Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Umulig å få kontakt pr tlf. Ringte først, takket ja til at Nordea skulle ringe opp når jeg var først i køen Ble oppringt, ventet ytterligere 14 minutter og 10 sekunder uten å få kontakt...Håpløst dårlig!
Hei Wenche. Vi opplever for øyeblikket ekstra stor pågang til våre linjer på grunn av migrering av nye kunder fra Danske Bank. Dette resulterer i en beklagelig lang ventetid, men vi jobber på spreng og med alle ressurser for å kunne redusere køen og besvare telefonen så fort som mulig. Vi minner om at vår kundeservice er åpent fra 08:00 til 21:00 søndag til fredag, og fra 08:00 til 17:00 på lørdager. Trafikken er som regel størst mellom 10-15 og ringer du utenfor denne perioden så skal du komme gjennom uten å vente noe særlig lenge. Vi beklager ulempene dette medfører og setter stor pris på din tålmodighet. / Everth
Får ikke tilgang på penger eller kontoer som følge av tvungen overgang fra Danske bank. Har ikke penger på brukskonto eller mat. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Håper denne banken går til grunne.
Hei Ulrik. Det er trist å lese at du ikke hadde tilgang til dine penger eller kontoer som følge av overgangen fra Danske Bank. Alle kunder som er satt over fra Danske Bank skal nå ha tilgang til både penger og kontoer som var tilgjenglig hos Danske Bank. Om du fortsatt ikke har tilgang til dette anbefaler jeg at du kontakter vår kundeservice direkte via chat i nettbank/mobilbank eller på telefon 232 06001 slik at vi får undersøkt dette nærmere. /Yousof
Har ingenting å utsette på banken. Den er redelig og informativ
Hei Gudmund. Takk for din tilbakemelding! Det er flott å lese at du trives som kunde hos oss og føler deg ivaretatt. / Everth
Det er vanskelig å forestille seg en dårligere kundeopplevelse enn den man får hos Nordea. Når man prøver å kontakte banken blir man møtt av en vegg av førstelinjekonsulenter som ikke kan hjelpe med noe, og som ikke har anledning til å utvise skjønn. En fast rådgiver har man ikke, så det er ikke mulig å kontakte noen som faktisk kan hjelpe. Vi har endelig bestemt oss for å bytte bank, men foreløpig skjer det ingenting, fordi Nordea ikke har klart å besvare henvendelsen om restbeløp og pant. Det er rett og slett komisk å se at Nordea snakker om kundetilfredshet, når det er så åpenbart at de kun ser på kundene som kveg som kan melkes for penger. Den eneste grunnen til at denne banken har kunder er at det er en stor bank med et stort markedsføringsbudsjett, og folk vet ikke bedre. For din egen del: velg en hvilken som helst annen bank (med unntak av DNB).
Hei Kyrre. Det er leit å lese at du har en negativ oppfatning av oss som bank og at du har hatt en dårlig opplevelse i kontakt med vår kundeservice. Vi bruker store resurser for å kunne løse de fleste henvendelser i kontakt med vår kundeservice og selv om du ikke har fått tildelt en personlig rådgiver skal det alltid være mulig å booke en samtale med en i banken for en gjennomgang sammen med deg. Det er svært beklagelig at du har tatt avgjørelsen om å bytte bank, den prosessen behandler fortløpende og du vil få svar angående flytting av kundeforhold i løpet av kort tid. Vi håper at du/dere ønsker å gi oss en ny sjanse i framtiden til å vise at vi virkelig bryr oss om kundene våre og strekker oss langt for å gjøre kundene våre fornøyde. / Everth
Solgte bil for 70 000, hadde 48 000 igjen i lån, fikk utbetalt 7900, kundeservice er ufyselig som bare det, værste jeg har vært med på
Hei Morten. Det er leit å lese at du har hatt en dårlig opplevelse med vår kundeservice. Vi har stort fokus på kundetilfredshet og vi ønsker alltid å vise at vi bryr oss om kundene våre. Jeg håper at du vil gi oss en sjanse til å rette opp denne situasjonen, ta gjerne kontakt med oss på telefonnummer 232 06001 så skal vi sette deg i dialog med riktig person i banken som kan hjelpe deg med dette. / Everth
Jeg byttet til Nordea med lovnad om god rente på mitt boliglån. Dette lå godt under markedspris og jeg var godt fornøyd i 6mnd. Etter at styringsrenta gikk og en sjekk i markedet, lå jeg plutselig solid over markedspris. Jeg byttet tilbake til min gamle bank. I etterkant har Nordea nektet å lukke min gamle konto og har fakturert meg terminbeløp for en ubrukt konto. Dette ble først ryddet opp i da jeg igjen måtte kontakte dem. Likevel er kontoen min enda ikke lukket. Nå nylig fikk jeg beskjed om at Nordea har kjøpt opp Danske Bank og at de gode vilkårene på mitt 365-bensinkort forsvinner. Selv om jeg gjentatte ganger har informert om at jeg ikke er interessert i et kundeforhold i Nordea og at jeg ønsker å avslutte mitt kundeforhold, fortsetter jeg å få dialog om overføringen. Jeg vil også gi kritikk til kundeservice hos begge selskapene som hverken har callbackfunksjon eller informasjon om hvor du er i køen når du ringer dem. Helt håpløst. Nordea har dessuten en fryktelig uryddig nettbank som gjør det vanskelig å holde oversikt over utgiftene.
Hei Sondre. Det er trist å lese om din opplevelse hos oss. Det skal selvfølgelig ikke være slik at vi ikke skal være behjelpelige med å avslutte din konto hos oss. Her blir det vanskelig for meg å kommentere/hjelpe med kontoen på grunn av personvern og anbefaler at du kontakter oss direkte angående denne kontoen. Det er slik at fordelen din på 365-kortet vil falle bort ved overgangen, men vi vil også snart tilby cashback på kredittkort hos oss. Om dette er noe som er aktuelt for deg er du velkommen til å søke om kredittkort hos oss! Det skal heller ikke være slik at du mottar informasjon om overgangen når du ikke ønsker det. Vi trenger da at du kontakter oss direkte angående dette slik at vi får undersøkt grunnen til at du fortsatt mottar informasjon som du ikke ønsker. Vi har for tiden hatt stor pågang og dette har ført til at vi har blitt nødt til å slå av callbackfunksjonen slik at vi får fokusert på kundene som ringer inn først og beklager for ulempen dette har medført for deg. Vi setter pris på din tilbakemelding og vil presisere at du alltid er velkommen tilbake som kunde i fremtiden om dette skulle være aktuelt for deg! /Yousof
Kundekonsulenten var arrogant og lite behjelpelig etter å ha godkjent billån. Konsulenten svarte alltid kort og grinete ved kommunikasjon.
Hei, Så leit å lese om din dårlige erfaring med Nordea Finans her. Selv om dette ikke er oss direkte, så skal vårt datterselskap etterleve våre gode Nordea-verdier, og skal på ingen måte være arrogant og lite behjelpelig i kontakt med deg som kunde. På vegne av vårt datterselskap så må jeg bare beklage for din opplevelse, også skal jeg sørge for at de får din tilbakemelding om denne erfaringen. Hos alle Nordea selskaper så skal du bli behandlet med respekt, og du skal få god hjelp. Dersom du fortsatt har noe uoppklart med de, så vil jeg tro og håpe at de retter opp dette dårlige inntrykket om du kontakter deres kundeservice og gir de en ny sjanse, så skal jeg ta med denne generelle tilbakemeldingen til de også. /Mikael
Dårlig kundeservice. Måtte vente på svar om refinansiering nesten 1 måned. Meg og samboeren har spart opp en god del penger i banken og synes de fortjener ikke tilliten med å drive alt som vi spart opp.
Hei Martin. Det er leit å lese at du har hatt en dårlig erfaring med refinansieringsprosessen hos oss. Vi har stort fokus på kundetilfredshet og derfor blir hver enkelte søknad personlig behandlet av rådgiver i dialog med søkeren. Vi beklager at du måtte vente så lenge og håper at du ønsker å gi oss en ny sjanse til å vise at vi bryr oss om alle kundene våre og strekker oss langt for å møte forventningene dine. / Everth
Nettbank etablert i internetts gullalder. Nedetid flere ganger i uken, gjerne daglig. Ren gambling om de er oppe eller ikke når du trenger dem, daglig, gjennom hele året. Nordea har, uten tvil, Norges dårligste og mest inkompetente tekniske kompetanse. Denne gjengen har garantert kake på kontoret når nett og mobilbank har kjørt i 24 timer i strekk uten og knele.
Hei Freddy. Jeg forstår din frustrasjon angående tekniske problemer som har rammet Nett- og Mobilbank den siste tiden. Dette har hatt skyld i flere årsaker som denne gang har skjedd veldig tett på hverandre. Vi har et solid IT-team som jobber kontinuerlig med å forebygge og motslå både systemfeil og dataangrep, og er på saken nesten øyeblikkelig når disse problemene oppstår - uavhengig av når på døgnet dette skulle skje. Det er beklagelig at du har hatt en dårlig erfaring med våre digitale tjenester, vi setter pris på din tilbakemelding og dette tar jeg med videre slik at vi kan bli enda bedre. / Everth
Hvis du er glad i å ha penger, men ikke tilgang til dem, så er Nordea banken for deg!! De har over flere måneders tid nå hatt så ustabil mobil og nettbank at det er til å gråte av. Har ved flere anledninger hatt behov for overføring mellom egne kontoer, noe man bare har muligheten til en gang i skuddåret. Anbefaler alle å holde seg unna. Latterlig dårlig.
Hei Berken. Vi har dessverre opplevd en del tekniske problemer og tjenestenektangrep som har rammet nett- og mobilbanken den siste tiden. Vår IT-avdeling har jobbet på spreng for å fikse systemfeil og gjenopprette koblingen så fort som mulig når slike problemer har oppstått. Vi er godt rustet for utfordringer som dette og forberedt til å håndtere situasjonen på best mulig måte. For å kunne hjelpe deg og resten av våre kunder har vi den siste tiden forsterket kundeservice og da det var ekstremt mye pågang utvidet åpningstidene slik at vi kunne hjelpe så mange som mulig. Det er selvsagt en frustrerende situasjon når man ikke får logget inn eller gjennomført betalinger selv i nettbanken, men vi håper at du har likevel fått hjelpen du trengte og vi setter stor pris på din tålmodgihet. / Everth
For det første 2 timers ventetid!! Og så klarer dei å trekke penger fra meg hver måned uspesifisert og ikke får jeg penger tilbake heller..jeg er misfornøyd med hele banken.Snart bytter jeg bank
Hei Kristin. Det er trist å lese at du ønsker å bytte bank. Vi for tiden stor pågang og beklager for den lange ventetiden. Informasjon om gebyrer som blir trukket fra din konto blir spesifisert på dine kontoutskrifter. Om du mener at du er trukket feil skal vi selvfølgelig undersøke dette nærmere for deg, men da trenger vi at du kontakter oss direkte på vår kundservice via chat i nettbank/mobilbank eller på telefon 232 06001. Vi håper på å høre fra deg! /Yousof
Merkelig hvor mye problemer det er mulig for en bestemt bank å ha med alle sine løsninger, nettbank å mobil bank spesielt.
Hei Sveinung. Takk for at du deler din opplevelse. Vi beklager de problemene du har opplevd med våre tjenester den siste tiden. Nylig gjennomførte vi planlagt vedlikehold. Parallelt har vi registrert en økning i tjenestenektangrep (DDoS-angrep) i Norden. Kombinasjonen av disse faktorene har ført til at enkelte av våre IT-tjenester i perioder kan være trege eller utilgjengelige. Det er viktig å understreke at disse problemene er utelukkende tekniske. Det dreier seg ikke om brudd på personvernet, og verken midler eller sensitive kundeopplysninger er påvirket. Hovedprioriteringen vår er at kundene alltid skal ha tilgang til tjenester. Vi jobber nå uavbrutt med å stabilisere tjenestene og sørge for normal drift, og beklager for ulempene og problemene dette har skapt for deg som kunde. /Yousof
Har brukt denne banken i 34 år,så det sier vel alt. Flott kundeservice ,alltid der for kundene og får den hjelpen en måtte trenge.Ikke noe negativt å si.Kommer aldri til å bytte bank !! Rita
Hei Rita. Det er hyggelig å lese at du har vært kunde hos oss i hele 34 år! Vi setter pris på at du er kunde hos oss. Tusen takk for fin omtale, vi skal fortsette å jobbe hardt med å holde deg fornøyd. /Yousof
Elendig bank og kundeservice. Styr unna. Brukt 3 dager for å få kontakt. får satt opp møte i dag kl 10:00 så ringer de ikke engang. Ventet 1t 40 min. Så mye betyr kunder for dere. Dere har 1,8 stjerner å det er kun fordi 1 stjerne er det laveste. Fortjener ikke 1 stjerne engang. Innlogging med bank id har vært nede i 36 timer også.
Hei Kjetil. Det er trist å lese dine negative opplevelser hos oss og slik skal det selvfølgelig ikke være. Når vi har avtalt at vi skal ringe deg opp skal vi selvfølgelig holde oss til avtalen noe vi ikke har gjort i ditt tilfelle og det må vi bare beklage for. Vi har dessverre hatt ustabiliteter med nett- og mobilbanken som gjør at noen kunder ikke får logget seg inn med BankID. Vi jobber nå på spreng med å få dette løst og beklager på det ytterligste for ulempene dette har medført./ Yousof
Heia, Jeg byttet fra DNB (var tidligere postbanken) til dere i 2012 og det har jeg ikke angret på. Jeg fikk avslag på lån i Dnb, men fikk boliglån hos dere og startet sparing i aksjefond etter rådgiving fra dere. Jeg har nå solgt en del av aksjene og betalt ut boliglånet hos dere. Endelig gjeldfri og fortsetter sparing hos dere. Veldig fornøyd med kunde behandling, og har ikke hatt noen problemer. Takker for at dere reddet meg fra DNB!
Hei Eva. Takk for fin tilbakemelding, dette setter vi pris på. Det hyggelig å lese at du har fått den hjelpen du trengte hos oss. Det gleder oss å lese at du er gjeldsfri og at du ønsker å fortsette din sparing hos oss. Vi skal selvfølgelig fortsette å jobbe hardt med å holde deg fornøyd! /Yousof
Hei! jeg har skrevet anmeldelse tidligere med bedre omdømme. Nå har jeg brukt nordea et års tid, og jeg opplever nettbanken som utrolig lite gjennomført. En LANG rekke basic funksjoner mangler. Endelig kan man endre dato på avtalegiro da, det er jo bra. Opparbeidet, ikke bokført rente, må komme på plass asap. I tillegg må den nye nettbanken utvikles MYE raskere. Min gamle bank DNB innser jeg jo nå var helt overlegene rent teknisk. Føles som jeg har reist 15 år tilbake i digital tid. Arbeider dere med dette?
Hei Anders! Takk for din omtale. Vi jobber nå med å komme med en funksjon som viser renter på konto i nett- og mobilbank. Vi ser for oss at denne funskjonen er tilgjengelig i løpet av kort tid. Vi jobber kontinuerlig med å utvikle vår nett- og mobilbank og jeg kan garantere deg at vi arbeider med dette. / Yousof