Sector Alarm opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Vi har sagt opp vårt kundeforhold med Sector etter 19 år som kunder. I løpet av de siste tre årene har vi hatt fire falske brannalarmer om natta. De siste to for et par uker siden. De fant ikke noen feil, men mente en røykvarsler måtte byttes. Da monterte de en røykvarsler som de brukte i systemet sitt for fem år siden. Vi var ikke fornøyd og mente de måtte skifte alarmsentral på bakgrunn av at montør fortalte at flere kunder hadde klaget på den type sentral vi hadde - og de hadde fått ny sentral. Vi spurte skriftlig om vi også kunne få ny sentral, men vi fikk ikke engang svar på henvendelsen! Vi sa derfor opp avtalen med Sector! Da det ble montert nytt system fra annet selskap fortalte de at Sector helt sikkert ville ringe og spørre hva som skjedde da alarmsentralen ble frakoblet. Ingen tok kontakt med oss!!! Vi henvendte oss på nytt til kundesenteret om dette, men fikk ikke svar!!! Vi sendte så oppsigelsesskjema - uten å få svar! Denne uka ringte vi kundesenteret som da fortalte at de akkurat da skulle ta kontakt med oss. De tilbød oss da gratis abonnement i 1 år hvis vi ville fortsette som kunde. Men et nytt anlegg har de ikke nevnt! I dag ble det demonterte anlegget hentet av en montør. Vi ba om en kvittering på at Sector mottok demontert system, men det nektet han. Hvis vi ikke leverte posen med alarmsystemet ville vi bli fakturert for dette, fortalte han oss! Vårt råd - hold dere langt unna Sector! De er hyggelige så lenge de kan selge, men rett og slett amatører når det gjelder å behandle kunder som klager!
Hei! Det er veldig leit å høre om dine opplevelser med oss. Dette er selvsagt ikke vår intensjon. Ta gjerne kontakt med oss på tlf. 915 03033 for en videre prat rundt dette.
Igjen fikk jeg besøk av en selger fra Sector alarm som vil gi mye mer informasjon enn jeg ønsker å motta. Trenger vi disse dørselgerne? Er det noen som i det heletatt liker dørsalg? Jeg er reservert mot reklame i Brønnøysund. Jeg ønsker selv å oppsøke handel når jeg selv føler behov.
Hei, og takk for din tilbakemelding. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter dersom du ønsker å bli reservert mot dørselgere. Ha en god dag.
Påtrengende dørselgere og veldig rask på å starte innbetaling, men 3 måneder oppsigelsestid, som starter fra påfølgende 1e. Fikk 22 oppringing om utløst alarm ila 3 dager, som viste seg å være 'teknisk feil' i anlegg, men likevel hadde ingen inspisert anleggets tilstand selv 10 dager senere. Les om ansvarsfraskrivelse på kontrakten og tenker over om en såpass dyrt men upålitelig tjeneste er verdt risiko. En råtten og griske forretningsmodell og dårlig kunderbehandling. Oppsigelse skjema er ikke synlig på websiden
Det er leit å høre at du har denne opplevelsen av oss. Ta gjerne kontakt med Kundesenteret vårt på 915 03033 slik at vi kan hjelpe deg videre.
Har satt opp « nei takk til selgere « ,men det virker som om selgerne fra sektor alarm er hevet over dette. Kommer med så mange unnskyldninger om hvorfor de ringer på. Det må være veldig dårlig opplæring.Det er på tide att forbrukermyndighetene tar ett oppgjør. Hilsen Jan G.
Disclaimer: Jeg er IT tekniker selv, og har høyere teknisk innsikt enn de fleste som installerer denne typen utstyr. Bruker grensesnittet deres er helt OK, og får litt bonus på dette, men da det mangler mye der (iht logger som nevnt under, og faktura som skal vises der), får det ikke mer enn 3 av 5. Etter testing av sector sin alarm & brannalarm, må jeg si dette systemet var grusomt dårlig, og lever ikke i nærheten opp til en minstestandard for et alarm system. Ila 1 mnd hadde jeg 2 store problemer med utstyret, hvor det var tekniske feil av kritisk nivå. 1 gang: Alarm brukte 5min+ på å faktisk reagere etter jeg åpnet døra og gikk inn, jeg fortsatte her å gå ut og inn et antall ganger før alarmen reagerte (ingen tegn på konsollet at den var aktiv engang). Iht loggene til sector, hadde jeg aldri gått inn før den reagerte (selv om jeg hadde vært og hentet et antall poser i bilen etter handletur). 2 gang: Aktiverte Full alarm, og reiste på ferie, sjekket via web konsollet at alarmen var aktivert da jeg skulle vise min samboer noe der inne. Når jeg kom hjem, var alarmen deaktivert, og det var ikke noe i loggene om at den engang hadde vært aktivert. Jeg aktiverte da alarmen, gikk ut, ventet 5 minutter før jeg gikk inn igjen, og slo av alarmen, ingen av disse aktivitetene ble heller registrert i logggen. Jeg kontaktet sector, som etter 1 UKE med "sjekking i logger" både hos seg, og i mitt utstyr, ikke klarte finne noe som helst. Jeg oppfordret da til å sjekke ut utstyret, da det måtte være noe merkelig der, dette var de ikke villige til og så ingen grunn til. Dette er grunnlaget for at både support/drift hos Sector, og utstyret deres får stryk etter min test, og skal bort så snart som mulig. Informasjon om oppsigelse som selger påstår er ikke det samme som de opererer med, denne er på 3 mnd'er, ikke 1 mnd som selger påstår. I tillegg til dette, prøver sector seg på juks ifb. med oppsigelse, og påstår oppsigelsen ikke er gyldig. Etter de selv har med viten og vilje gjort det veldig vanskelig å finne noe som helst "korrekt" måte å levere oppsigelsen på. Frarådes på det sterkeste.
Etter oppsigelse kom det mange "gode tilbud" (= man betaler overpris på normalt abonnement.) I verste fall risikerer man også å måtte betale for nesten 4 måneder etter oppsigelse + gebyr for demontering. At man får tilsendt en pakke med batterier for å skifte selv er uhørt, prisen på abonnementet tatt i betraktning. Generelt dårlig kundeservice hvor det er umulig å avtale tid for besøk av montør; du får kun beskjed max en halvtime før de dukker opp (=håpløst hvis du ikke har hjemmekontor e.l. På plussiden har alltid montørene vært hyggelige og imøtekommende.
Dere må slutte og sende ut selgere til gamle demente mennesker og lure de til å installere alarm i boligblokk. Dette er utrolig frekt og dere bruker folk som er usikre til å tegne abonnement. Dette er ikke bra.