Sector Alarm opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Disclaimer: Jeg er IT tekniker selv, og har høyere teknisk innsikt enn de fleste som installerer denne typen utstyr. Bruker grensesnittet deres er helt OK, og får litt bonus på dette, men da det mangler mye der (iht logger som nevnt under, og faktura som skal vises der), får det ikke mer enn 3 av 5. Etter testing av sector sin alarm & brannalarm, må jeg si dette systemet var grusomt dårlig, og lever ikke i nærheten opp til en minstestandard for et alarm system. Ila 1 mnd hadde jeg 2 store problemer med utstyret, hvor det var tekniske feil av kritisk nivå. 1 gang: Alarm brukte 5min+ på å faktisk reagere etter jeg åpnet døra og gikk inn, jeg fortsatte her å gå ut og inn et antall ganger før alarmen reagerte (ingen tegn på konsollet at den var aktiv engang). Iht loggene til sector, hadde jeg aldri gått inn før den reagerte (selv om jeg hadde vært og hentet et antall poser i bilen etter handletur). 2 gang: Aktiverte Full alarm, og reiste på ferie, sjekket via web konsollet at alarmen var aktivert da jeg skulle vise min samboer noe der inne. Når jeg kom hjem, var alarmen deaktivert, og det var ikke noe i loggene om at den engang hadde vært aktivert. Jeg aktiverte da alarmen, gikk ut, ventet 5 minutter før jeg gikk inn igjen, og slo av alarmen, ingen av disse aktivitetene ble heller registrert i logggen. Jeg kontaktet sector, som etter 1 UKE med "sjekking i logger" både hos seg, og i mitt utstyr, ikke klarte finne noe som helst. Jeg oppfordret da til å sjekke ut utstyret, da det måtte være noe merkelig der, dette var de ikke villige til og så ingen grunn til. Dette er grunnlaget for at både support/drift hos Sector, og utstyret deres får stryk etter min test, og skal bort så snart som mulig. Informasjon om oppsigelse som selger påstår er ikke det samme som de opererer med, denne er på 3 mnd'er, ikke 1 mnd som selger påstår. I tillegg til dette, prøver sector seg på juks ifb. med oppsigelse, og påstår oppsigelsen ikke er gyldig. Etter de selv har med viten og vilje gjort det veldig vanskelig å finne noe som helst "korrekt" måte å levere oppsigelsen på. Frarådes på det sterkeste.
Etter oppsigelse kom det mange "gode tilbud" (= man betaler overpris på normalt abonnement.) I verste fall risikerer man også å måtte betale for nesten 4 måneder etter oppsigelse + gebyr for demontering. At man får tilsendt en pakke med batterier for å skifte selv er uhørt, prisen på abonnementet tatt i betraktning. Generelt dårlig kundeservice hvor det er umulig å avtale tid for besøk av montør; du får kun beskjed max en halvtime før de dukker opp (=håpløst hvis du ikke har hjemmekontor e.l. På plussiden har alltid montørene vært hyggelige og imøtekommende.
Dere må slutte og sende ut selgere til gamle demente mennesker og lure de til å installere alarm i boligblokk. Dette er utrolig frekt og dere bruker folk som er usikre til å tegne abonnement. Dette er ikke bra.
1. Det kom kun en montør ved montering 2. Montøren oppførte seg mer som selger enn montør. 3. Montør la til mye tilleggsutstyr som vi måtte bruke tid på å forhandle vekk 4. Selve monteringen tok nesten en arbeidsdag 5. fikk ikke brukermanual 6. support har ikke klart å sende oss manual i ettertid 7. appen er treg og dårlig, kan ikke legge til brukere i appen. 8. man leier bare utstyret. Hadde Ring systemet hatt brannvarslere så hadde vi ikke hatt alarmsystem vi Sector alarm. Appen til ring er mye bedre og man eier faktisk utstyret selv. Angrer og burde heller ha kjøpt et par stk brannalarmer av typen Google nest enn å bruke tid på sector alarm. Styr unna
Pågående og frekke selgere fra Sector alarm kommer flere ganger i året. Enkelte av disse strekker sannheten langt. Vet ikke helt om man kan kalle det for svindel, men helt klart i grenseland.Hadde en rappkjeftet unggutt med legitimasjon fra dem. La frem saken slik at de kom for å sette opp nabolag brannvern pålagt av brannvesenet. Info om dette var visst sendt ut i posten 3 uker før. Ingen har fått slikt. Brannvesenet anbefaler selvsagt brannvarsling , MEN sender ikke sector alarm ut på oppdrag for dem.En slik form for salg er mildt sagt uetisk, da eneste grunn er å prakke på folk en tjeneste de fint klarer å bestille selv.
Etter et kundeforhold som strekker seg over 25 år sa jeg påå mitt abbonement. Jeg spør om å få beholde er plastdeksel som dekker en flekk men gammel farge i et hjørne. Innmaten til sensoren trenger jeg ikke men jeg hadde håpet i slippe å male på nytt. Men nei, de skal ha tilbake alt. Det skal sikkert bare kastes pga alder. Nå har jeg blitt lurt med prissamarbeid å juks i en årrekke. Nytt selskap inn men ikke juksepavene Sector eller Verisure
Hold dere langt unna. Ærlighet bør vare lengst. Her blir vanlige mennesker lurt.