KLP Banken opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Veldig fornøyd med søknadsprossesen. God og rask kontakt med saksbehandler. Alt gikk raskt og uten problemer.
Hei! Dette var utrolig hyggelig lesning, Kinga. Superstas at du er så fornøyd med søknadsprosessen og saksbehandler, og vi er både stolte og glade for din sterke anbefaling av banken vår. Hilsen oss i KLP Banken
Gikk fra Sbanken til KLP og det meste fungerte greit i starten tross en noe utdatert app. Problemet er at jeg var uheldig å komme til å slette debetkortet i appen. Jeg ringte umiddelbart support for å få reversert dette. Der fikk jeg beskjed om at dette var umulig og at jeg eventuelt bare måtte bestille et nytt debetkort. Og eller at jeg måtte vente til Mandag for å snakke med noen andre som hadde mer greie på dette. Kundeservice klarte heller ikke besvare om hvorvidt jeg ville få et noen for for gebyr for å bestille nytt kort. I følge KLP sine egne sider står det at kortet er gratis første år, og at det er 100 kroner i gebyr ved tapt kort. Jeg går derfor utifra at de tar fullt andre års gebyr (250/300 kroner) når man bestiller et nytt kort(ny avtale) selv etter kun 4 måneders kundeforhold. Så nå sitter jeg her Lørdagsforrmiddag uten kort og må uansett vente til Mandag før jeg vet om jeg må bestille nytt kort og hva prisen for dette eventuelt er, eller om de kan reaktiveres mitt fysiske debetkort. Ja jeg vet det er min egen tabbe å slette kortet, men mennesker og maskiner feiler og det bør være mulig å angre seg. Og det bør være mulig å være hjelpsom på kundesupport. Rigide systemer styrer man unna. Detaljstyrt kundeservice på AI/KI nivå ala chatbot nei takk. Kundeservice sa at jeg hadde signert for å avslutte kortet, jeg fikk aldri opp noen dialog i appen på akkurat den biten…. Jeg tenker kundeservice bør ha bedre innsikt i systemet og kunne gi et pedagogisk svar. Jeg henvendte meg rolig og forklarte problemet men fikk alt annet en forståelse og hjelp. Når man i tillegg ser at de tar 10 kroner i gebyr for kontantuttak selv ved handel så finnes det andre aktører der ute som frister.
Hei! Takk for tilbakemelding, Jørn. Så leit å høre at du ved en feil fikk slettet kortet ditt en lørdag og ikke er fornøyd med kundeservicen i den forbindelse. Vi har full forståelse for at det ble en kjedelig hendelse for deg, og at du gjerne skulle ha fått alle svar der og da. Etter kl. 16 og i helger tilbyr vi lovpålagt sperretjeneste som ikke har samme tilganger tilganger og arbeidsoppgaver som vår ordinære kundeservice. Av den grunn kunne de dessverre ikke gi deg den spesifikke informasjonen du ønsket svar på. For ordens skyld kan vi bekrefte at du ikke blir belastet for full årsavgift på kortet, for som du korrekt påpeker har du debetkort uten årsavgift hele det første året. Vi trenger litt mer informasjon for å kunne svare på de øvrige spørsmålene dine. Derfor ber vi deg kontakte kundeservice for å avklare situasjonen med kortet ditt, enten ved å ringe oss mellom kl. 08.00 og 16.00 på hverdager mandag til fredag, eller sende en melding i nettbanken. Håper dette var oppklarende og at du gir oss en sjanse til å gjenskape tillit! Hilsen oss i KLP Banken
Greit med kontaktfri bytte, de lovet rask saksbehandling men brukte 2 uker
Hei! Takk for ærlig tilbakemelding, Trond. Hyggelig å høre at byttet til oss gikk sømløst, og så er det bare å beklage at byttet tok mer tid enn vi lovet deg. Vi har opplevd stor og gledelig pågång av nye kunder i det siste, og det kan ha påvirket svartiden vår noe en periode. Vi lover deg i alle fall å jobbe hardt for at du skal være fornøyd i fortsettelsen, og minner om at du finner god oversikt og svar på det meste på våre hjemmesider klp.no/bank - ta gjerne en kikk der neste gang du lurer på noe! Hilsen oss i KLP Banken
Veldig rask respons og gode nettbank løsninger. Hyggelige kundeveilederne
Hei! Mange takk for herlig tilbakemelding, Tore! Veldig stas at du er så fornøyd med tingenes tilstand, og ekstra stas at du trekker frem gode nettbankløsninger og våre hyggelige kundeveiledere som svarer deg raskt. Hilsen oss i KLP Banken
Har vært kunde av Sbanken rett etter oppstarten. Nå som DnB dissekerer Sbanken og deres produkter, måtte jeg finne et alternativ. Flere ble vurdert, men valget landet på KLP etter lang tids vurdering. Jeg hadde komplett pakke hos Sbanken med dagligbank, fond, aksjer, IPS etc.. Alt dette kunne ikke flyttes til KLP. Valget ble derfor å splitte opp produktene. Fond, aksjer, IPS etc ble flyttet til en annen operatør. Dagligbank tjenester og huslån ble flyttet til KLP. Appen deres føles veldig bra. Nettbankens grensesnitt virker så langt også veldig bra. Overgangen fra Sbanken var overhode ikke vanskelig da det er et snev av likhet her. Enkelte ting føles også enklere når man blir vant til det. Så langt kan jeg varmt anbefale KLP. Overgangen fra Sbanken har gått veldig bra. Var noe skeptisk i begynnelsen til om valget var riktig, men det var grunnløst.
Hei! Varmt velkommen til oss, Per! Så fint å høre at du synes overgangen fra tidligere bank har gått veldig bra, veldig stas at du er fornøyd med grensesnittet i nettbanken, og så gøy at enkelte ting virker enklere enn det du kommer fra. Vi er så glade for å ha overrasket deg positivt allerede, og synes det er storveis at du varmt kan anbefale oss. Takk skal du ha! Hilsen oss i KLP Banken
Imøtekommende saksbehandler som er behjelpelige med søknadsprosessen.
Hei! Tusen takk for fin omtale, Elisabet, og velkommen til oss! Veldig stas at du synes søknadsprosessen var ryddig, og at en av vår dyktige saksbehandlere har vært imøtekommende og hjulpet deg i prosessen - akkurat sånn skal det være hos oss! Hilsen oss i KLP Banken
Veldig bra service rundt bytte av bank og søknad om lån!
Hei! Oj, oj, Jonas, så fint å høre at du opplever å ha fått god service når du flyttet over til oss! Velkommen skal du være - vi skal jobbe hardt for å sørge for at du trives også i fortsettelsen! Hilsen oss i KLP Banken