Verisure opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Det ringte en svenske til oss og kunne fortelle at Verisure hadde en utdatert enhet de skulle bytte, denne skulle vi få gratis, men jobben måtte vi betale kr 1490,- for, dette aksepterte ikke vi, sa da at vi ville sjekke med andre selskap for dette ville vi ikke finne oss i. Etter 2 uker kom det en bekreftelse på at at vi hadde sagt opp vi ny leverandør, men vi ville måtte betale for 3 mnd oppsigelse uansett, sa at dette syns jeg var en dårlig opplevelse etter 13 år som kunde. Ba derfor om at de kunne tenke seg litt og i forhold til sitt renome` og kreditere oss diss 3 mnd. Men det var altså ikke aktuelt, de skulle sende en tekniker vederlagsfritt og demontere anlegget som var deres. Det sa jeg ikke var nøvendig da det er demontert allerede, så det var bare og komme og hente det. Null selvinnsikt i dårlig kundebehandling.
Håpløs lang oppsigelsestid og umulig å finne ut hvilken epostadresse skriftlig oppsigelse skal sendes til.....
Hadde Verisure noen år, men da økonomien begynte å bli trang ba jeg om oppsigelse. Møtte en kundebehandler som gjorde sitt beste for å overtale meg til å skifte mening, og til slutt gikk jeg med på å fortsette som kunde, mot lavere månedsbetaling. Ikke lenge etter ble jeg oppringt av teknisk avdeling. Han fortalte at hovedsentralen måtte skiftes, for den jeg hadde støttet bare 2G, og dette nettet var i ferd med å fases ut. Jeg skulle få en ny sentral til en verdi av 5000 kroner "helt gratis", jeg måtte bare betale en montør 1490,- for å montere den. Dette hadde ikke selgeren som overtalte meg til å fortsette abonnementet opplyst om. Jeg sa jeg måtte tenke på det. Jeg har nå kommet fram til at jeg vil si opp abonnementet. Jeg ser av omtaler her at det å si opp er en vanskelig prosess pga dårlig kundeservice, jeg håper det går knirkefritt for meg.
Raskest på utrykning og veldig god kvalitet på utstyr
Det er håpløst å komme seg ut av avtalen med Verisure. Vi trodde vi hadde sagt opp, men etter litt over 3 måneder sa jeg ifra om at de måtte slutte å sende meg fakturaer - hadde da betalt for 4 måneder etter at vi hadde sagt opp. Da satte de opp prisen til kr 700 per måned og sa at vi måtte betale i 4 måneder til. Og dette var bare starten på elendigheten ...
En ivrig selger ringte for å tilby meg gratis installasjon, ett år gratis abonnement, og deretter 199,- i måneden. Jeg måtte bekrefte innen 48 timer, men da jeg skriftlig ba om vilkårene ble det helt stille. Så da er det god grunn til at det sto noe med liten skrift, og at tilbudet ikke var like bra som forespeilet. Totalt useriøst.
Forferdelig tungvint å si opp avtale. Holder på med dette nå, blir spennende å se om jeg i det hele tatt er i stand til å gjøre det. Først kundeservice, deretter bli sendt videre til abonnementsavdelingen. Så en tekstmelding om mail til [email protected]. Så langt har jeg kommet. Ville tenkt meg om en ekstra gang å bli kunde her..