
Hei! Vi skjønner at det er kjedelig om man, av en eller annen grunn, kommer i en situasjon der ting ikke var slik man forventet. En ting er i alle fall sikkert: Bankens rådgivere har ingen intensjon om å lure noen. Selv om det ikke ble klaff mellom dere og banken denne gangen, kan dere ta med dere at Handelsbanken år etter år har blant de aller mest fornøyde bankkundene i Norge (ifølge Norsk kundebarometer og EPSI). Blant annet opplever kundene at Handelsbanken er den aller enkleste banken å komme i kontakt med. Gode ønsker med finansieringen! Håper det ordnet seg.
Etter 20 års kundeforhold er banken vanskelig å ha med å gjøre. Har nok garantier for lån, men lite samarbeidsvillig og kunde behandler lite kundevennlig. Har aldri missbrukt kontoer hos dem og alt man ber om er vanskelig, dette gjelder også bedrift. Anbefaler alle å styre unna denne banken. Gjør dere selv en tjeneste her
Hei! Kjedelig at du opplever det vanskelig. Om vi ser på undersøkelsene (Norsk kundebarometer og EPSI) viser tallene at Handelsbanken har blant Norges mest fornøyde kunder, er blant de enkleste bankene å forholde seg til (kortest svartid av alle banker). I tillegg opplever kundene at Handelsbanken er den banken som viser størst interesse for kundene og er best til å følge dem opp. Det er ikke alltid vi lykkes, men tallene viser i alle fall at vi lykkes ofte. Om du skifter bank, håper vi du finner en bank du vil trives godt i.
Ba om mellomfinansiering for å kjøpe et hus før jeg hadde fått solgt mitt eget. Først ble jeg møtt med at det ville de ikke tjene noe på, men etter at jeg fremla at jeg tross alt hadde vært kunde i over 50 år, ndlot de seg til å gi meg et tilbud til en rente på bortimot 7%! Dette til tross for at jeg hadde sikkerhet både i huset, hytte og bankinnskudd. Fikk tilbud fra en annen bank også, til en rente på under 2 %. Da jeg sa at jeg ikke hadde bruk for lånet, fikk jeg beskjed av rådtgiveren (filial Ski) om at jeg ikke var kunde i banken mer! Først ringte jeg til sjefen og forklarte situasjonen, så ble jeg oppringt av denne rådgiveren igjen og ble servert enda flere uforskammetheter. Så skrev jeg en klage til retti instans internt i banken og fikk etter 14 dager et skriv som bare var en svada av tåpelige unnskyldninger - ikke en bank som Handelsbanke verdig. Jeg skrev tilbake at jeg ville finne meg en annen bank - det har jeg nå gjort og har tillit til at jeg aldri vil bli behandlet p denne måten der. Fryktelig synd, for i Handelsbanken begynte jeg min arbeidkarriere som sekretær for en av banksjefene og hadde bare gode minner fra denne tiden. Og jeg har aldri gjort meg skyldig i noen form for overtredelser i alle disse årene, så dette er egentlig helt ubekripelig - og pinlig. At folk som skal behandle kunder ikke eier oppdragelse er mer enn beklagelig.
Hei! Det var synd at det ikke ble full klaff mellom deg som kunde og oss som bank her. Håper du blir godt fornøyd med ny bank!
Flink til å komme frem til den løsningen som er best for meg og min familie. Vi en ryddig økonomi, men de er konstruktive, men ikke belærende. Kommer med innspill som er relevante som jeg bør tenke over, uten å kreve endringer.
Takk! Det var hyggelig å høre :-). Vi ønsker å være personlige og proaktive rådgivere, men ikke selgere. Hva som er langsiktig best for deg som kunde, skal alltid være styrende.