Sector Alarm opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Sector Alarm kommer til stadighet på døren for å selge alarm. De pleier å starte med at de har en sikkerhetsgjennomgang og snakker med alle i nabolaget, men de har vært her så mange ganger nå, at jeg vet jo med en gang at det er alarm de skal selge. Noen av dem tar heller ikke ett nei for ett nei, og maser videre. Spurte siste gangen om det var mulig å reservere seg for å bli kontaktet av dem, men det var visst ikke mulig. Jeg har ingen planer om å installere alarm, og om jeg eventuelt skulle forandre mening, så blir det hvertfall ikke Sector Alarm som har slike pågående og plagsomme dørselgere.
Vi bestilte boligalarm fra Sector, etter å ha fått tilbud om gratis installasjon og lav månedsavgift. Da montøren dukket opp for å montere, mente han at vi måtte installere flere tilleggskomponenter til stive priser (750 for en sensor til vindu / 2000 for brannalarm). I tillegg økte månedsprisen betraktelig for hver ny komponent. Selvfølgelig vanskelig å takke nei, når montøren står i døra. Burde ha avklart på forhånd hvor mange komponenter vi trengte, slik at vi slapp denne overraskelsen.
Kan ikke stole på dem. Sier en ting og gjør noe annet. Skifter til annet selskap og håper de er mer ryddige.
Sector alarm er ikke til å stole på, de rykker ikke ut når alarmen går. Pga. dette byttet jeg alarmleverandør. Jeg ga fullmakt til Nokas for å levere oppsigelse hos sector alarm, jeg fikk tilbakemelding en mnd. senere at denne ikke var gyldig. Dette var dagen etter at Nokas hadde demontert alt av sectors utstyr. Om ikke oppsigelsen var gyldig burde vel de som aktør i sikkerhetsmarkedet kontaktet meg når hele alarmanlegget ble frakoblet. Dette gjorde de ikke, fikk kun beskjed dagen etter at oppsigelsen ikke var gyldig.
Medarbeidere som monterer og vedlikeholder anlegget er både svært hyggelige og svært hjelpsomme. De fortjener fem stjerner. Problemet er på organisasjonsnivå. Sector har liten forståelse for at folk flest faktisk er på jobb på dagtid, og at ikke alle sånn uten videre kan gå fra arbeidsplassen midt på dagen. All den tid vi betaler opp mot 600 kroner i måneden, er det ikke så mye forlangt å forvente at vi kan bestille eksakt tid for vedlikehold på anlegget.
Produktene er bra og lettvint, men man får så dårlig opplevelse med de når de som selger ikke kan nok om produkter de selger, lyver, utelater info og gjør alt de kan for å få salg. Første selger kunne ingenting og hadde helt feil info. Installatøren måtte flytte hovedboksen slik at vi nå har enda flere hull i veggen. Fikk en ekstra regning i etterkant på flere tusen vi ikke hadde hørt om, og som de innrømte hadde blitt utelatt å informere om, og vi må allikevel betale 50% av den. Kundeservice er ok, men her må man altså beregne at feil fra deres side går ut over kunden og ikke dem selv. Vurderer sterkt å si opp selv om vi da sitter igjen med hull i både tak og vegger, som de sikkert ikke fikser etter seg denne gangen heller! Anbefaler absolutt ingen!
Svindel av dørselgere. Styr unna disse "unike kampanjene" til Sector Alarm, fikk en heftig regning med skjulte kostnader i posten til et helt unødvendig system som ikke noen som helst har bruk for!