Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Helt latterlig at Nordea, i 2021, ikke har digitalisert visning av billånet. Man sitter i blinde på låneforholdet med mindre man enten 1. regner seg fram selv, 2. studerer lånekontrakten med lupe (forutsetter at man ikke har betalt mer), 3. studerer nettbankens utskrifter, eller 3. Kontakter kundeservice. Man må ringe/maile kundeservice og får gjerne ikke ikke svar på mail i det hele tatt, og får man svar er det slett ikke sikkert du får svar på det du spurte om! Spør du igjen er du 99% sikret å ikke få svar på nytt. I tillegg er nettbanken særdeles utdatert og skriker tidlig 2000-tall, og har flere funksjoner i nettbutikken som kan klikkes på, men fører ikke til noen som helst info. Bl.a. låneforhold. Hvis man spør ks om digitalisering sier de bare "vi jobber med det". Jeg synes det er synd at dette er banken NITO har gått i samarbeid med, da banken for det første er det strengeste på boliglån og sitter med jernklo på gjennomsnittsforbrukliste for levekostnader når de skal regne ut hvor mye man får (uansett om man selv har et annet forbruk vs den samme listen), men også fordi andre banker har bedre vilkår på div lån for sine fagforeninger. Når kunder hos Sbanken sitter i frykt for å bli en del av DnB og leter etter ny bank, skulle man tro Nordea presset steinhardt på for å minimum få forbedret brukeropplevelsen av både nettbank, bankopplevelse generelt, og kundeservice, for å lokke til seg nye kunder.
Hei Lisa. Først og fremst ønsker jeg å takke deg for utfyllende og konstruktiv tilbakemelding, dette er alltid noe vi setter pris på slik at vi kan bli bedre på flere områder. Når det kommer til billån er det kommet digital løsning for finansiering gjennom Nordea Finans via www.nordeafinans.no – Logg inn – Min finansiering. Denne er relativt ny og det jobbes enda med optimale løsninger her, men du skal kunne finne dine lån hos dem der. Nettbanken hos oss i Nordea Bank er noen år gammel, det skal vi ikke si noe på. For ca to uker siden lanserte vi en beta utgaven av ny nettbank som vil komme i løpet av året. I betaversjonen jobbes det kontinuerlig med utvikling og nye oppdateringer kommer ofte. Du kan der gi dine tilbakemeldinger slik at vi kan gjøre tilpasninger og lage en enda bedre nettbank. Jeg kan med hånden på hjertet si at vi absolutt jobber med digitaliseringen i disse dager. Det er trist å høre at du synes det er synd at NITO har valgt oss som samarbeidsparter. Vi behandler alle lånesøknader individuelt, men vi må følge de krav og regler som er satt i forhold til dette. Rente på lån kan også diskuteres individuelt via møte med rådgiver. Vi ønsker at våre kunder skal være fornøyde med oss og jobber daglig med å bli bedre og tilpasse og kundenes behov. /Mariann
Surrete at det har blitt Nordea bank og Nordea direct. Driver stadig å bommer på banken som jeg skal ringe. Tar i tillegg lang tid å komme gjennom til kundeseevice.
Hei! Vi har full forståelse for at det kan være litt vanskelig å skille mellom bankene nå, og beklager dersom dette har ført til forvirring. Dersom du ønsker å ringe oss i Nordea bank så ringer du samme telefonnummer som tidligere, 232 06001. Her vil du også få opp valg om å bli satt over til Nordea Direct, så dersom du har ringt feil så kan du taste 3 for å bli satt over til Direct. Etter hvert vil det også bli kun en bank å forholde seg til, og mer informasjon om dette vil komme når det nærmer seg. Du vil få god informasjon før det gjøres endringer. Det er også leit å høre at du opplever at det tar tid å komme i kontakt med oss. Vi kan ha noe pågang og lenger ventetid midt på dagen, så det kan være lurt å unngå å ringe oss mellom 11-13 om man kan, som regel er det kort eller ingen ventetid utenom disse tidspunktene. Husk at du også kan kontakte oss via chat eller sende oss en melding fra nettbanken din 😊 /Hanne
Problemer med logge inn med bank id. Feilkoder.. Treg server med tidsavbrudd..
Hei! For et par dager siden var det feil hos BankID, og flere kunder opplevde problemer med innlogging, men vi kjenner ikke til at det generelt skal være noe problem med innlogging og med tidsavbrudd. Anbefaler at du forsøker å benytte en annen nettleser dersom du opplever tidsavbrudd ved innlogging, og ta kontakt med vår Kundeservice om problemene skulle vedvare selv etter bytte av nettleser. Jeg kan også gledelig meddele at vi snart får helt ny nettbank :) Dato for lansering er ikke klart helt ennå, men det vil ikke være veldig lenge til den er på plass. /Hanne
Da vi opplevde en utrolig god service ang en annen sak for ett familiemedlem ønsket vi å bytte bank inkl våre lån. Renta var langt bedre en vår tidligere bank. Vi fikk god veiledning og informasjon. Så vår opplevelse er så langt veldig bra . 👍👍👍👍👍👍
Var skeptisk til nettbasert bank, men har vært fornøyd med kundebehandlingen. Kortere ventetid og mer informative svar enn f.eks. Sbanken. Så langt veldig fornøyd.
Hei Eirik! Tusen hjertelig takk for hyggelig tilbakemelding - det setter vi stor pris på:-) Håper opplevelsene dine fremover blir like gode som de har vært til nå! /Silje
Hadde aksjer på VPS konto hos Nordea jeg ønsket selge. Nettbestilling av aksjehandel bekreftet, kundeservice purret, gjort igjen, virket ikke. Gjort manuelt. Aksjene ikke tilgjengelige, purret, kunne ikke bruke boligkreditt, gav annen konto, fortsatt ikke registrert etter ,2 dager, purret, ble fortalt de ventet på VPS avdelingen som var busy, Aksjer solgt, fortalt at de trenger 3 virkedager for oppgjør. Hvis det stemmer har det tatt mer enn 14 dager for noe som skulle vært elektronisk. Det eneste positive er at kundeservice svarte på meldinger. Chat var nede i perioden. Hovedproblemet ser ut til å være at nettløsninger for aksjehandel ikke virker og at noen "disponerer" aksjeoppgjør i 3 dager.
Hei Hans! Her har du vært skikkelig uheldig, og jeg kan ikke annet enn å beklage. Behandlingstidene på det du nevner over skal ikke være så lang, og det skal i alle fall ikke være nødvendig å purre flere ganger for å få det ordnet. Når det gjelder oppgjør av aksjer er det en oppgjørsfrist på 3 dager for både kjøper og selger, og derfor tar det 3 dager før oppgjøret er på konto. Pengene blir derimot disponible for handel umiddelbart etter salget. Jeg håper du har fått løst dine ærender nå, og at du får en bedre opplevelse hos oss videre. Tusen takk for at du tok deg tid til å gi oss en tilbakemelding – på denne måten blir vi bedre. /Silje
Har nå vært Premium kunde i Nordea noen år, og synes kvaliteten på deres tjenester har sunket betraktelig de siste årene. I dagens samfunn hvor digitalisering er kommet for å bli, er det viktig at tjenester har et godt og intuitivt brukergrensesnitt. Min påstand her er at Nordea virkelig kan og må bli bedre på dette området. Nettsidene deres er utrolig rotete, og det er kronglete og lite intuitivt å finne frem til ønsket informasjon. De opererer med forskjellige avdelinger som ikke "samarbeider" i brukergrensesnittet. Dette tilsier at du må logge deg inn på mange forskjellige sider / plasser for å finne din kunde og låneinformasjon. Eksempelvis hvis du har billån må du logge inn via Nordea finans. I tillegg når du logger inn hos Nordea finans, så vil du ikke kunne finne informasjon om hva status på ditt løpende lån er (restbeløp, renter osv). Dette er informasjon som burde ha vært samlet på din personlige "min side" eller et slags kunde dashboard. Når det gjelder kundeservice, så har jeg de siste 3 månedene hatt flere henvendelser via deres nettskjema, hvor også etter gjentatte purringer, jeg fremdeles ikke har fått noen svar. Hadde også et telefonmøte (avtalt videomøte i forbindelse med finansiering oppussing av egen bolig). Ble lovet svar innen 2 til 3 dager. Det er nå snart gått 2 uker, og fortsatt ingen tilbakemelding. Skal også nevnes at det ikke ble gitt noen som helst informasjon i forkant av avtalt videomøte, om ønsket dato var grei, og om hvordan / hvilket digitalt verktøy skulle benyttes (Zooom, teams, egen løsning etc.). Nordea er konkurransedyktige på renter, men med dagens generelt lave rente nivå, så vurderer jeg nå å bytte bank, selv om jeg kanskje må betale noen kroner mer i renter. Ser nok dessverre at Nordea kanskje mer og mer går over til å være en ren forretningsbank, og dermed nedprioriterer sine privatkunder.
Hei! Tusen takk for at du tar deg tid til å dele dine tanker. Vi skulle jo selvsagt helst sett at du ikke hadde disse opplevelsene/dette inntrykket, men vi blir veldig glade for så konkrete og konstruktive tilbakemeldinger som dette! Mye av det du nevner her er områder som vi jobber med å forbedre allerede. Blant annet kan jeg gledelig meddele at vi straks er på plass med ny nettbank (dato ikke klar, men det blir trolig før høsten hvert fall). Vi vet at det stilles krav til våre digitale løsninger, og dette er noe som har høy prioritering hos oss og vi kommer til å ha stort fokus på dette også fremover. Den nye nettbanken blir et stort løft, og vi fortsetter også stadig å utvikle vår Mobilbank, samt appene Nordea Wallet og Nordea Koder og andre digitale løsninger. Vi jobber også stadig med å forbedre våre nettsider, og vi tar med oss dine innspill i forhold til informasjonen/innlogging som går på tvers av avdelinger/datterselskaper. Vi vet også at det er ønske om en bedre onlineløsning for våre Nordea Finans-kunder, men har på nåværende tidspunkt ikke informasjon om når dette eventuelt vil være på plass. Når det gjelder hjemmesidene for våre Nordea Bank-kunder så ønsker vi at informasjon skal være så lett tilgjengelig som mulig, og at det skal være intuitivt å finne frem. Dette er noe vi ser på kontinuerlig, og vi har blant annet forsøkt å gjøre det litt enklere ved å samle nyttig praktisk informasjon og linker til alle våre selvbetjeningsskjemaer under «Kundeservice» på www.nordea.no. Jeg antar det er via disse sidene du tidligere har sendt oss melding, og det er svært beklagelig dersom du ikke har fått svar på dine henvendelser. Jeg er ikke kjent med at det skal være tekniske problemer med innsendelse av disse skjemaene, så det vil vi gjerne undersøke litt nærmere og blir svært glade om du har mulighet til å sende oss litt mer informasjon om dette via din nettbank, slik at vi kan få undersøkt hva som har skjedd konkret i ditt tilfelle. Det samme gjelder henvendelsen angående lånet, du burde selvsagt ha fått tilbakemelding som lovet, og vi ønsker gjerne å se nærmere på hva som har skjedd her. Jeg håper at du vil vurdere å ta kontakt med oss direkte slik at vi kan forsøke å få rettet litt opp i inntrykket og få løst de sakene som du fortsatt venter på svar på. Vi har nå som målsetting om å bli banken med de mest fornøyde kundene, og jeg kan love deg at vi kommer til å ha sterkt fokus på tilgjengelighet, gode kundeopplevelser og gode digitale løsninger i tiden som kommer. Jeg håper at vi får beholde deg som kunde og at du gir oss en sjanse til å bevise at vi er på riktig vei! /Hanne