Sector Alarm opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Sector Alarm har en svært dårlig kundeservice hva gjelder oppfølging utover å sende faktura. Etter oppussing (der jeg måtte krangle meg til 40% reduksjon i prisen selv når utstyret ikke var montert) skulle de ha montert utstyret tilbake igjen igjen. Men det skjedde ikke. De sender allikevel sms om feilmelding på utstyr og ikke minst faktura. Skremmende at et sikkerhetssystem har så dårlig oversikt.
De var veldig kjappe med å komme for montering etter salg av en gutt på døren. Desverre klarte ikke denne selgern av å informere tydelig nok hva som gjaldt utover månedsprisen, dvs at en installasjon i selve verket koster nermere kr 5000, og oppemot 12.000 for "premium pakken". I løpet av et år har vi -Hatt en Yale Doorman som ikke fungert ordentlig, iblant er vi blitt utelåst fordi den tydeligvis ikke får kommunisert med sentralen. Det har fungert helt strøkent uten Sector Alarm sin "brikke" i låsen. -Falsklarmer som ingen har reagert på, utover bikkjen vår. Falsklarmen er blitt løst ut fordi vi tastet feil kode på låsen en gang, direkte utløsning. -Vi hadde en situasjon der vi hadde utviklet brann nesten direkte under "den superbe brannlarmen!". Ingen som helst respons fra Sector Alarm. -Har flere ganger laget mat med ventilasjon stengt (på pu faen) for å se om brannlarmen responderte på all røyk. Null respons trots dårlig sikt i stuen min! Vi er blitt kontaktet 2 ganger av larmsentralen: 1. Når jeg skrudde ned et kamera en kort stund for en liten flytt slik at det ikke skulle bli ødelagt av slegge. Tok ca 5min før de ringte meg. 2. Skrudde ner et kamera på pur f#%n for å teste responstiden ca 22 på en onsdag kveld. Det tok nesten 20(!) minutter før larmsentralen ringte opp for kontroll. Trenger vel ikke si mer enn at jeg føler meg robbet på 400kr/mnd. Dette skulle jeg tydeligvis føle meg "sikker" med, og være sikker på at noen responderte på husbrann dersom bikkja var alene hjemme. Er sikrere å bare ta han med på jobb og la huset brenne ned :). Ved oppsigelse med denne infoen presterer Sector Alarm klekke ur seg at "det kan være noe feil så vi vil gjerne komme og bytte ut ting og gjøre service". Gratis dertil og 3 frie månedsavgifter. Responsen fra meg er fortsatt "kom og skru ned", og anbefaler absolutt INGEN å velge Sector Alarm. Meget useriøst i min mening.
Bra oppfølging i starten, men då eg valgte å sei opp abonnementet krevde dei at det skulle betalast utover 3 mnd oppsigelsestid, då dei først kunne komme og demontere 4 mnd etter oppsigelse.
Sector Alarm kommer til stadighet på døren for å selge alarm. De pleier å starte med at de har en sikkerhetsgjennomgang og snakker med alle i nabolaget, men de har vært her så mange ganger nå, at jeg vet jo med en gang at det er alarm de skal selge. Noen av dem tar heller ikke ett nei for ett nei, og maser videre. Spurte siste gangen om det var mulig å reservere seg for å bli kontaktet av dem, men det var visst ikke mulig. Jeg har ingen planer om å installere alarm, og om jeg eventuelt skulle forandre mening, så blir det hvertfall ikke Sector Alarm som har slike pågående og plagsomme dørselgere.
Vi bestilte boligalarm fra Sector, etter å ha fått tilbud om gratis installasjon og lav månedsavgift. Da montøren dukket opp for å montere, mente han at vi måtte installere flere tilleggskomponenter til stive priser (750 for en sensor til vindu / 2000 for brannalarm). I tillegg økte månedsprisen betraktelig for hver ny komponent. Selvfølgelig vanskelig å takke nei, når montøren står i døra. Burde ha avklart på forhånd hvor mange komponenter vi trengte, slik at vi slapp denne overraskelsen.
Kan ikke stole på dem. Sier en ting og gjør noe annet. Skifter til annet selskap og håper de er mer ryddige.
Sector alarm er ikke til å stole på, de rykker ikke ut når alarmen går. Pga. dette byttet jeg alarmleverandør. Jeg ga fullmakt til Nokas for å levere oppsigelse hos sector alarm, jeg fikk tilbakemelding en mnd. senere at denne ikke var gyldig. Dette var dagen etter at Nokas hadde demontert alt av sectors utstyr. Om ikke oppsigelsen var gyldig burde vel de som aktør i sikkerhetsmarkedet kontaktet meg når hele alarmanlegget ble frakoblet. Dette gjorde de ikke, fikk kun beskjed dagen etter at oppsigelsen ikke var gyldig.