Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Nordea Bank
1.8
479 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Positiv trend

Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
479 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#114
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#114 av 116 dagligbanker
18%
Forferdelig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 479 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
54
22
23
56
324
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 479 verifiserte omtaler på Bytt.no

Totalt uinterresserte i kunden

Omtale av  Rondan

Ingen info, trege tilbakemeldinger, skikkelig laid back bank, som synes kunder er plagsomt

Svar fra Nordea Bank
06.07.2021 08:39

Hei Rondan. Dette var ikke hyggelig lesning, og vi er lei oss for at du har endt opp med dette inntrykket av oss. Vi ønsker selvsagt å yte den beste servicen til alle våre kunder og det er da er svært beklagelig at du har hatt denne opplevelsen, dette er på ingen måte slik vi ønsker å fremstå. Det er trist å høre at du nå velger å bytte bank bort fra oss. Nøyaktig hva som har skjedd i ditt tilfellet er vanskelig å si for meg da jeg dessverre ikke undersøke saken uten at du kontakter oss direkte. Skulle du ønske å gi oss en ny sjanse, står vi naturligvis til din disposisjon. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 23206001 eller via Kontakt og meldinger i Nettbanken om ønskelig. /Cathrine

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Elendig

Omtale av  Eirik

Håpløs kundeservice.tekniske løsninger virker ikke. Til tider umulig å logge inn

Svar fra Nordea Bank
28.06.2021 08:34

Hei Eirik. Leit å høre at du syntes vi har en håpløs kundeservice, det er på ingen måte slik vi ønsker å fremstå. Vi gjør vårt ytterste for å hjelpe alle kunder som tar kontakt med oss når det er behov for assistanse. Vår kundeservice er åpen hver dag (også i helger og på helligdager) så dersom problemer med innlogging skulle oppstå, er det i mange tilfeller saker som kan løses ved direkte kontakt med oss. Nå vet jeg ikke helt hva du mener når du skriver at tekniske løsninger ikke virker da vi har veldig lite nedetid både på nett og mobilbank samt våre andre apper og tjenester. Ønsker deg lykke til videre i ny bank. Dersom det skulle bli aktuelt å bytte igjen er du selvsagt hjertelig velkommen tilbake :). /Cathrine

Holder igjen utsendelse av nye bankkort uten varsel

Omtale av  Rolf

Jeg kontaktet Nordea da jeg ikke hadde fått tilsendt nytt bankkort ved utløp. Kontakten skjedde omkring to uker før utløpsdato. Ingen reaksjon. Noen dager før kortet løp ut ble jeg kontaktet pr. tlf. av banken som lurte på om jeg skulle ta ut Kr. 150.000 (????) Merkelig var det men jeg ble tilbudt hjelp for å få nytt kort. Hjelp kunne de ikke gi viste det seg fordi systemet var "nede". Vanligvis er Norda's nettløsning "nede" på fredager av en eller annen årsak. Nåvel. Det endte med at jeg ikke fikk nytt kort fordi jeg ikke hadde fylt ut en egenmelding . (Jeg har fylt den ut tre ganger tidligere). Jeg ble dermed uten kort hele påsken i år. Ingen mulighet til å ta ut kontanter, ei heller bruke kort. (Hva om jeg skulle oppsøke dyrlege eksempelvis?). Nordea hadde ingen forståelse for at de faktisk hindret meg i å bruke mine egne allerede beskattede midler. MINE penger. I praksis beskylder de altså meg for å drive med svart arbeid, skatteunndragelse eller avgiftsunndragelse i og med at årsaken til at de ikke ville sende ut kort var at jeg potesnielt drev med hvitvasking av penger. Jeg leser at bankene bedriver denslags men jeg har ingen praktisk mulighet til å verken jobbe svart, hvitvaske eller unndra meg skatt og/eller avgifter. Jeg vil bare ha tilgang til mine oppsparte midler og lønn. Et samfunn uten kontanter er en sikkerhetsrisiko for oss alle. Bank og myndighet kan ta fra deg råderetten over egne midler umiddelbart og uten hjemmel! Jeg byttet etter dette over til Sbanken for så noen få uker etter å oppleve at DnB kjøper Sbanken. Fra en dårlig bank til en potensielt værre! Jeg er oppgitt over myndigheter, banker og folks uvitenhet om at det å fjerne kontanter gjør at du umyndiggjøres og at banker og myndigheter uten grunn og med et pennestrøk kan konfiskere dine midler. Det eneste du som lønnsmottaker eller trygdemottaker kan gjøre er å flytte dine"imaginære" midler mellom ulike uansvarlige banker som skal leke med pengene dine. Når forholdet rundt Sbanken har lagt seg skal jeg ta ut alle mine midler og ha de under madrassen i stedet. Da sover jeg bedre, - jeg kommer ikke til å merke de få sedlene gjennom madrassen. Dessuten så slipper jeg å forholde meg til arrogante banker og irritere meg over politikere som løper finansfolkene sine ærend helt ukritisk og åpenlyst.

Svar fra Nordea Bank
15.06.2021 13:20

Hei Rolf, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en grundig og konstruktiv tilbakemelding til oss. Jeg vil først og fremst starte med en beklagelse på vegne av Nordea, her er det tydelig at våre systemer og rutiner har sviktet, noe vi er veldig lei oss for. Jeg forstår godt din frustrasjon når du blir værende uten kort og tilgang til egne midler i en så lang periode. Jeg ønsker også å beklage dersom du føler deg mistenkeliggjort med bakgrunn i kundeprofilen du fylt ut og oppdatert, dette er overhodet ikke baktanken fra vår side. Kundeprofilen oppdateres jevnlig, der vi som bank ønsker å vite hvordan du bruker våre produkter og tjenester, hvor vi som samfunnsaktør har et stort ansvar – herunder må det stilles spørsmål som kan oppleves irrelevante for menigmann. Det er leit at du byttet bankforbindelse med bakgrunn i opplevelsen du har hatt, det må jeg understreke. Skulle våre veier krysses igjen, er du hjertelig velkommen tilbake som kunde. /Steffen

Lite fornøyd

Omtale av  Tone

Tilfreds med prosessen rundt opprettelse av lån og bytte av banken, men utover det er jeg lite imponert. Stor kvalitetsforskjell på kundeservice, brukervennlighet på nettbanken og irriterende mange småkostnader...

Svar fra Nordea Bank
11.06.2021 20:06

Hei Tone! Først og fremst er jeg glad for at prosessen rundt lån og bytte av bank var bra, så er det selvfølgelig kjedelig å høre om opplevelsen av kundeservice. Du som kunde skal kunne forvente den samme, gode opplevelsen, uansett hvem du møter på hos oss. Du skal vite at vi hver dag jobber for at alle skal inneha riktig kompetanse, og jeg håper at det er det inntrykket du vil sitte igjen med fremover :) Når det gjelder brukervennlighet på nettbank, så kan jeg heldigvis meddele at en ny nettbank er like rundt hjørnet, og allerede nå kan du teste Beta-versjonen som ligger som et eget valg under innloggingen på nordea.no. Håper du vil sjekke den ut, og vi setter stor pris på alle tilbakemeldinger! /Silje

Dette er noe jeg angret VELDIG på

Omtale av  Mag

Fant Nordea gjennom Finansportalen fordi de hadde de aller billigste SEPA-betalingene. Prøvde å registrere meg gjennom det automatiske skjemaet. Fikk svart på alle KYC-spørsmålene, helt til jeg fikk beskjed om at jeg IKKE kunne bli kunde automatisk, og at jeg skulle bli kontaktet av dem. Jeg tenkte "jaja, jeg har registrert meg som kunde manuelt i to banker før, det kan ikke være så ille". Jeg skulle ikke ha vært optimistisk. Gjennom to uker hørte jeg ingenting fra Nordea, og all kommunikasjonen ble initiert av meg. Fikk først beskjed om at jeg skulle snarest bli oppringt for å avklare noen sikkerhetsspørsmål. Denne telefonen fikk jeg ikke. Uken etterpå ringte jeg igjen flere ganger, og ble fortalt at kundeservice kunne ta spørsmålene der og da. Ifølge hun jeg snakket med så gikk det greit, og jeg skulle få respons snarest. Fikk ingen telefon den uken heller. Uken etterpå ringte jeg igjen. Etter å ha lest dårlige anmeldelser på nett, og blitt fortalt dårlige erfaringer om Nordea i Finland og Danmark, ble jeg veldig skeptisk til banken. Jeg ble igjen spurt nøyaktig de samme spørsmålene som forrige uke, og ble da sjokkert om at jeg måtte gå gjennom disse igjen. Plutselig endret hun seg, sa at hun allerede hadde svarene på spørsmålene og trengte disse ikke igjen. Hvis hun allerede hadde svarene, hvorfor skulle hun trenge å spørre igjen? Videre i samtalen sa hun at den ansatte som skulle gå gjennom sikkerhetsprosedyrene deres var syk, og det var derfor hun ikke kunne hjelpe meg. Hvis hun var syk, hvorfor ble ikke saken min sendt til en vikar eller annen ansatt? I dag, ganske nøyaktig 14 dager etter jeg forsøkte å registrere meg som kunde, fikk jeg endelig logget meg inn i nettbank. I nettbanken fikk jeg først en feil med å opprette en konto. Forsøkte det samme litt senere på dagen og da fungerte dette. Fordi jeg synes Nordea er så mistenksomt, forsøkte jeg å sende en liten SEPA betaling. Da fikk jeg en feilmelding om at kontoen min ikke var aktivert for å sende penger til utlandet. Ett av disse sikkerhetsspørsmålene de stilte meg i forrige uke var hvilket land og bank jeg skulle overføre til. Jeg forsøkte å sende 1€ til nøyaktig denne banken jeg fortalte om, og likevel sa nettbanken kontoen min ikke var aktivert for slikt. Har fått beskjed om at det skulle fikses i morgen klokken 8. Jeg kommer til å ta null sjanser med Nordea. Alt jeg skal gjøre er å sende eksakt beløp til min Nordea-konto og sende pengene rett til det europeiske landet jeg skal sende til. Hvis det skjer mer tull, så gir jeg opp. Jeg trenger et IBAN nummer slik at jeg kan sende og motta betalinger i Euro i mitt eget navn uten å sløse altfor mye i avgifter. Ser ut som Nordea sliter med å kunne levere en slik tjeneste til en norsk statsborger som kan dokumentere alle inntektene og ikke er PEP. Husk dette: Jeg har registrert en aksjesparekonto som mindreårig, der jeg og begge foreldrene mine måtte involveres i registrering av kundeforholdet. Dette tok kun 1 dag å behandle. Jeg har også registrert et privat kundeforhold med en lokal, papirbasert bank, noe som tok meg litt under en time. Jeg registrerte også en bedriftskonto med den samme lokale banken, noe som tok meg kun 2 dager (som mindreårig). Hvorfor skal Nordea kaste bort 2 uker på en myndig person som ikke bærer en stor risiko for hvitvasking? I disse andre bankene jeg har brukt, så har jeg ikke har problemer med at ting ikke funker når jeg først får startet kundeforholdet mitt.

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Gammeldags og fraværende kundeservice

Omtale av  Lisa

Helt latterlig at Nordea, i 2021, ikke har digitalisert visning av billånet. Man sitter i blinde på låneforholdet med mindre man enten 1. regner seg fram selv, 2. studerer lånekontrakten med lupe (forutsetter at man ikke har betalt mer), 3. studerer nettbankens utskrifter, eller 3. Kontakter kundeservice. Man må ringe/maile kundeservice og får gjerne ikke ikke svar på mail i det hele tatt, og får man svar er det slett ikke sikkert du får svar på det du spurte om! Spør du igjen er du 99% sikret å ikke få svar på nytt. I tillegg er nettbanken særdeles utdatert og skriker tidlig 2000-tall, og har flere funksjoner i nettbutikken som kan klikkes på, men fører ikke til noen som helst info. Bl.a. låneforhold. Hvis man spør ks om digitalisering sier de bare "vi jobber med det". Jeg synes det er synd at dette er banken NITO har gått i samarbeid med, da banken for det første er det strengeste på boliglån og sitter med jernklo på gjennomsnittsforbrukliste for levekostnader når de skal regne ut hvor mye man får (uansett om man selv har et annet forbruk vs den samme listen), men også fordi andre banker har bedre vilkår på div lån for sine fagforeninger. Når kunder hos Sbanken sitter i frykt for å bli en del av DnB og leter etter ny bank, skulle man tro Nordea presset steinhardt på for å minimum få forbedret brukeropplevelsen av både nettbank, bankopplevelse generelt, og kundeservice, for å lokke til seg nye kunder.

Svar fra Nordea Bank
09.06.2021 08:23

Hei Lisa. Først og fremst ønsker jeg å takke deg for utfyllende og konstruktiv tilbakemelding, dette er alltid noe vi setter pris på slik at vi kan bli bedre på flere områder. Når det kommer til billån er det kommet digital løsning for finansiering gjennom Nordea Finans via www.nordeafinans.no – Logg inn – Min finansiering. Denne er relativt ny og det jobbes enda med optimale løsninger her, men du skal kunne finne dine lån hos dem der. Nettbanken hos oss i Nordea Bank er noen år gammel, det skal vi ikke si noe på. For ca to uker siden lanserte vi en beta utgaven av ny nettbank som vil komme i løpet av året. I betaversjonen jobbes det kontinuerlig med utvikling og nye oppdateringer kommer ofte. Du kan der gi dine tilbakemeldinger slik at vi kan gjøre tilpasninger og lage en enda bedre nettbank. Jeg kan med hånden på hjertet si at vi absolutt jobber med digitaliseringen i disse dager. Det er trist å høre at du synes det er synd at NITO har valgt oss som samarbeidsparter. Vi behandler alle lånesøknader individuelt, men vi må følge de krav og regler som er satt i forhold til dette. Rente på lån kan også diskuteres individuelt via møte med rådgiver. Vi ønsker at våre kunder skal være fornøyde med oss og jobber daglig med å bli bedre og tilpasse og kundenes behov. /Mariann

Surrete

Omtale av  Thomas P

Surrete at det har blitt Nordea bank og Nordea direct. Driver stadig å bommer på banken som jeg skal ringe. Tar i tillegg lang tid å komme gjennom til kundeseevice.

Svar fra Nordea Bank
31.05.2021 11:30

Hei! Vi har full forståelse for at det kan være litt vanskelig å skille mellom bankene nå, og beklager dersom dette har ført til forvirring. Dersom du ønsker å ringe oss i Nordea bank så ringer du samme telefonnummer som tidligere, 232 06001. Her vil du også få opp valg om å bli satt over til Nordea Direct, så dersom du har ringt feil så kan du taste 3 for å bli satt over til Direct. Etter hvert vil det også bli kun en bank å forholde seg til, og mer informasjon om dette vil komme når det nærmer seg. Du vil få god informasjon før det gjøres endringer. Det er også leit å høre at du opplever at det tar tid å komme i kontakt med oss. Vi kan ha noe pågang og lenger ventetid midt på dagen, så det kan være lurt å unngå å ringe oss mellom 11-13 om man kan, som regel er det kort eller ingen ventetid utenom disse tidspunktene. Husk at du også kan kontakte oss via chat eller sende oss en melding fra nettbanken din 😊 /Hanne

Nordea Bank har 479 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Har tilegnet profilen
Nordea Bank deltar på Bytt.no

Nordea Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Nordea Bank besvarer omtaler

Nordea Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Nordea Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

Nordea Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR